Just nu del V

Här är just nu svalt och kommer vara skönt att sova efter riktigt varma dagar och nätter i helgen. Morfinplåster + bål + hett väder = supervarm

Just nu är jag och pojkvännen hemkomna efter stt ha suttit på en uteservering och pratat i typ 3 h :love:
Jag är något omtumlad och väldigt lycklig så jag fått reda på att pojkvännen ser en framtid med mig :love: han som för 4 månader sedan varnade mig för att han inte är så "bra" på att binda sig ;)

Just nu känner jag ungefär som denna :banghead::banghead::banghead: :yuck: (och alla andra negativa smileys man kan hitta)
Mitt liv suger just nu.:cautious:

Just nu gläds jag åt att "hen" kommer in i SAOL i betydelsen 1. tredje kön (lol, förvisso, men ändock) samt 2. person som inte känner sig som man eller kvinna (fortsatt lite lol, men jaja). Det är ju fantastiskt, för då kan alla alltså genast upphöra med otyget att bruka ordet när de finner det irrelevant huruvida personen de talar om är en han eller hon! Inga fler "hen" när man talar om den manliga doktorn, den kvinnliga vännen eller en obestämd person i en krönika. Bra! Fint! Underbart! Ser fram emot en drastisk minskning av användandet av "hen" - man kan ju inte bruka det i fel mening och stå i vägen för utvecklingen av språket! :)

Just nu gläds jag åt att "hen" kommer in i SAOL i betydelsen 1. tredje kön (lol, förvisso, men ändock) samt 2. person som inte känner sig som man eller kvinna (fortsatt lite lol, men jaja). Det är ju fantastiskt, för då kan alla alltså genast upphöra med otyget att bruka ordet när de finner det irrelevant huruvida personen de talar om är en han eller hon! Inga fler "hen" när man talar om den manliga doktorn, den kvinnliga vännen eller en obestämd person i en krönika. Bra! Fint! Underbart! Ser fram emot en drastisk minskning av användandet av "hen" - man kan ju inte bruka det i fel mening och stå i vägen för utvecklingen av språket! :)

Det är inte definitionen jag sett.

Sven-Göran Malmgren till TT: "Det kommer dels att stå den betydelse där man lämnar oklart vilket kön det är, men även betydelsen där det är något slags tredje kön. Det finns de som varken ser sig som män eller kvinnor och där kan det vara ett bra ord."

Men fy då! :(

Vad är det som hänt?
Allt :(
Jag får inget jobb trots att jag söker som en jäkla dåre, killen som jag trodde var intresserad verkar inte bry sig alls, annat än när han har lust, jag får inga pengar från soc nu vilket betyder att jag inte har någonting. M.m m.m m.m

Jag har sökt utbildning till hösten, två st faktiskt, men kom inte in på ena och står som reserv på den andra. Så vet inte än hur det blir där, körkortet är nästan klart. Bara man klarar uppskrivning och uppkörning så.

Jag har sökt utbildning till hösten, två st faktiskt, men kom inte in på ena och står som reserv på den andra. Så vet inte än hur det blir där, körkortet är nästan klart. Bara man klarar uppskrivning och uppkörning så.
Hur mycket reserv är du? Gå på uppropet, då får en ändå en större chans att komma in! Många som tackat ja som inte kommer dit :)

Hur mycket reserv är du? Gå på uppropet, då får en ändå en större chans att komma in! Många som tackat ja som inte kommer dit :)
13
Får göra det, vet ju vilken dag utb börjar men inte vilken tid uppropet är.
Men man skulle ju kunna kontakta skolan och fråga förstås, då kan man ju höra lite om det är någon som redan meddelat att de inte kommer börja.

@Mirre

Vad bra att körkortet är på G! Det underlättar ju ofta litegrann i jobbsökandet i alla fall.

Som @Stalone säger, gå på uppropet! Hör av dig till skolan och kolla när det är och gå dit och håll dig framme. Reservplats 13 är ju ganska bra, du har goda chanser att komma in tror jag. Kolla igen när andra urvalet är gjort, då kanske du rent av kommit in eller är på än bättre reservplats. Det är inte över förrän det är över!
Börjar du plugga har du ju rätt till CSN.

Kolla om det finns några YH-utbildningar med platser kvar som du kan tänka dig?
Eller någon/några fristående kurser på högskolan som är öppna för sen anmälan?

Just nu har jag - mer eller mindre under hot om arvslöshet - tvingats gå igenom och rensa bland sparade skolarbeten sedan tidiga skolår. Har konstaterat två saker.
a) Jag var ett oerhört pretentiöst barn.
b) Om/när jag skaffar egna barn och de kommer släpandes hem med årets samlade arbeten i slutet av vårterminen så ska jag imponerat säga "Men ÅH vad fint!" och sedan slänga allt utom typ ett par teckningar och nån text så fort ongen somnat.

Ja, har uppkörningen den 19 så hoppas jag har kortet snart.
Då hamnar man i sitsen att man måste ha jobb för att skaffa bil istället :p
Men hemtjänsten tex har ju egna bilar, så det funkar ju,

Mailade studievägledaren idag, hon hade semester till den 11 dock men det är ju snart.
Utb börjar den 25 så hon hinner ju svara. Vore så fint och komma in ju!

Hehe har rykt en del här också som ungarna gjort, många teckningar och så sitter på väggarna (typ överallt :p ) men spara allt går inte. Då drunknar vi i det hehe

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
679
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 373
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 563
Senast: Twihard
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 950
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar