Just nu är jag irriterad på... Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

kl

Irriterad på att jag är så fruktansvärt trött. Och på att jag är irriterad.

kl

På det jävla skitbandet som slänger in EN TILL KONSERT I ÖVERMORGON. Bara sådär. Kan man sälja sin själ för pengar och boka om flygbiljetten...?

Och på folk som tränar med så hög musik (till EUROVISION-musik, dessutom, den där knarkarsnubben från typ Östeuropa som var så tråkig att klockorna stannade ni vet) att golvet skakar i takt med basen, och min TV vibrerar till ljudet DRR DRR DRR DRR. Är det helt omöjligt att sänka volymen eller ännu bättre, stoppa i hörlurar?

Senast ändrad:

Men liksom TVÅ DAGAR? Jag flippade på när Depeche bokade sin konsert med någon vecka till godo, men detta...

kl

Efter en paus på över 1½ år ( :eek: :eek: ) från buke, är det kanske dags att ta upp det igen? och vad passar inte bättre då än denna tråden?

Jag är irriterad på att sitta i skolan med juridik. Jag hatar juridik! Jag är irriterad på att gå i skolan, jag vill flytta hem, ta upp hästeriet igen och börja mitt nya liv. Inte sen, NU! Irriterad över att jag måste hem och laga mat sen, jag orkar inte gå och handla och sen laga mat, till mig själv. Orkar inteeee..!!

:arghh:

Miffon.

Jag är irriterad på det här jäääävla skithelvetesbajsspelet herregud. :arghh:

Vilket är skithelvetesbajsspelet?
Jag är irriterad på att alla i MW3 spelar med cheats, och på att Infinity Ward inte gör något åt det. Jag VET att Ghosts kommer snart och att de antagligen inte prioriterar det förra spelet, men hur svårt kan det vara att fixa en patch? Har gått fler månader nu, damnit, det är knappast bara jag som lessnar på detta spel när 60% av alla man möter är osynliga eller odödliga.

Alice: Madness Returns
Men WOOOOOOOOOOOOOO jag klarade den förbannade jävla fighten! :D

kl
På att jag har ont i "tjejmagen" (lite överallt där) och är nog någon cysta igen. Vilket kommer ge mig några veckor värk sen kommer gyn vilja byta p-piller igen och jag kommer bryta ihop.
Har haft tre olika sorter på 1 år och alla har slutat i cystor. Är nog inte bara pillren det beror på

Alltså Matmissbrukaren har bott ihop med dem några månader, är kanske inte konstigt att hon inte vill bo ihop med dem igen ett tag?
Sen hade hon mannen hemma den veckan gissar jag på och då är det inte omöjligt att åka iväg då han tog de största problemen: hunden och kaninerna

Jag tycker du är väldigt hård mot en person du inte känner. Jag hade inte heller velat bo ihop med mina svärisar en vecka, inte ens med mina egna föräldrar.

Fast du har ju varit på semester med din syster alldeles nyligen, så helt omöjligt kan det knappast vara för dig att få åka iväg någonstans?

Jag förstår självklart från det du skriver att det egentligen är vare sig djuren eller din och dins mans ledighet som spökar. Du vill helt enkelt inte åka. Men om det nu är så att dina svärföräldrar tycker att det är jätteviktigt att du och din familj åker med, är det då en sådan jätteuppoffring från din sida att spendera en ynka vecka med dem? Antagligen skulle du faktiskt efteråt konstatera att det ju hade varit riktigt kul på resan till och med...

Du som läser min blogg vet mycket väl att min man var hemma med barnen den veckan. Nej, det är inte omöjligt för mig att åka någonstans när han är hemma och tvärtom. Men vi kan inte åka tillsammans. Är det så jävla svårt att förstå?!
Du som läser min blogg VET att jag inte har en enda jävla människa att fråga om hjälp. Eller tror ni jag ljuger om sånt? Det finns INGEN att fråga om hjälp. Och nej, jag sätter inte mina djur på ett hem för en vecka.

Vad du hittar på för sanningar får stå för dig. Jag har sagt varför det inte går att åka. Punkt.

Slutdiskuterat för min del.

Alltså Matmissbrukaren har bott ihop med dem några månader, är kanske inte konstigt att hon inte vill bo ihop med dem igen ett tag?
Sen hade hon mannen hemma den veckan gissar jag på och då är det inte omöjligt att åka iväg då han tog de största problemen: hunden och kaninerna

Jag tycker du är väldigt hård mot en person du inte känner. Jag hade inte heller velat bo ihop med mina svärisar en vecka, inte ens med mina egna föräldrar.

Japp, han tog alla djur. Inklusive hästen!

Det var en snäll man! Det hade nog inte min gjort, eller han hade kanske gjort det men sen klagat resten av året trots att jag vet att han matar sönder hästarna för mig.

kl
För att min föreläsning har dåligt ljud, för att jag inte kan sova och för att jag dricker cola och äter chips för jag tycker synd om mig själv

Du som läser min blogg vet mycket väl att min man var hemma med barnen den veckan. Nej, det är inte omöjligt för mig att åka någonstans när han är hemma och tvärtom. Men vi kan inte åka tillsammans. Är det så jävla svårt att förstå?!

Fast vet du, nu får du nog ta och lugna ner dig lite... Jag ifrågasatte BARA ditt påstående att du inte kunde ta ledigt - inget annat. Och det kunde du väl?

Det finns INGEN att fråga om hjälp. Och nej, jag sätter inte mina djur på ett hem för en vecka.

Jag har inte heller en massa människor omkring mig som skulle kunna ta mina hästar och hundar om det behövdes. Det är ju liksom aldrig helt lätt. Dessutom har jag mina hästar hemma, och således inga stallkompisar att fråga om hjälp. Mina hästar har dessutom väldigt speciella behov. Båda två har haft fång för ett antal år sedan och tål inte att släppas på gräs, byta grovfoder hipp som happ, etc. Det går alltså inte bara att släppa dem hos vem som helst, hur som helst. Däremot har jag en plan, om det skulle behövas. Och vet vilka jag skulle kunna ha dem hos, mot betalning, om det skulle knipa. Där skulle de få absolut bästa omvårdnad.

Hundarna vet jag egentligen inte heller någon som skulle kunna passa. Så nära mig bor ingen att de lätt kunde köra hit och släppa ut/mata flera gånger per dag. Och vem vill ha två stora hundar inne i sitt hus? (Förutom jag då;)) Så det hade fått bli hundpensionat, och jag VET (av erfarenhet) att det finns RIKTIGT bra sådana som erbjuder boende i näst intill hemmiljö, mycket utevistelse/promenader, etc. Det hade inte gått någon nöd på dem ALLS i en vecka.

Och, ja, jag vidhåller att det inte är det minsta elakt av svärmor att vilja BJUDA er på en resa även om hon vet att ni har djuren!

KL

"LALALALALALALALALALA... LAAAAAALALALALALALALALALAHH!!!!!!!!!!! EOOOOHEEEEOOOOOHHHHEEEEEOOHH!!!!! BABABABALALALA!!!!!! NININININIIIIIIIH"

... Så låter det i min lägenhet just nu. Och nej, det är inte jag som värmer upp stämbanden - det är dagisbarnen utanför mitt fönster som verkar ha någon form av ordlös musikal. Och de har haft det i ungefär fyra timmar nu, om inte längre. Tog ur öronpropparna för fyra timmar sedan nämligen. Inte alls störande. Inte alls.

Nuuu blev det tyst :D Jag älskar barn, och vill själv ha barn, men när ett trettiotal ungar bokstavligt talat VRÅLAR ord som inte är ord, konstant i FLERA TIMMAR... Då är det lite påfrestande :grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 927
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 970
Senast: Whoever
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 128
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama