Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om en person beter sig som ett arsle ärligt talat mot kollegor och det trots samtal med chefer inte blir bättre kan man göra nåt mer?

Nu är ytterligare en person på väg att lämna det alltmer sjunkande skeppet

Och det är nog till stor del pga av en persons beteende som förmodligen inte ens är medveten om att hen faktiskt många gånger kränker sina kollegor

Personen har alltid varit så här men med en stoppa huvudet i sanden chef börjar det bli ohållbart

Och jag har lust att ta personen i örat och säga du är faktiskt en mobbare skärp till dig :rage:
Men så får man väl inte göra va :cautious:

Om en person beter sig som ett arsle ärligt talat mot kollegor och det trots samtal med chefer inte blir bättre kan man göra nåt mer?

Nu är ytterligare en person på väg att lämna det alltmer sjunkande skeppet

Och det är nog till stor del pga av en persons beteende som förmodligen inte ens är medveten om att hen faktiskt många gånger kränker sina kollegor

Personen har alltid varit så här men med en stoppa huvudet i sanden chef börjar det bli ohållbart

Och jag har lust att ta personen i örat och säga du är faktiskt en mobbare skärp till dig :rage:
Men så får man väl inte göra va :cautious:
Kontakta skyddsombudet.

Kollar på en norsk serie och trots att jag bott flera år i Norge har jag inte funderat på att "eller hur" översätts som "ikke sant" trots att jag själv använt det i många sammanhang. Men hade man tolkat det svenskt som icke så blir det direkt "det stämmer inte" och därmed negativt. Medan det svenska "eller hur" kan användas på olika sätt men jag använder det oftast som jag håller med.

Av vad jag hört är det mesta bättre i Norge 😁 Och gissar mer betalt också? Men det beror förstås mycket på vad du flyttar från kanske? 😊

Vet inte så mycket än, inte ens var i Norge. :laugh:
Men har hört att jag nog kan få upp mot 10k mer än vad jag har här. Är nån sorts vikarepool tror jag, ska skriva och höra mer tänkte jag.
Men tja har inget här som håller mig kvar egentligen annat än ett bra jobb med trevliga kollegor. Visserligen bott i stan i nästan 20 år men 🤷‍♀️
Hade varit en hjälp på vägen till att få ihop pengar för att hitta mitt drömboende, vart det än månde vara nånstans.

Kollar på en norsk serie och trots att jag bott flera år i Norge har jag inte funderat på att "eller hur" översätts som "ikke sant" trots att jag själv använt det i många sammanhang. Men hade man tolkat det svenskt som icke så blir det direkt "det stämmer inte" och därmed negativt. Medan det svenska "eller hur" kan användas på olika sätt men jag använder det oftast som jag håller med.
Fast i Sverige, Gävleborgs län, använder vi (jag) orden "inte sant?!" istället för eller hur, som ett positivt medhåll och tonläget som frågetecken+utropstecken ger. Blilr inte det väldigt likt Norskans ikke sant då?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
28 776
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
87 88 89
Svar
1 778
· Visningar
86 750
Senast: tanten
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
3 238
Senast: pepp
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 713
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar