Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar på Grand Designs Australien där det byggs grandiosa hus på än mer grandiosa platser
Förvånansvärt ofta börjar det hela med att hoppsan lastbilarna med material kommer inte fram för vägen är för dålig :confused:
Man planerar och ritar ett spektakulärt hus men glömmer helt hur många ton material det krävs liksom :confused:

Funderar på om jag ska köpa en mindre "filofax" (heter inte så men är billigare) eller en i samma storlek som den jag har nu.
Nuvarande fastnar i jackfickan när jag ska ta ut den och det är så störande.
Funderar också på om den finns i andra färger än svart och grön. Den jag har nu är grön så vill helst inte ha grön igen och svart är så trist.

Svar till @Rosett som funderar på att skaffa filofax som inte fastnar i fickan, som den nuvarande gör.
:banana: :banana: :banana:
Jag säger som Pipp Lånstrumpi: "Appselut!" Klart du ska köpa en annan som du kan fiska upp ur fickan på en tiondels sekund! Gört!

Jag funderar på, eller kanske snarare fascineras av, hur man kan ha ett jobb där man sitter och skriver på dator hela dagarna och ändå kör "pekfingervals".

Jag tycker och tänker att man borde få upp farten efter ett par år, men för en del verkar det inte funka så..

Jag tror man behöver lära sig ”korrekt” för att kunna använda fler fingrar.

Jag tror absolut som @lil-sis . Det går aldrig att bli snabb om man inte använder rätt fingerställning på tangenterna. Jag tackar för min skrivmaskinskurs på 80-talet (3-årig ekonomisk linje på gymnasiet)... :D
Jag har jobbat 40 år dagligen med datorer och trots skrivmaskinskurs i skolan använder jag inte fingerställning.

Men det är ganska relativt med ”snabb”. Fingerställning är verkligen en eller två växlar extra när man ser det med någon som verkligen kan och är van - men jag använder också alla fingrar på det sätt som växt fram organiskt - och snabbt går det om man jämför med någon som väljer att använda bara pekfingrarna. Särskilt om man dessutom har så kort minne att man måste betrakta tangentbordet visuellt under tiden….

( Min skrivmaskinskurs var på mellanstadiet.)

Jag har nog aldrig upplevt att min tangentbordsfärdighet varit flaskhalsen för arbetet, trots avsaknad av fingersättning. Det tar ju mycket längre tid att formulera och tänka ut vad som ska stå i programkoden än det tar att knacka dit den. Beror väl lite på vad man gör - eller så har jag bara för långsam hjärna. :grin:

Jag funderar på, eller kanske snarare fascineras av, hur man kan ha ett jobb där man sitter och skriver på dator hela dagarna och ändå kör "pekfingervals".

Jag tycker och tänker att man borde få upp farten efter ett par år, men för en del verkar det inte funka så..
Det är oerhört vanligt.
Och vissa kan komma upp i god fart så.
Själv så skriver jag med mellan 3-4 fingrar på varje hand.
Men det kommer sig nog av att jag spelade piano som barn.

Om kommunen ska ersätta lyktstolpen utanför jobbet som är påkörd igen för vilken gång i ordningen vet jag inte :crazy:
Är det rimligt att ha en lyktstolpe som backas på typ tre gånger om året :confused:
Det är inte jätteskumt då det finns andra lampor i närheten
Och vem betalar egentligen för det :confused:

och inte sätta in en köksfläkt?! :eek:

Jag är helt förbluffad över hela artikeln och att den går ut på att de gråter ut i media om att hyresvärden är dum som inte vill bevara köket de själva satt in för dyra pengar utan tillstånd från hyresvärden.

Ja, precis, ingen köksfläkt men FYRA spishällar: en gasspishäll, en wokspishäll, en induktionsspishäll och en grillspis. I en hyresrätt!?

Jag är helt förbluffad över hela artikeln och att den går ut på att de gråter ut i media om att hyresvärden är dum som inte vill bevara köket de själva satt in för dyra pengar utan tillstånd från hyresvärden.

Ja, precis, ingen köksfläkt men FYRA spishällar: en gasspishäll, en wokspishäll, en induktionsspishäll och en grillspis. I en hyresrätt!?
Har dom bedrivit restaurang eller varför behöver man fyra hällar :jawdrop:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
28 776
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
87 88 89
Svar
1 764
· Visningar
86 374
Senast: Lilla
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
156
· Visningar
3 200
Senast: Catsu
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 713
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar