Just nu är jag irriterad på... Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

4500 för avlivning hos Lantbrukstjänst, 12 000 för kremering exklusive moms, och jag räknar med åtminstone en tusenlapp för att få hästen fraktad dit.

KL

Jag är så bitter just nu att jag bara vill gråta.

Gick till en bar med en vän, hur fint som helst - skönt att bara vara och njuta av livet, typ.
Vi sätter oss vid ett gäng grabbar och känner oss som fisken i vattnet.
Vännen och jag dricker exakt samma mängd - hon är dock uppenbarligen trehundra gånger känsligare än jag, då hon börjar spy och ser halvt däckad ut medan jag fortfarande är klar och med på noterna.
Är på väg att hjälpa henne till toaletten då ordningsvakten stoppar oss och vill att hon inte längre ska vara kvar. Vi går ut och jag hjälper henne. Sätter vännen på en bänk och hon är helt borta. Jag och några andra börjar fundera på om hon kanske fått i sig något annat med tanke på att vi druckit exakt samma mängd, ÄTIT exakt samma mängd eftersom vi ätit tillsammans och delat upp systerligt osv - och hon reagerar så himla starkt medan jag fortfarande ses som nykter av omgivningen.

Efter en del diskussion med ordningsvakt och polis bestäms det att vi ska åka till akuten. Jag får åka i polisbilens framsäte. Det var på tal om att hon skulle hamna i fyllecell och det ville jag inte, eftersom jag kände att det på något vis var mitt ansvar och mitt "fel" att hon mådde som hon mådde. Så det var kompromissen. Eftersom ssk och polis ser mig som nykter och vännen som helt borta så funderar de på om något är fel. Så hon får blåsa (fortfarande helt borta) och efter en stund får jag blåsa... Jag hade visst 1.39 promille i blodet, vilket var MER än hon hade så jag är uppenbarligen inte speciellt känslig :p

Vännen får sova på en brits. Jag som inte kan sova borta tvättar av mig sminket och sitter sedan rakt upp och ned på en pall i två timmar och vill bara hem. Frågar om jag får ta med henne hem, men nej - för hon kan inte stå.

Nu är jag för tillfället hemma en sväng, läkaren tyckte att jag kunde gå hem och sova och sen komma tillbaka men det känns taskigt. Så jag har bara gått hem för att hämta ett par låga skor och bekvämare kläder till henne, samt för att byta om och äta lite.

Är helt slut. Och som ni nog förstår är jag skapligt irriterad för jag är så fruktansvärt trött och allt jag vill är att sova - men samvetet säger åt mig att gå tillbaka.

Snälla, skjut mig någon!!

Ta och sov du, hade heller inte velat lämna en vän men du hjälpte hon dit och hon är ju i säkra händer nu, även om det kanske inte är så kul för henne då hon nyktrar till att vara ensam så måste du ju få sova!

KL

Fortfarande irriterad på sambons jobb och att jag känner mig helt ensam, varför har ALLA ett liv när jag bara vill ha en kompis hos mig och se film, äta chips och godis och bara småprata? Fick i övrigt veta att dom tydligen visst har bestämt vilka helger någon får vara ledig, och min hönshjärna till sambo tänker inte ens på att fråga mig som han vid det här laget borde veta jobbar 7 dagar ledig 4-5 = jobbar 3 av 5 helger, så nästa helg ska han tydligen få vara ledig, men då jobbar jag natt hela helgen!

Och att han inte har stake att säga att "Jag går inte med på att jobba varje dag i veckor i sträck och jobba från 7 till allt mellan 20-1 på kvällen" sa åt han att säga att han skulle prata med facket men de gick inte heller för då skulle han inte få komma tillbaka -.- snälla ge mig en pojkvän som har stake nog att säga nej?

Jag tog med mig lågskor och andra kläder till henne och gick tillbaka igen. Tjatade på personalen att om hon kan gå någorlunda så vill och klarar jag av att ta med henne hem för det är inte så långt och jag är fysiskt kapabel att stötta henne hela vägen. När jag kom tillbaka igen väckte jag henne och då ville hon gå på toa, vilket gick bra, så jag sade det till personalen och då sade de att om jag ansåg att det gick bra så fick jag gå hem med henne. Så vid fyra tog jag med henne hem och vi gick och lade oss.

Och jag kunde inte somna förrän 8, för jag hade ju alkohol i kroppen även om jag inte var särskilt påverkad av den - och min kropp reagerar lite tvärt emot alla andra. Vet inte om det är någon form av "flightmode" som sätter igång, för hjärnan vill liksom inte slappna och stänga ned. Har sovit extremt ytligt i några timmar och är nu skapligt irriterad. - Men jag fick iaf med mig vännen hem och hon mår bra nu.

Jag är i alla fall glad över att jag inte är bakis :p

kl

På att det tydligen ska vara så JÄVLA SVÅRT att höra av sig. Får du förhinder eller något händer skicka ett litet sms då förfan, det tar en minut om ens det. GAAAH.

kl

MITT ICA HAR INGA KINAPUFFAR. Jag hoppas verkligen att de bara har slut just nu, annars ska jag fan starta ett parti enbart för att få den där jävla tomten Patrik Lundberg/gren/sten utkastad ur Sverige, eller vid närmare eftertanke hela galaxen.

kl

Är irriterad på svärmor som vill dra med oss på en tripp till Tyskland i vår. Bjuda oss dit några dagar. Men hon fattar verkligen inte vilket merjobb det är för oss. Dom är pensionärer, djurfria och kan dra iväg när dom behagar. Men vi har häst, hund och kaniner och kan inte bara sticka iväg sådär. Visst, hästen kan säkert någon i stallet se till. Det är ju inte omöjligt. Men hund och kaninerna då?
Vi känner INGEN som kan ta dom. Ska dom klara sig själva då?
Men hon tyckte vi skulle lösa det "lilla problemet".

Jag hade dessutom ingen lust från början att följa med och nu känner jag mig tvungen att följa med. Så mår skit över det. Dessutom vet jag inte om jag jobbar då hon vill dra iväg oss och just nu hoppas jag på att jag gör det så har jag en giltig anledning till att stanna hemma.
Bara det att hon kommer bli sur. Varför ska det vara så svårt att säga nej för? Resan är om ett halvår och jag mår redan dåligt över det.

Fast irriterad över att någon vill bjuda på en resa :crazy:? Det är väl snällt? Ja, hästen borde ju verkligen inte vara några problem att någon i stallet kan se till. Angående hunden, så finns det ju riktigt bra hundpensionat. Om kaninen bor i en vanlig innebur så borde det rimligtvis inte vara särskilt svårt att hitta någon som kan passa den. En kanin är ju jättelätt att ta hand om. Hör med någon i stallet eller någon på ditt jobb, kanske? Det finns faktiskt också "smådjurspensionat" på vissa ställen också. Du har ju gott om tid på dig att försöka lösa det :)!

Fast irriterad över att någon vill bjuda på en resa :crazy:? Det är väl snällt? Ja, hästen borde ju verkligen inte vara några problem att någon i stallet kan se till. Angående hunden, så finns det ju riktigt bra hundpensionat. Om kaninen bor i en vanlig innebur så borde det rimligtvis inte vara särskilt svårt att hitta någon som kan passa den. En kanin är ju jättelätt att ta hand om. Hör med någon i stallet eller någon på ditt jobb, kanske? Det finns faktiskt också "smådjurspensionat" på vissa ställen också. Du har ju gott om tid på dig att försöka lösa det :)!

Jo, just irriterad. Svärmor tror det bara är att knäppa med fingrarna så löser det sig.
Å nej, det finns ingen som kan ta kaninerna eller hunden. Några pensionat blir det inte helt enkelt för att min hund ska inte sitta i en bur i flera dagar. Har lämnat på pensionat över dagen tidigare så vet vad det innebär.
Kaninerna bor ute så dom kan inte bara flytta in inomhus och uteburarna är inget jag flyttar på i alla fall.
Jag tycker att en övernattning i en annan svensk stad hade varit snällt. En utlandsresa i flera dagar för våran del är inte snällt.
Men visst, tanken var god.
Nu bestämde jag dock med min man igår att han och barnen hänger på så stannar jag hemma med mina djur.

Fast, sitta i bur i flera dagar är inte synonymt med alla hundpensionat. Finns vissa där hundarna har det hur bra som helst :)
(särskilt på ett ställe i södra Småland där ni bör ha vägarna förbi om ni ska köra ner till Tyskland ;))

Jag tycker att en övernattning i en annan svensk stad hade varit snällt. En utlandsresa i flera dagar för våran del är inte snällt.

Fast även om det inte passar er betyder det ju inte att det inte är snällt? :confused: Jag menar, om jag erbjuder min syster att stå för ett Kolmårdenbesök åt hennes ungar så kan hon ju knappast säga att det inte var snällt av mig eftersom det minsann hade passat bättre med Skansen för deras del.

Jag kan inte förstå all den irritation du uppbringar över detta. Så länge hon inte pekar mot dig med en pistol så är hon ju knappast elak när hon erbjuder sig att pröjsa en resa åt er?

*kl*

Min feber! Den kom och hälsade på i torsdags och har nu tydligen bestämt sig för att stanna, vilket i sin tur har lett till att jag legat strandad i soffan och tittat på Grey's Anatomy. Jag tycker för fan inte ens om Grey's Anatomy! Dessutom ska jag göra halkbanan imorgon, så snälla feber, kan du inte bara dra dit peppar'n växer?

Fast, sitta i bur i flera dagar är inte synonymt med alla hundpensionat. Finns vissa där hundarna har det hur bra som helst :)
(särskilt på ett ställe i södra Småland där ni bör ha vägarna förbi om ni ska köra ner till Tyskland ;))

Södra Småland ligger lite fel för oss.

Fast även om det inte passar er betyder det ju inte att det inte är snällt? :confused: Jag menar, om jag erbjuder min syster att stå för ett Kolmårdenbesök åt hennes ungar så kan hon ju knappast säga att det inte var snällt av mig eftersom det minsann hade passat bättre med Skansen för deras del.

Jag kan inte förstå all den irritation du uppbringar över detta. Så länge hon inte pekar mot dig med en pistol så är hon ju knappast elak när hon erbjuder sig att pröjsa en resa åt er?

Javisst, så kan man se det men när hon vet från start att det medför massa bekymmer från start så tycker inte jag det är snällt. Det är liksom "tack för erbjudandet men nej tack. Du vet att vi inte kan.". Å saken är att vi ska hitta på något oavsett. Det är redan bestämt. Tycker hon kunde valt ett alternativ som passar oss alla i så fall. Inte bjuder jag på tex kalas och väljer att ha det i sthlm över en helg när vi bor i södra Sverige. Det är ju korkat. Det är inte många som skulle kunna följa med på det.
Sedan att hon lär bli apsur och ställa in allt för att jag säger nej är en annan sak. För det är definitivt vad hon kommer att göra. Det är dansa efter hennes pipa som gäller i detta fallet. Därför är jag irriterad över hela situationen.

Och jag vet ett i norra Skåne där hundarna har det helt underbart:)! De bor i stora "boxar" i ett hus som är lika ombonat som vilket bostadshus som helst. Får gå två långa promenader/dag, samt släpps i en stor rasthage ute där de får leka med lämpliga hundar.

Jo, jag vet att det inte är där ni bor, men om ni kör ner till Tyskland borde ni väl rimligtvis köra förbi i närheten? :)

Oj, verkar bökigt alltsammans.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 933
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 970
Senast: Whoever
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 128
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama