Just nu del V

Just nu tittar jag på tv med sonen, funderar på hur en låda med kläder bara kan försvinna. Var helt säker på att jag lagt upp kläder i sonens byxlåda, men när han skulle ha byxor i fredags var lådan tom :confused:
Har letat överallt, vi skulle gå och bada idag men hittar inte shortsen.

@lisa412 Absolut inte! Ligga i en solstol med en sprayflaska bredvid mig kan jag klara av en stund. Men att göra saker, typ arbeta, fixa i stallet eller dylikt är för mig en pärs. Och som jag svettas! Särskilt i ansiktet stör det mig eftersom jag konstant är blank där, även i kyla :mad:

Håller med @Tassetass ! Jag tror att din familj snarare blir mer sårade av att du inte vill "belasta" dem än att faktiskt göra det! De man älskar och värnar om vill man finnas för och stötta.

När du saknar honom tycker jag att du ska läsa dina egna inlägg på Förälder om hur jävla fin och go han var före och efter aborten. Hur stöttande, snäll och rar han var.

Blä nu började jag storgrina. Jag hatar känslor. Önskar verkligen att jag bara kände att jag aldrig någonsin mer vill träffa honom.

Blä nu började jag storgrina. Jag hatar känslor. Önskar verkligen att jag bara kände att jag aldrig någonsin mer vill träffa honom.
Lyssna på @Tassetass , hon är klok som en uggla. Ta den här tiden i från honom, bara den här lilla veckan, att fundera över hur relationen ser ut, hur han beter sig, hur du vill att en partner ska vara. Vad du förtjänar. Du kommer att sakna honom men du kommer också att överleva veckan, man gör faktiskt det även om det inte känns så.

Jag tror att du behöver vara i från honom för att bryta den här känslan av att du vill vara med honom fastän han varit så gräsligt elak mot dig. Jag lovar dig, du kommer att känna annorlunda men det tar lite tid och en hel del tårar.

När jag ville komma över ett kräk tvingade jag mig att, varje gång jag saknade honom, tänka på det elakaste han gjort mot mig och så intalade jag mig att jag var världens mest patetiska om jag ringde honom. Sedan härdade jag ut bara. Man börjar med en dag, sedan en vecka och helt plötsligt sitter man där och undrar hur i hela friden man kunde vara kär i någon som behandlat en så illa.

Lyssna på @Tassetass , hon är klok som en uggla. Ta den här tiden i från honom, bara den här lilla veckan, att fundera över hur relationen ser ut, hur han beter sig, hur du vill att en partner ska vara. Vad du förtjänar. Du kommer att sakna honom men du kommer också att överleva veckan, man gör faktiskt det även om det inte känns så.

Jag tror att du behöver vara i från honom för att bryta den här känslan av att du vill vara med honom fastän han varit så gräsligt elak mot dig. Jag lovar dig, du kommer att känna annorlunda men det tar lite tid och en hel del tårar.

När jag ville komma över ett kräk tvingade jag mig att, varje gång jag saknade honom, tänka på det elakaste han gjort mot mig och så intalade jag mig att jag var världens mest patetiska om jag ringde honom. Sedan härdade jag ut bara. Man börjar med en dag, sedan en vecka och helt plötsligt sitter man där och undrar hur i hela friden man kunde vara kär i någon som behandlat en så illa.

Ja det är ju iaf inte så svårt att komma på elaka saker han gjort mot mig. Där finns det ju en hel hög att plocka av.

Hade jag fått behålla barnet så hade jag kunnat bryta från honom direkt, känns det som iaf, är ju omöjligt att veta. Kan inte förklara varför men isåfall hade det känts självklart att dumpa.

Har pratat med ett par kompisar, båda blev riktigt upprörda och stämde in i kören om att han är dum i huvudet och dålig.

@niphredil

Jag tror högst ovetenskapligt att anledningen till att jag så hårt vill hålla mig fast vid honom är att han var pappan till barnet jag inte fick behålla och genom att ha honom kvar kan jag på ett sätt minska min förlust efter aborten. Typ som att jag får en liten del av det som inte blev.

Sämst på stt uttrycka mig i skrift men kanske fattar ändå :p

ligger i ensam i en stad jag inte känner till efter en av de klart sämre dagarna just nu. eller vad sägs om trasig telefon, glömd kod till kontokortet och därmed spärrat och bensin i dieselbilen. semestern kunde börjat bättre

Just nu sitter jag och velar fram och tillbaka angående preventivmedel!
Kan inte alla bara säga hur enkelt det är att sätta in en kopparspiral och att allt är frid och fröjd med den?

Just nu komponerar jag välkomstbrev till nya medlemmar i förbundet, lyssnar på Sabaton på en volymnivå som skonar varken mina öron eller grannarna och slötittar på Top Gear.

Just nu inser jag ännu en gång varför jag har svårt för vissa människor. Jag klarar verkligen inte av överdrivna reaktioner i stil med fjortis-hysteri-de-luxe-et-le-grande!!!!!!!!!!! ;)

@BernT Stor styrkekram till dig!

Just nu hade jag velat uppfinna en overall gjord av is som kan lugna ner mina varma solsönderbrända kroppsdelar

@niphredil

Jag tror högst ovetenskapligt att anledningen till att jag så hårt vill hålla mig fast vid honom är att han var pappan till barnet jag inte fick behålla och genom att ha honom kvar kan jag på ett sätt minska min förlust efter aborten. Typ som att jag får en liten del av det som inte blev.

Sämst på stt uttrycka mig i skrift men kanske fattar ändå :p
Jag tycker det låter helt rimligt, i all sin orimlighet. Om du förstår hur jag menar. Du verkar klarsynt tycker jag (och ha bra vänner!) så det ska nog ordna upp sig. Var rädd om dig bara och se till att du inte stannar för länge i något som bara bryter ner dig. Bara själva grejen att du tänker att du "förtjänar" det är ju väldigt väldigt sorgligt och ett tecken på att du bör avsluta så snart du bara känner dig stark nog att göra det.

Jag tycker det låter helt rimligt, i all sin orimlighet. Om du förstår hur jag menar. Du verkar klarsynt tycker jag (och ha bra vänner!) så det ska nog ordna upp sig. Var rädd om dig bara och se till att du inte stannar för länge i något som bara bryter ner dig. Bara själva grejen att du tänker att du "förtjänar" det är ju väldigt väldigt sorgligt och ett tecken på att du bör avsluta så snart du bara känner dig stark nog att göra det.

Tack för all pepp och uppmuntran, det uppskattar jag verkligen faktiskt. På ett sätt känns det väldigt jobbigt att skriva om och blotta sig så för jag vet att många bekanta till mig läser här och vet vem jag är.
Å andra sidan, om de vet så vet de ju varför jag är så väldigt ledsen ofta. Varför jag kanske inte orkar stanna och chit-chatta om man möts på stan osv.

Red idag för första gången på 2-3 veckor. Var faktiskt ganska glad större delen av tiden i stallet. Bröt visserligen ihop totalt på väg hem i bilen menmen.

Imorgon ska jag berätta för pappa. Jag vet att han märkt att jag är ledsen och stingslig och undrar varför. Sist det var ngt jag inte berättade (mkt mindre viktig grej) vet jag att pappa blev ledsen för att jag inte sa ngt och av honom chans att hjälpa.

@BernT Det är så lite så :). Jag tycker du är modig som skriver om hur du mår och att prata med din pappa låter som en jättejättebra idé. Ofta blir ju folk ledsna i efterhand om de inte fått en chans att hjälpa till och kanske är det lättare för dig att hantera det här om du prata med andra om det. Sök hjälp där du kan, det blir så mycket lättare om man har folk omkring sig man kan prata med. Och pyssla i stallet om det hjälper, rid eller promenera med hästen eller vad det nu är. Allt som känns bra.

Stor kram från mig i alla fall!

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
681
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 443
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 007
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar