Just nu, del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu, del IV

kl

Just nu är jag fett jävla uttråkad och har ont/blöder i halva ansiktet efter att hudterapeuten fått sticka med el i mina förbannade underhudsfinnar. Wäh.

Låter.. aj?

Just nu dricker jag kaffe och ska spela Dust. Tycker att min hals och min feber kan fucking skärpa sig.

Kl

Just nu har jag precis kommit hem från stallet. Varit ute och åkt med hästen en sväng så han fick träna lite. Nyttigt nu eftersom vi kommer åka en del nu framöver.

Kl

Just nu kokar jag kola istället för att plugga till min fysiologi och anatomitenta som stundar. Kollar på hästannonser, läser bloggar och stirrar ut genom fönstret.
Motivationen är på topp, prokrastinering någon?

*KL*

Just nu funderar jag på hur jag ska ta upp en viss sak med en viss person. Och funderar på om jag ska starta en tråd och fråga buke om detta :p

Självfallet :D

kl
Just nu har jag precis gjort pannkakssmet och ska strax göra sååå mycket pannkakor. Bara för att. Möjligen äta pizza till middag också. Gott, och kan klia tillbaka i halsen. Hmph.

Såklart, buke kan allt.

kl
Jag har magkattar, gnäll, gnäll, gnäll.
Måste dessutom äta upp medicinen som jag tror orsakat det.
Och så har jag båda druckit vinäger och bakpulver idag för att få bukt med det.

*Kl*

Just nu tycker jag att det är rätt trist att tvinga i dottern penicillin. Hon tycker att det är äckligt, spottar ut det jag lyckas få i henne och så slutar det med massa klibbig medicin över hela världen. Och just ikväll på hennes nya, fina, lilarutiga softshelljacka. Suck!
Argumentet att hennes öra ska bli friskt blir ju lite poänglöst när hon inte har ont i örat ...

Kl

Just nu har jag precis ätit middag och ska förbereda barnen för sängen. Sen finns det inget kul alls på tv ikväll så kan lika väl gå och lägga mig sen känns det som. Men med mina sömnproblem så lär jag ändå inte somna förens vid två inatt. Får kolla på OS, då somnar jag nog snabbt :p

*KL*

Just nu har jag precis skickat ett "risky" sms, och hoppas lika delar på att få svar och att inte få svar... :p i väntan på detta ska jag nog ta och äta nåntingen, men vad?

Hur skulle apelsinjuice hjälpa? Dämpa smaken efteråt? Jag vill inte späda ut medicinen (alltså en oral lösning) för då tar det bara ännu längre tid och smaken lär inte bli mycket bättre. Dessutom är väl risken att hon efteråt kommer tvärvägra dricka apelsinjuice :crazy:
Mutor går unga fröken inte på. Jag har försökt muta med godis, choklad, chips, glass och i princip allt som existerar. Men nähädu, hon säger bara "Jag vill inte ha medicin. Den är äcklig! Vill inte ha gottis heller!" :banghead:

Brås på mamma? :p
Jo, det är väl tanken att det skulle späs tillsammans, vissa påstår att det smakar mindre då. Hallonsylt har jag med hört ska "fungera"
Att göra som på en hund antar jag inte är lämpligt heller.

Nåja, jag lovar att jag inte hade spottat ut medicinen :p Men visst, envisheten har hon nog både från mig och från sin pappa :angel:

Kan förstås prova med juice imorgon men jag tror inte att hon kommer gå på det tricket heller. Sylten hade hon bara fäktat bort och sen hade jag fått torka sylt från golv, soffa, bord och hund :cautious:
Hon ska ha 15 doser av penicillinet så det är "bara" elva stycken kvar nu. Positivt tänkande på högsta nivå!

Angående trådämnet? :D

kl
Just nu stör jag mig på att Dishonored är svårt, att det inte går något bra på tv och att jag vill äta upp alla pannkakor som är kvar i köket.

Det tror jag att du hade gjort som tvååring faktiskt, det sägs att barn är så extremt känsliga mot mögelsmak och att det är därför de spottar. Men sanningshalten vet jag inte.

Torka? Hund? Kass hund:p Anledningen att man har hund och småbarn är väl för att slippa torka upp spill?
De elva doserna kommer gå fortare än du tror!

Det är förstås möjligt. Jag tänkte på hur jag är nu. Jag fick nog aldrig penicillin som liten. Eftersom jag i princip aldrig var sjuk så var det inte nödvändigt :p Penicillin i tablettform fick jag som typ 11-12-åring, mot nageltrång, men det visade sig att jag var allergisk mot den sorten så kuren fick avbrytas. Eftersom jag var bortrest påbörjades aldrig någon ny kur heller.

Hunden får inte slicka upp sylt med penicillin i :p Hon väntar snällt på kommando "Varsågod" innan hon städar upp men jag håller med om att det är otroligt praktiskt! Hon tvättar ju dottern dessutom så det är inte bara golv, bord och tallrikar som saneras ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
35 36 37
Svar
723
· Visningar
45 716
Senast: Nikan
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
297
Senast: DarkInNight
·
Svar
1 806
· Visningar
49 415
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
216
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka