Just nu, del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu, del IV

Just nu äter jag frukost med barnen, öm som tusan efter min vurpa på halt golv igår. Benen for undan och jag slog i svanskotan i golvet. ONT!

*Kl*

Just nu inser jag att jag gick upp en timme för tidigt eftersom jag får lunchbyte och hade hunnit fixa stallet på lunchen istället för på morgonen. Nåja, jag har idag världens bästa jobb så jag ska inte klaga :love: (Jobb 7.45-19. När jag kom hit hade alla intagna gått till sina jobb. Den första ska komma tillbaka vid 16. Sååå, klara färdiga Superonsdag på TV:n :D )

kl

Just nu är jag allmänt beklämd över situationen i Ukraina. Folket förtjänar så mycket mer än detta. :(

Kl

Just nu hatar jag min hals halsfluss och skit. Lagom ont mär det behövs ipren OCH citodon bara för att kunna sova. Köpa alvedon och jodopax idag, yes. Och kanske en skalpell så jag kan skära bort de jävla halsmandlarna på en gång.

*Kl*

Just nu funderar jag på om jag är en extremt oansvarig förälder som låter dotter med möjligt sprucken trumhinna vara kvar på dagis :o Dessutom visste jag inte ens om jag förväntas ringa VC eller BVC för att boka tid. Strålande! :p

*Kl*

De brukar inte ha så högljutt där. Åtminstone inte när jag varit på besök. Jag jobbar till 19 och mitt jobb kan jag inte bara lämna hur som helst när det inte är akut. Hon får vara kvar så länge, personalen sa att hon inte var allmänpåverkad utan lika pigg och glad som vanligt, och så hämtar barnvakten tidigare i eftermiddag.

Ringde VC och blev uppringd efter nästan en timme. Inga tider att boka utan bara drop-in 13-15. Jahapp, sjukt osmidigt!

Misstänkte det, men hennes andra förälder kanske har ett smidigare jobb?
Eftersom jag vet att min inte hade kunnat komma undan från ljudnivån hade jag hämtat honom

Hennes andra förälder bor i en annan kommun och jobbar i en tredje så det blir nog knepigt.

Jag pratade med dagis nyss och dottern lekte och busade som vanligt. Har iaf lyckats byta luncher så jag kör hem vid 14, åker till drop-in:et och där löser barnvakten mig vid 15. Sen hoppas jag de ska slippa sitta där hela kvällen.

Hade man kunnat boka tid på VC så hade jag kunnat lösa det enklare med täckning från någon annan avdelning. Men att bara ha drop-in är ju vansinnigt.

Ingen aning. Det kanske inte ansågs akut? Eller ja, lite akut borde det vara för sjuksköterskan tyckte inte det kunde vänta till imorgon.
Är det akut-akut hänvisas man nog till Skånes universitetssjukhus i Lund eller Malmö. Kvälls- och helgmottagning finns dessutom i både Lund och Malmö.

Jo, men här har VC ändå akuttider för liknande saker. Du kan ha ringa på morgonen, ha ett stort problem (hej jag har en böld på fingret och mina leder gör ont) och får läkartid oftast samma dag, men en kortare.

Jag ska erkänna att jag har väldigt dålig koll på sjukvården eftersom jag och dotter (peppar peppar) väldigt sällan mår dåligt. Jag sökte sjukvård i somras för en knöl på halsen. Tror jag fick tid inom en vecka. (Min mamma har kronisk cancer så de kanske borde varit snabbare? Jag var iofs helt obekymrad och knölen var liten så de kanske vågade dröja lite med det?)

I övrigt så vet jag faktiskt inte hur det fungerar vilket jag iofs är tacksam för.

Tro mig, jag är tacksam för det!
Jag har sen Mathilde föddes i maj 2011 vabbat typ fem dagar. Hennes pappa har tagit mer men inte jättemånga dagar totalt sett. Själv har jag aldrig i hela mitt liv varit hemma från jobb pga sjukdom. Senast jag var hemma från skolan var 2004. Då två dagar pga tappad röst, mådde bra i övrigt.

Kl
Just nu ligger jag i sängen, är seg i huvudet, så bättre att gå hem och vila än att sitta av tiden på jobbet.

*kl*

Jag sitter just nu och dreglar för min man är så djävla snygg i sina nya arbetskläder.
Svarta kostymsbyxor, vit skjorta, svart kofta och en gulrandig SLIPS. :love: :o

Tycker dock att det är mindre acceptabelt att han kan vara så fin kläd på jobb. (och snygg :angel: )
Medan jag ser ut som en påse sopor i mina arbetskläder. :rage:

*Kl*

Just nu försöker jag hitta en barnvakt till på fredag. Imorgon passar hennes vanliga barnvakt henne men på fredag kan barnvakten bara till 17 och jag jobbar till 19. (Ja, jag kan vabba men jag vill verkligen inte det.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
35 36 37
Svar
721
· Visningar
45 409
Senast: Yeah but
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
297
Senast: DarkInNight
·
Svar
1 766
· Visningar
48 253
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
216
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka