Just nu del V

nej men fy BernT, var snäll mot dig själv. Läs vad du själv skriver, det är ju helt vansinnigt.

Jo jag vet. Men alt är ju att vara ensam. Och jag pallar nog inte det just nu. När jag gått vidare lite mer kommer jag nog orka dumpa. Men just det där att bli ensam lockar inte. Antar att jag kör på "hellre dålig kille än ingen kille". Haha alltså jag är ju patetisk.

Jo jag vet. Men alt är ju att vara ensam. Och jag pallar nog inte det just nu. När jag gått vidare lite mer kommer jag nog orka dumpa. Men just det där att bli ensam lockar inte. Antar att jag kör på "hellre dålig kille än ingen kille". Haha alltså jag är ju patetisk.
Nä, du är inte patetisk. Däremot mår man rövdåligt ibland och gör mindre smarta val.

Jag tänker inte säga att du ska dumpa eller si eller så men är det ändå inte skönare att vara själv än med någon som tvingat en till abort och som håller på med massa skit vid sidan av?

Jag tycker att du verkar alldeles för cool för att vara med en sån jävla idiot faktiskt.

Du borde kanske gå och få hjälp att ta dig ur detta, för det låter inte som en hälsosam relation och du verkar ju uppenbarligen förstå det själv! Du kanske behöver ta itu med vissa saker hos dig själv först! Låt inte honom behandla dig så!

Vi ska ses till helgen, tar nån vecka isär för att få lite space. Får snacka om det då. Tänker att det måste ju ändå vara mitt fel att han beter sig som han gör. Min förra relation gick också fel och enda gemensamma nämnaren är ju jag.

Tänker att det måste ju ändå vara mitt fel att han beter sig som han gör.
Nej, det är inte ditt fel, det har ingenting med dig att göra, skulden är endast hans. Svin är svin oavsett hur man beter sig, det enda du kan påverka är om du ska stanna med honom eller ej.

Du förtjänar inte skit och du kan inte ändra på honom.

@niphredil

Haha vad snäll du är :) ibland känns känslor verkligen irrationella. Jag blir typ upprörd och ledsen över att tänka att om vi gör slut så kommer han träffa någon annan. Makes no sense! Jag borde ju inte bry mig egentligen.

@niphredil

Haha vad snäll du är :) ibland känns känslor verkligen irrationella. Jag blir typ upprörd och ledsen över att tänka att om vi gör slut så kommer han träffa någon annan. Makes no sense! Jag borde ju inte bry mig egentligen.

Snälla, gå och prata med någon! Du behöver bygga upp dig själv och ditt sätt att se på dig själv!

Nej, det är inte ditt fel, det har ingenting med dig att göra, skulden är endast hans. Svin är svin oavsett hur man beter sig, det enda du kan påverka är om du ska stanna med honom eller ej.

Du förtjänar inte skit och du kan inte ändra på honom.

Vi bråkade rätt rejält i lördags och då blev han så sjukt arg att han kastade saker och drog därifrån och var borta ett tag. Det var sjukt läskigt, aldrig sett honom så arg innan. Han bad om ursäkt efteråt förvisso. Jag intalar mig hela tiden att han inte är svinig. Att det kommer bli bättre.

@niphredil

Tro mig, jag har varit i en liknande sits även om min asiga kille inte var lika asig som din och det enda som hjälper är att man bryter helt och hållet. När man kommit över honom känner man bara att man hade sån JÄVLA TUR som inte är med honom längre och så lider man med eventuell ny tjej. Men så länge man stannar kvar så kan man inte tänka ordentligt.

Vad rädd om dig!

Vore han inte svinig skulle du inte behöva intala dig det. Du skulle veta det.

Du vet vad du skulle ge för råd till en tjejkompis så varför inte ge dig själv dem?

Det är verkligen svårt! Åtminstone när det handlar om en själv. Min mamma sa att jag ska säga upp kontakten med "skithögen" som hon uttryckte det :p
Jag känner inte nu att jag lider med hans ev framtida tjej. Jag känner mig snarare avundsjuk, helt otroligt.

En av mina bästa killkompisar frågade mig för några månader sen varför jag aldrig träffar någon som är snäll mot mig. Vad svarar man på det? Att jag lockar till mig asen? Nått är det ju ;p

@BernT Nej, just nu känner du dig ju avundsjuk så klart, du vill ju fortfarande vara med honom.

Det enda som funkar är att bryta helt. Hoppas du mognar till det beslutet innan du gett för mycket avkall på dig själv.

Ps. Och lyssna på din mor! :p

@niphredil

Precis, tror knappast han känner samma iaf.

Tror det ganska naturligt snart blir ett bryt ändå. Jag kommer ta tjänstledigt from ungefär mitten av september och några månader fram och flyttar då så att det blir ca 30 mil mellan oss. Dvs vi kommer bara kunna ses på helger. Har köpt en till häst nu precis så det kommer vara mkt tävlingar på helgerna = kan inte ses ändå.

Så kanske rinner det ut i sanden. Det skulle nog kännas skönast och mindre känslosamt än ett bryta helt och hållet på en gång.

@BernT Jag känner igen det där med att stanna i ohälsosamma relationer men att man stannar hur fel man än vet att det är och känns. Och ibland önskar man att nhågon kunde ta beslutet åt en, att dumpa! Men den enda som kan stoppa det är en själv och det är inte lätt alla gånger..

@BernT
Nu vet jag inte er historia, bara ströläst lite här.
Jag lämnade iallafall mitt otrogna min otrogna sambo i mars (eller ja, då lämnade jag lägenheten i en panikångestattack-tjohosan. Tog mitt pick-å-pack i maj!)
Funderare under 1,5 år att lämna han, då han om och om igen gick bakom ryggen på mig. Jag stannade så länge för att "jag älskade ju han" och "vi hade hela livet planerade för oss" ya da da da. Och för att jag var så fruktansvärt rädd att bli ensam.

Priset jag fått betala för att jag stanna så länge med han? Jag litar inte på någon, släpper inte in någon öht, panikångestattacker, depression mm. Lär tugga antidep och gå hos en psykolog ett bra tag till...

Säger som jag sa till min bff, hellre ensam å deprimerad över det än att behöva snoka, "vakta en annan människa", "bli huggen i ryggen" av hans beteende, typ ångestattacker bara för att slippa vara ensam.

Visst, jag saknar hans goda sidor fortfarande. Hur han visste hur jag fungera och alla smågester han gjorde. Men nej, det är inte värt det.

Gå innan det är försent. Det är inte värt att bli stjälpt av en annan människa.
Det finns en fantastisk och fri värld på andra sidan. Och den världen är fucking awesome! :D

Där finns faktiskt supersnälla och fantastiska killar där ute, man ska bara sortera och gå igenom några idioter först.

Just nu sitter jag och väntar på att veterinären ska ringa. Min grabb blev huggormsbiten igår och läget är inte stabilt öht.

KAN DOM INTR BARA RINGA OCH BERÄTTA HUR DET GÅR? :cry:

Just nu sitter jag på jobbet och är så sinnessjukt trött och vill bara till sommarstugan och sola och bada och läsa och skriva. Bara 22,5 h kvar innan det kan bli verklighet...

@MadicDomino och @nexxa

Jag vet ju vad det bästa är och att det är att bara gå vidare. Men jag klarar inte det just nu. Jag har fortfarande ganska stor sorg efter aborten att jag inte orkar med att lämna honom också.

Den dagen jag mår bra igen, då kommer jag kunna ta mig loss lättare tror jag. Och det sker väl förhoppningsvis ganska snart.

Just nu har jag precis beställt en ny almanacka inför höstterminen och väntar på att sambons DHL-paket ska komma så jag får springa ut till svärföräldrarna och bada pool och äta hallon.

@BernT Kommer du att kunna må bättre så länge du har honom i ditt liv? Jag ser en ond cirkel formas...

@Tassetass

Jag vet inte... Det känns som jag behöver ha honom i mitt liv tills jag iaf fått sörja klart. Ha någon att bli arg på, skälla på och som tröstar. Klart jag kan få tröst och så av min mamma/familj med, men jag vill inte låta ilska/sorg gå ut över dom. Den får hellre han ta.

Ibland tänker jag att jag borde kunna få bättre. Jag är ändå 9 år yngre och mkt snyggare (hahahaha alltså ja ni hör ju). :p

@Tassetass

Jag vet inte... Det känns som jag behöver ha honom i mitt liv tills jag iaf fått sörja klart. Ha någon att bli arg på, skälla på och som tröstar. Klart jag kan få tröst och så av min mamma/familj med, men jag vill inte låta ilska/sorg gå ut över dom. Den får hellre han ta.

Ibland tänker jag att jag borde kunna få bättre. Jag är ändå 9 år yngre och mkt snyggare (hahahaha alltså ja ni hör ju). :p

Men familj och vänner är ju till för att dela även det eländiga i livet. Har du någon vettig anledning till att inte vilja söka stöd där, annat än "vill inte"?

Och givetvis kan du få bättre, men då måste du släppa det som inte är bra först.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
681
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 447
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 007
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar