Just nu är jag irriterad på... Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Det är fortfarande inget alternativ för henne. Hon skulle inte trivas med att inte ha människor runt sig hela tiden. Hon vill vara med hela tiden. Jag är ju typ alltid hemma så det är vad hon är van vid. För våran förra hund hade det inte varit några problem. Hade hade jag kunnat lämna var som.

Det blir ju det. Att hon är sån att hon ställer in gör det hela svårare. Därför känner jag mig tvungen att följa med även om det inte går. Och sen går jag runt med skulden att det var mitt fel att allt ställdes in. Men det är hennes kalas så hon bestämmer. Lite knepigt ställe att ha det på bara.

Va är det hennes kalas? Ja men då är det ju såklart att hon kan ha det där hon vill. Då är det ju dessutom extra schysst av henne att försöka lösa det år er.

Då kan hon ju lösa det med alla djur också tycker jag :)
Kalaset blir 130 mil bort. Det handlar om en vecka vi ska vara borta i så fall. Ett vanligt kalas tar några timmar. Men visst, dom står för boende m.m.

Wow, det var ju inte ett så litet krav. Jag kan tycka att om nån är schysst att bjuda så kan man själv anstränga det för att lösa sin egen situation. Om man nu har ett faktiskt intresse av att kunna gå på festen.

Det är fortfarande inget alternativ för henne. Hon skulle inte trivas med att inte ha människor runt sig hela tiden. Hon vill vara med hela tiden. Jag är ju typ alltid hemma så det är vad hon är van vid. För våran förra hund hade det inte varit några problem. Hade hade jag kunnat lämna var som.

På stället jag tänker på har de även hunddagis (plus pälsvård och div. kurser), så det är nog människor där mer eller mindre hela tiden på dagarna. Har svårt för att tänka mig att hunden skulle må katastrofdåligt i en sådan situation.

Kanske provlämna något dygn på ett pensionat i din närhet som verkar bra, så du får se hur hunden klarar det?

Men hon vill ju uppenbart inte lösa det.

Fast det är väl inget så litet krav att vi ska kunna vara hemifrån en hel vecka?
Min man får inte betalt för den veckan han är borta. Han har ingen semester han kan ta ut. Jag får inte betalt för ha semester. Försäkringskassan betalar inte ut pengar för nöjen. Det kostar pengar att dels låta någon ta hand om hästen, sätta hunden på pensionat och dessutom hitta någon som vill ta hand om kaninerna. Våran umgängeskrets är = 0. Vi har ingen som kan se till dom. Dom som skulle kunnat det ska med på resan.

Nix. För det finns ingen bra lösning mer än att jag blir hemma. Resten av familjen får gärna åka.

Alltså om hon tvingar er är det ju elakt. Att bjuda och sen hoppas att ni kan komma är väl inte så jäkla farligt kan jag tycka. Och jag står fast vid att dina krav på att hon ska ordna skötsel åt era djur (!!!) är helt galna.

Det blir ett tvång eftersom att jag inte följer med så ställer hon in. Det är ingen tvekan om saken. Hon gör alltid så. Så då blir det inget för någon. Så det är hennes attityd som stinker eftersom hon i princip tvingar mig att följa med för annars blir det inget alls.

Fast vet du vad? Är det inte bättre (och ärligare) att du säger rent ut att du inte vill följa med? För det är väl så det är? Att skylla på djuren är ju bara lite tramsigt. Det finns lösningar bara man vill ta till sig dem!

Det tänker jag så klart göra!
Varför skulle jag inte det?
Rätt så elakt att gå runt och låta henne tro att allt är bra.
Och jo, det handlar om djuren. Det var det första som slog mig när hon berättade om sina planer. Jag har annars inget emot en gratisresa. Dom har bjudit många ggr tidigare men då i Sverige då vi var djurlösa och över en helg så ingen behövde ta ledigt från jobbet.

Vill bara säga att jag förstår situationen och att det verkligen inte bara är lätt och lösa.
Kan tänka mig att du är lite mätt på svärisarna efter sommaren också?

Du kan alltid be om att få jobba då;)

Det räcker med att bo några månader med dom så blir man mättad för ett par år ;)

Vet ju dock inte om jag ens har jobb då. Men eftersom jag är inskriven i ett program som arbetsförmedlingen håller i så kan jag inte bara åka iväg så där. Dom bestämmer om jag kan eller inte kan. Beror ju helt på vad deras planer är för mig. Får väl reda på det om någon månad eller så.

Men nej, det är inte lätt att lösa en veckas djurpassning på 3 olika håll.

KL

Jag är irriterad på att jag har fått nackspärr. Av en satans våg (en vattenvåg alltså, i havet), som attackerade mig bakifrån när jag var på väg upp ur vattnet och fick mig att spänna till nacken på 46291 olika icke hälsosamma sätt. Och det gör så jääävla ont. Kan inte böja huvudet mer än max 5 cm uppåt, neråt, åt höger eller åt vänster. Kan inte ligga ner, eller sitta upp för den delen. Varenda liten rörelse och spänning skickar knivar hela vägen upp i huvudet, och jag ska gå och jobba imorgon och få en massa saker gjorda imorgon var det tänkt. Wish me luck! :banghead:

Finns ingen möjlighet att iallafall ta med hunden till Tyskland beroende på hur ni ska bo? Det finns ingen ledig box i stallet där kaninerna kan bo i? Alternativt så kanske nån stallkompis vill prova på att ha kaniner i någon vecka? Någon som har barn men som inte vill KÖPA en kanin p.g.a rädd att barnen tappar intresse?

Mineur: Du har ingen halsduk och liniment? Har själv superkänslig nacke och avgudar min BOT-krage då jag känner nackspärren komma även om det brukar behöva en värktablett oxå...

KL

På att jag faktiskt hoppas att sambon kommer hem på tisdag som han skulle försöka göra, kommer sluta med att jag ligger apatisk i sängen för jag blir besviken för han måste jobba...

Fast du har ju varit på semester med din syster alldeles nyligen, så helt omöjligt kan det knappast vara för dig att få åka iväg någonstans?

Jag förstår självklart från det du skriver att det egentligen är vare sig djuren eller din och dins mans ledighet som spökar. Du vill helt enkelt inte åka. Men om det nu är så att dina svärföräldrar tycker att det är jätteviktigt att du och din familj åker med, är det då en sådan jätteuppoffring från din sida att spendera en ynka vecka med dem? Antagligen skulle du faktiskt efteråt konstatera att det ju hade varit riktigt kul på resan till och med...

Mineur: Du har ingen halsduk och liniment? Har själv superkänslig nacke och avgudar min BOT-krage då jag känner nackspärren komma även om det brukar behöva en värktablett oxå...

Jag bodde i min halsduk hela kvällen igår vilket var ganska skönt, men det gjorde inte mycket för att lindra smärtan tyvärr. Smörjde med Voltaren Gel och tog först en Alvedon och sedan en Diklofenak (dock med 6 timmars mellanrum, så inte allt på en gång såklart :p), men ingenting hjälper! Liniment har jag dock inget hemma, men kan tänka mig att det är lite samma sak som Voltaren Gel eller? Fick låna en nack-tempurkudde av mamma i natt som gjorde det lite bättre, men nu på morgonen börjar det krypa tillbaka till samma stela tillstånd igen...:meh:

Och ang din irriation så vet jag precis hur det är att gå runt och hoppas på något men veta att man med stor sannolikhet kommer att bli besviken. Ingen kul känsla! :( Hoppas att ni kan lösa det och bli lite mer synkade i era jobb snart!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 927
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 970
Senast: Whoever
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 128
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama