Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan du höja temperaturen i kylen? Eller lägga degen i en kyllåda med ett par kylklampar? Eller ha kylskåpsdörren lite på glänt?Ska göra pizza imorgon. Hittade någon där man har degen i kylen över natten, men först ska den jäsa i rumstemperatur ett tag. Min kyl är ganska kall… kan det bli för kallt så den ”dör”?
Vi ska iväg på em så hade varit bra att ha degen klar…
Nja, men det löste sig som så att jag orkade inte hålla på med det ikväll i alla fallKan du höja temperaturen i kylen? Eller lägga degen i en kyllåda med ett par kylklampar? Eller ha kylskåpsdörren lite på glänt?
För liknande framtida problem, nej, jästen kan inte bli för kall i ett kylskåp. De säljs ju i kylskåp! Det som händer ifall degen förvaras i kylskåp är att jäsningsprocessen tar längre tid. Vissa saker vill man ska jäsa länge och därför ska de jäsas kallt.Ska göra pizza imorgon. Hittade någon där man har degen i kylen över natten, men först ska den jäsa i rumstemperatur ett tag. Min kyl är ganska kall… kan det bli för kallt så den ”dör”?
Vi ska iväg på em så hade varit bra att ha degen klar…
TackFör liknande framtida problem, nej, jästen kan inte bli för kall i ett kylskåp. De säljs ju i kylskåp! Det som händer ifall degen förvaras i kylskåp är att jäsningsprocessen tar längre tid. Vissa saker vill man ska jäsa länge och därför ska de jäsas kallt.
Köp färdig surdegpizzadeg...Tack
Har iof torrjäst men antar det är samma
Generellt tänker jag att har man en syn som könen (både socialt, biologiskt och identitetsmässigt) som något statiskt och givet (må vara givet av gud, kulturen eller vad som är "naturligt"...) så kommer man ha svårt att förstå trans (och även förstå annat som t.ex. kvinnor som vantrivs i den sociala könsroll de tilldelats)Jag funderar på en sak.
Om man är en person som anser att det är stor skillnad på att vara man eller kvinna, rent logiskt borde man väl då ha lätt för att förstå transpersoner.
Men är det verkligen så? Jag har fått en känsla av att det kan vara tvärtom.
Va?Varför ett barn saknas i förra arbetsens dödsannons...
Var en dödsannons på en fd arbets. Ett av hans barn saknades som sörjande...
Kan vara ett det barnet tänker göra en egen dödsannons men också... väldigt spekulerandeVarför ett barn saknas i förra arbetsens dödsannons...
Var en dödsannons på en fd arbets. Ett av hans barn saknades som sörjande...
Arbetskamrat-kamrat=arbets. Alla man tvingas umgås med Kanske man inte är kamrat..Arbets?
Arbetskamrat-kamrat=arbets. Alla man tvingas umgås med Kanske man inte är kamrat..
Ok jag säger nog aldrig kollegor.Ah ok, de kallar jag bara för kollegor. Arbets har jag aldrig hört innan.
Ok jag säger nog aldrig kollegor.