Vi satt nyss och funderade på om man kan gå och sova. Katterna skall gå och bädda sängarna först.Oj, vad sent. Det vet jag inte om jag orkar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi satt nyss och funderade på om man kan gå och sova. Katterna skall gå och bädda sängarna först.Oj, vad sent. Det vet jag inte om jag orkar
Va ??Precis. Saker särskilt kanonmatch håller länge.
Kaninmat skulle det stå. Dvs grönsaker.Va ??
Aha... Fast jag tycker att den del kaninmat blir dålig rätt snabbt, som t.ex. blandade salladspåsar. Men kål och morötter kan man ju ha i kylen hur länge som helst !Kaninmat skulle det stå. Dvs grönsaker.
Har inte så mycket sånt hemma. Skonar min blindtarm så att säga.Aha... Fast jag tycker att den del kaninmat blir dålig rätt snabbt, som t.ex. blandade salladspåsar. Men kål och morötter kan man ju ha i kylen hur länge som helst !
Känns som det inte skulle kunna vara mycket mer än en? Kanske?Hur många majskolvar går det på en liten majsburk?
Jaa, det tycker jag! Det är så vackertVågar man söka jobb i Norge???
Beror ju på storlek på liten burk är det nog 1 eller inte mer än 2. Tycker det brukar ge en hel del. 2 st kolvar brukar ge omkring 5 dl.Känns som det inte skulle kunna vara mycket mer än en? Kanske?
Jaa, det tycker jag! Det är så vackert
Vilket sorts jobb?
Av vad jag hört är det mesta bättre i Norge Och gissar mer betalt också? Men det beror förstås mycket på vad du flyttar från kanske?Laboratoriejobb.
Bättre betalt men allt är mycket dyrare.Av vad jag hört är det mesta bättre i Norge Och gissar mer betalt också? Men det beror förstås mycket på vad du flyttar från kanske?
Kontakta skyddsombudet.Om en person beter sig som ett arsle ärligt talat mot kollegor och det trots samtal med chefer inte blir bättre kan man göra nåt mer?
Nu är ytterligare en person på väg att lämna det alltmer sjunkande skeppet
Och det är nog till stor del pga av en persons beteende som förmodligen inte ens är medveten om att hen faktiskt många gånger kränker sina kollegor
Personen har alltid varit så här men med en stoppa huvudet i sanden chef börjar det bli ohållbart
Och jag har lust att ta personen i örat och säga du är faktiskt en mobbare skärp till dig
Men så får man väl inte göra va
Om en person beter sig som ett arsle ärligt talat mot kollegor och det trots samtal med chefer inte blir bättre kan man göra nåt mer?
Skyddsombudet kör också med strutsmetodenKontakta skyddsombudet.
Av vad jag hört är det mesta bättre i Norge Och gissar mer betalt också? Men det beror förstås mycket på vad du flyttar från kanske?
Fast i Sverige, Gävleborgs län, använder vi (jag) orden "inte sant?!" istället för eller hur, som ett positivt medhåll och tonläget som frågetecken+utropstecken ger. Blilr inte det väldigt likt Norskans ikke sant då?Kollar på en norsk serie och trots att jag bott flera år i Norge har jag inte funderat på att "eller hur" översätts som "ikke sant" trots att jag själv använt det i många sammanhang. Men hade man tolkat det svenskt som icke så blir det direkt "det stämmer inte" och därmed negativt. Medan det svenska "eller hur" kan användas på olika sätt men jag använder det oftast som jag håller med.