Just nu är jag irriterad på... Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

KL
Satt och skrev en förklaring till CSN varför jag behöver merkostnadslån och varför jag inte kan säga hur många träffar vi har på distanskursen.
Skrev och skrev och var nästan klar. När jag loggas ut pga inaktivitet!
GAAAAH! Snart skiter jag i de där extra lånepengarna och bekostar allting själv, om jag så ska leva på nudlar och höstlöv..

KL

Irriterad på att min hjärna verkar ha snöat in på det här med killar som jag egentligen inte vill/kan få. Drömde om min förrförra pojkvän i natt och att han var helt fantastisk (vilket han inte var i verkligheten). Vaknade och började genast tänka på min förra pojkvän och hitta på att jag nog egentligen skulle vilja ha tillbaka honom (och det vill jag nog egentligen, men inte helt och hållet). Satte mig vid datorn och kärade genast ner mig i en tredje kille som jag aldrig träffat utan bara sett via en kompis bilder på Facebook, som bor på andra sidan atlanten och som jag vet har flickvän. Jaha... Och vad tycker du jag ska göra med det här, kära hjärna? Gå in i ett trepartsförhållande med killar i helt olika delar av världen? :meh:

KL

PÅ ALLT! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH.

Har börjat nytt jobb. Är genomförkyld med feber. Har jobbat hemifrån idag men MÅSTE vara på plats imorgon för en utbildning. Ville inte åka pga mycket ynklig pga feber och snor.

Vad gör universum då?

JO. JÄVLA OBAMA kommer på besök och så stänger de av halva stan och det ÄR SÅ JÄVLA ROLIGT när man bor söder om den här jävla stan och ska ta sig till satans jävla NORRA sidan av den här jävla stan.

Enda jävla dagen jag bara måste vara där SÅ HÄNDER DETTA.

JAG BLIR GALEN I HUVUDET.

mvh måste gå upp typ fem för att hinna till jobbet i tid. TACK SÅ JÄVLA MYCKET.

kl

På att jag har blivit kär på riktigt i mitt ragg men inte kan bli ihop med honom av praktiska skäl. Buhu.

Plus migrän, svettas utan anledning, tappad känsel i högra käken och ont i livmodern.

KL

Tack för knäpeppingen!

Just nu har morfintabletterna slutat verka och mitt knä gör apont, dumt att vara kaxig innan :D

Intressant, min fd ponny verkar också ha lyckats missa att hon inte ska förstå isländska :D Fast jag fick ju också höra "HUR vågar du ha din ponny med TRAVARE?!?! De är ju så hetsiga! :meh:

Vad menar du med att det inte verkar finnas några andra hästar som passar dig? (Vad du än menar så tror jag inte på det O_o:))

De hade säkert en specialutbildad tolk på plats.
wink.gif

Nä, men det är lustigt på ett negativt sätt vilka fördomar folk faktiskt har. Ser titt som tätt hur folk här hävdar att hästar naturligt föredrar andra hästar av sin egen ras, typ och storlek, mycket märkligt att min travarälg då uteslutande blir kär i islandshästar, shettisar samt alla sorters fuxar.

Jag får helt enkelt inte tag på en enda häst som passar, alla som har den typen av häst som jag vill ha verkar bara vilja sälja till satsande och/eller riktigt rutinerade tävlingsryttare, och den kategorin kommer jag aldrig att tillhöra. Det har blivit lite av ett moment 22: Jag skulle kunna hitta en trevlig häst om jag var en duktigare ryttare, men utan en trevlig häst saknar jag möjlighet att kunna bli en duktigare ryttare.

Men kan du inte kolla på lite äldre hästar då? Jag har en 19-åring på foder, och han rids 5-6 dagar i veckan och tävlas sporadiskt. En får ju räkna med att tävling varje helg inte är ett alternativ, men annars är det ju bara att köra på?

Irriterad på att jag inte har några pengar. Irriterad på det jävla försäkringsbolaget som inte betalar ut mina pengar till mig. Irriterad på att jag hostat sönder varje natt i 1,5veckor nu.
WÄÄH!

KL

På att min mage absolut inte var med på 2 jobbnätter så jag vaknade med ont i magen, jag vred dessutom om hela jäkla högerfot i måndags och har sen dess trampat fel med den flera gånger, någon som har drömmar om att vara en gummimänniska som vill ha mina alldeles för överrörliga leder?

Just ja, har även ont i höften på samma sida...

Så skulle jag hälsa på sambon på jobbet idag då jag är ledig men valet är att antingen sitta och kolla då han jobbar till tamefanhelvetes midnatt, för att sen ska han ju jobba klockan 7 imorgon på morgon eller stanna hemma, hade verkligen sett fram emot att få träffa han men då ska hans jobb vara så fittigt att dom jobbar dygnet runt....

Att nättidningen fria tider har en häst som logga.. idioter.

kl

PENGAÅNGEST. En vecka till fyra dagar i Stavanger och jag har, efter dagens oväntade utgifter på över 2000 för hästhelvetet, ca 300 kronor att betala taxi, flygbuss och öl med.
Fan.
Undrar om folk kommer tycka att jag är väldigt konstig om jag säljer min soffa och inte köper någon ny. "Soffa? Nä, men jag har en... madrass?"

OK.
Lagt ut säng, bokhyllor, soffa och matbord på annons. ALLA jävla möbler jag äger.
Jag har lagt ut mina finaste skor och kläder och allt jag behöver för självförtroendet för att ens komma utanför dörren.
Inte en jävla sak får jag såld.

Jag har jobbat som ett AS den senaste tiden för att få råd. Gjort en och annan dum grej. Till ingen nytta alls.

Så Stavanger som jag planerat för sedan i FEBRUARI ryker. Mitt älsklingsband sista konserter går jag miste om.
Tack för det här året. Tack. Tacktack.

Ta bort din häst. Det är ju ett enormt stressmoment för dig och du säger själv att du inte kan sälja den pga hästens temperament/beteende så det bästa är väl att låta den få somna in.

Ska jag lägga ut närmare 20 000 på en avlivning ryker inte bara septembers planer, utan resten av årets och säkert början på nästa års med. Tyvärr. Det blir så dyrt att jag inte tjänar något på det, bara tvärtom.

Senast ändrad:

Men kan det inte vara värt det då för att långsiktigt lösa problemet? Jag menar, gör du det inte sitter du ju i samma sits långt längre än till början av nästa år.

20 000 för en avlivning? När min syster avlivade så kostade det 5600, och då bultade de och tog med kroppen därifrån.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 933
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 970
Senast: Whoever
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 128
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama