Just nu del V

Blev en blåbärskvarg till lunch här idag :p orka göra mat :p

Just nu önskar jag att mitt sabla myggbett kunde sluta klia nån gång. :banghead:
Funderar på om man ska se en film kanske

Just nu fascineras jag av att blinningbettet jag fick för tre dagar sedan nu svullnat upp till en böld stor som två femkronor och blivit vackert lila, rött och blått. Med tanke på att jag redan alltid får ärr och märken efter myggbett även fast jag inte rör dem börjar jag mer och mer tro att jag har någon form av allergi mot insektsbett. Hm.

Just nu sitter jag och käkar sån där färdiggrillad kyckling från ica medan jag läser på buke, bara jag och katten hemma idag :love: Man tänker att man ska då sätta på riktigt hög musik och bara njuta, men istället sitter man och njuter av tystnaden :o Nää, vill ju lyssna på musik som de andra avskyr!

Varför tittar jag just nu på Animal Cops på youtube när jag vet att det kommer sannolikt få mig att vilja gråta (om inte få mig att faktiskt börja gråta)? :cry: Tack gode gud för dessa människor som gör allt de kan för de svaga, jag vet inte om jag skulle orka jobba med det :(

@Asko För att du blir glad över att djuren blir räddade och får det bättre - därför tittar du! :)

Jag skulle vilja jobba som "Animalcop" i USA, kriga för djurens rätt! :)

@WS6 Så sant, så plågsamt men ändå så glad man blir när de överlever och får det bättre :)
Djurpoliser finns även nu här i Sverige också, även om det är en rätt liten avdelning tror jag.

Ifall någon undrar vilken video som får mig att vilja spruta tusen tårar så är det den här:
Stark varning för bilder på djur som har råkat ut för djurplågeri :cry:

Just nu har jag nyss vaknat efter att ha somnat på soffan :p
Vaknade till åskväder :love: alldeles tvärmörkt ute verkligen, var tvungen och tända här inne.

Underbart och öppna fönstret och känna att man kan andas! Det doftar sommarregn och det finns syre :love: inte så hysteriskt kvavt längre. Kanske inte jättebra att stå i fönstret med mob dock när det åskar :p

Nu ska jag sova. Lite putt på att pojkvännen har varit okontaktbar hela kvällen... (Telefonen är avstängd, vilket händer pga kasst batteri, men herregud - ladda din telefon, pöjk!) Gonatt buke! :love:

@WS6 Så sant, så plågsamt men ändå så glad man blir när de överlever och får det bättre :)
Djurpoliser finns även nu här i Sverige också, även om det är en rätt liten avdelning tror jag.

Men i Sverige är de ju värdelösa, i USA har man mer rättigheter och det känns som att de är mer seriösa där..
(Men det är vad jag tycker..) Antar att det är en början för Sverige iaf..

Förövrigt sitter jag på jobb just nu.. weeii.. :cautious:

Men i Sverige är de ju värdelösa, i USA har man mer rättigheter och det känns som att de är mer seriösa där..
(Men det är vad jag tycker..) Antar att det är en början för Sverige iaf..

Förövrigt sitter jag på jobb just nu.. weeii.. :cautious:
Lustigt, jag läste precis en artikel som har lite med det där att göra (ja, jag nördade in mig lite :p): HÄR
Artikeln är dock från -10 men jag kan inte tro att antalet skulle ha minskat sen dess iallafall, så det är åtminstone hundratals djur som omhändertas varje år :( Och den första djurskyddsgruppen startade i sthlm för sex år sedan så man kan ju hoppas att de bara blivit bättre ;)

Just nu kan jag slå vad om att jag är den ende 22-åringen som stannar uppe så här sent för att titta färdigt på Matthew Bournes Svansjön ... time to go to bed :D

Just nu har jag hantverkare här som förhoppningsvis ska lyckas diagnostisera min spis. Jag gissar på en lättare släng av manodepressivitet :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
679
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 373
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 563
Senast: Twihard
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 950
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar