Just nu del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Mirre Bli inte förvånad om din kyl är tom imorgon!

Just nu äter jag vinterns första hemmabakade lussekatter. :love:
Nej inte röra! ;) (kan avslöja att det är chokladbottnar med oreomousse och alhgrens bilarmousse. Hoppas det inte blir för sött ihop bara. )
Ska fira sonen i morgon ju :) Eg fyller han på lucia men han är hos sin pappa då.

Nej inte röra! ;) (kan avslöja att det är chokladbottnar med oreomousse och alhgrens bilarmousse. Hoppas det inte blir för sött ihop bara. )
Ska fira sonen i morgon ju :) Eg fyller han på lucia men han är hos sin pappa då.
Blir den för söt så har jag en utmärkt lösning på problemet! :angel:

Men roligt med födelsedagsfirande, grattis till din son!

@Mirre Gott det lät, får nog bli en av sönernas tårta i helgen :angel:

Just nu njuter jag med min kaffekopp efter att varit på äventyr med stadsbussen. Ingen av våra bilar rullar ännu, så vi fick ta stadsbussen till sonens tandläkare. Sonen röngtade hela munnen, och kunde räkna till 45 st tänder O_o O_o Visserligen så är ungefär hälften under tandköttet och är på väg att putta loss mjölktänderna. 10 år gammal och 12 mjölktänder kvar, här har vi inte bråttom :laugh:

Nu ska jag sätta mig och gå igenom de 11 sidor (datorskrivana) anteckningar jag skrev idag. Jag har seriöst träningsvärk i fingrarna :crazy:

Just nu äter jag chili con carne :d (Och ugnsbröd, två med ost, en med mjukost hummer&krabba och en med färskost vitlök&örter.)

Har precis postat några bilder av mig själv här på buke, och funderar på om jag ångrar mig xD
Funderar även på en kopp te.

Blir den för söt så har jag en utmärkt lösning på problemet! :angel:

Men roligt med födelsedagsfirande, grattis till din son!
:D
Den blev väldigt god och inte så söt som jag trodde. Faktum är att smakerna matchade varandra riktigt bra.
Blev trevligt idag, kom en del folk och sonen blev så glad över presenterna han fick :)
Han tackar för gratulationen :)

@Bexzor det blev det. Rekommenderas :up:

Just nu lyssnar jag på Amanda Jensen och drömmer lite om hund :love: En dag ska det bara bo minst en Podenco ibicenco här :love:

Just nu undrar jag om det är värt att lägga 650 spänn på en Babadook-bok. Filmen sög ju och jag har nog aldrig hatat en karaktär så mycket som sonen (undantag för JÄVLA Micah i Paranormal Activity), men min gamla alternativa "jag gillar allt som är udda och konstigt bara för att det är udda och konstigt"-ådra vaknade visst till liv. Vill haaaaaaa.

Just nu har jag ont i vänster öga. Anledningen är dock lite fånig :p Jag skulle inför kvällen peta i ordning mina fransar. Det är något jag gör några gånger om dagen och har så gjort i ett halvår. Trots min vana lyckas jag med att peta in det vassa verktyget i ögat. Det gjorde faktiskt skitont! :banghead:

@Mirre Grattis till din son! Jag glömde av det , utan gjorde dumlefluff istället. Hoppas jag, för den ska vispas idag. Sambon har bestämt att en tårta ska vara prinsesstårta, så jag får bara en tårta att testa på. Liite snålt :angel:

Just nu funderar jag på min pepparkaksfudge. Första gången blev den såå god, och inget kladdig. Gårdagens variant är inte lika god, väldigt mjuk och kladdig. Men insåg i morse att sambon köpt vanlig kondenserad mjölk och vanliga pepparkakor, första gången hade jag ju lyckas få tag på färdigkokt kondenserad mjölk och kex med pepparkakssmak. Jag min nöt tänkte ju inte på det igår, så det klart som fasen att den är mjuk och kladdig när den består av typ mjölk, smält choklad och smält pepparkaka :banghead: :banghead: Jaja, ett par timmar i frysen ska nog lösa det, i vårt hem går det mesta ner ändå :laugh:

Annars borde jag logga ur bukefalos, och plugga inför det muntliga provet kl 13. Sambon slutar inte jobbet förrän 12.30 så då möts vi bara i dörren. Men om jag klarar det idag så är tametusan slutbetyget mitt sen :bow::bow:

Just nu håller jag på att läsa mig till varför jugendstilen inte fick så starkt fäste i Sverige och ska snart ställa mig och diska :up:

Just nu fixar jag lunch åt mig och mini, lagom sliten efter att ha vaknat 5 gånger i natt. Lade mig vid 00, vaknar 00.45 och är helt säker på att det är morgon. Gick upp och klädde på mig, borstade tänderna och skulle precis gå och väcka ungarna, som tur var tittade jag på klockan innan. Lade mig igen och vaknade 4 gånger till efter det. :banghead:
Var jättekul och gå upp i morse :grin:

@Bexzor han tackar :)
Det var allt lite snålt av honom tycker jag ;) Men dumlefluff låter grymt gott det med

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
679
Svar
2 001
· Visningar
98 957
Senast: pepp
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
242
Senast: Badger
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 905
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!
  • Headset