Jag vill höra mer om resan till sydafrika sen!Okej, tack
Och @Tranan !
Nu ska jag ju helst låta bli men blev nyfiken ändå. Landet är Sydafrika så det känns dyrt bara för det är så långt bort! Sen om det är logiskt vet jag inte
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vill höra mer om resan till sydafrika sen!Okej, tack
Och @Tranan !
Nu ska jag ju helst låta bli men blev nyfiken ändå. Landet är Sydafrika så det känns dyrt bara för det är så långt bort! Sen om det är logiskt vet jag inte
Det är inte jag som ska dit, det är en annanJag vill höra mer om resan till sydafrika sen!
Ok, jag vill åka dit så man vill ju veta hur det är.Det är inte jag som ska dit, det är en annan
Jag hoppas ju på en resumé när hon kommer hem igen, så kanske kan återberätta lite dåOk, jag vill åka dit så man vill ju veta hur det är.
5 minuter alltså då går det nästan fortare på spisen... måste nog ta tid på våran...Jäkla koskit. Så skulle jag ta tid på en liter vatten tills det kokade och det tog 5 minuter och 31 sekunder. Men då visade det sig att jag kokat 1,5 liter vatten. Jag får göra om testet.
Ja, precis! Jag tycker den är så himla mycket segare än den förra! Och ja, det går ungefär lika fort att koka samma mängd vatten på spisen. Till pastavatten kör jag 50/50 för annars får jag vänta ihjäl mig!5 minuter alltså då går det nästan fortare på spisen... måste nog ta tid på våran...
Jäkla koskit. Så skulle jag ta tid på en liter vatten tills det kokade och det tog 5 minuter och 31 sekunder. Men då visade det sig att jag kokat 1,5 liter vatten. Jag får göra om testet.
Det ska stå en w nummer på vattenkokaren desto högre ju snabbareJust nu funderar jag på hur fort en normal vattenkokare kokar upp en liter vatten. Vi har en ny, och jag vet inte om den är snabbare eller långsammare än den förra. Den var i alla fall snyggare.
Hur snabb är din vattenkokare!??
Jäkla koskit. Så skulle jag ta tid på en liter vatten tills det kokade och det tog 5 minuter och 31 sekunder. Men då visade det sig att jag kokat 1,5 liter vatten. Jag får göra om testet.
Gjorde det förut. Tog 1 1/2 liter. 3,5 minuter tog det... en gammal bosch...Ja, precis! Jag tycker den är så himla mycket segare än den förra! Och ja, det går ungefär lika fort att koka samma mängd vatten på spisen. Till pastavatten kör jag 50/50 för annars får jag vänta ihjäl mig!
Ja, kolla hur snabb din är!
Det brukar ju beror på hur säkringar ligger och vilka w tal apparaterna har... jag vet att vattenkokare brukar ha högt w tal.. Men jag vill minnas att vi kunnat det innan men att vattenkokare+airfryer aldrig har gått och att det nu den senaste tiden blivit även vattenkokare+micro. Vi börjar funderar på om vattenkokaren börjar bli dålig och därför orsakar det.
Vattenkokare, mikrovågsugn och airfryer är allihop apparater som drar en hel del ström. Var och en kan typiskt dra uppåt 1000 w eller däromkring. Eluttagen i ett kök matas ofta av en och samma säkring, som typiskt klarar 1380 W eller 2300 W totalt. Ofta matar den säkringen dessutom även annat, som belysning, eller uttag i andra rum. Så det är inget konstigt om säkringen löser ut när man använder två eller fler sådana apparater samtidigt.Oj! Så lång tid känns det inte som att vår tar på sig. Jag ska försöka komma ihåg att ta tiden när jag kommer hem eller imorgon! Påminn mig gärna imorgon!
På samma tema så undrar jag om fler har vattenkokare som inte går att använda samtidigt som andra köksapparater som t.ex. micro eller airfryer. Försöker vi använda vattenkokaren och micron samtidigt så går proppen. Jag har pratat med hyresvärden (eller nån som HV anlitar för att sköta saker) och han sa att vattenkokare ofta gör så. Men jag vill minnas att vi kunnat det innan men att vattenkokare+airfryer aldrig har gått och att det nu den senaste tiden blivit även vattenkokare+micro. Vi börjar funderar på om vattenkokaren börjar bli dålig och därför orsakar det.
Kokos.Vad är det för smak på denna? Dricker men funderar på vad som är speciellt med denna?
Visa bifogad fil 112425
Japp. Kör jag vanliga ugnen (i spisen) och micron samtidigt så går proppen.Vattenkokare, mikrovågsugn och airfryer är allihop apparater som drar en hel del ström. Var och en kan typiskt dra uppåt 1000 w eller däromkring. Eluttagen i ett kök matas ofta av en och samma säkring, som typiskt klarar 1380 W eller 2300 W totalt. Ofta matar den säkringen dessutom även annat, som belysning, eller uttag i andra rum. Så det är inget konstigt om säkringen löser ut när man använder två eller fler sådana apparater samtidigt.
Det krävs 2540 kJ att koka en liter vatten det motsvarar 705,6 Wh. Så det betyder att en genomsnittlig vattenkokare borde ta 2-3 minuter att koka en liter (2200W)Jäkla koskit. Så skulle jag ta tid på en liter vatten tills det kokade och det tog 5 minuter och 31 sekunder. Men då visade det sig att jag kokat 1,5 liter vatten. Jag får göra om testet.
@Lingon
Go morron!
Nu, om du hinner, så kan du väl testa vattenkokaren!? 1,5 liter vatten kokade jag på 5 min o 31 sek.
Snigelkokare.