Just nu är jag irriterad på... Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Jag känner mig rätt så orörlig efter gårdagens knäoperation i höger knä. Kan inte böja, vrida eller belasta direkt. Har bara kunnat sova på rygg och bedövningssprutan släppte vid 00 när jag precis lagt mig och det blev isbandage under natten och lite extra morfintabletter. Vaknade i morse med grov halsonda, nackspärr, ryggsmärtor och ett knä som bultade. Fick ropa på min sambo då jag inte klarade resa mig ur sängen.

Hoppas på en lugn myskväll i soffan med coca cola och smaskigt godis samt att jourläkarna kan skriva ut mer smärtpreparat då 4 tbl inte räcker vidare långt...

Aj, hoppas det läker snabbt och att du får en mysig kväll trots knäet.

Jag vill fly från mänskligheten :meh:
Nu helst igår.

Mina naiva och ursäkta nu men, förbannat korkade föräldrar går med i pyramidspel efter pyramidspel, betalar in pengar de inte har och är helt inne på att få miljoner tillbaka. De får naturligtvis inte ett jäkla öre. Bara massa dåliga ursäkter som de tror blint på vartenda ord :banghead:

De lovar allt och alla guld och gröna skogar, smider planer och pratar inte om något annat. Omöjligt och få dem och lyssna.

Nej men jag håller med faktiskt, vissa överdriver verkligen och spammar med bilder.
Men jag tycker inte man bör lägga upp bilder på barnen på nätet öhvt.
Jag håller med. Tycker inte det känns helt okej att lägga ut så mycket privata bilder på människor som faktiskt inte bett om det eller gett sin tillåtelse.

På att jag i all min lathet inte orkade ta in hästen i boxen inatt (för då skulle jag få åka ut imorgon bitti och släppa ut henne, och jag iddes inte), så nu sitter jag istället på toaletten på krogen och STÖRTGRINAR av oro eftersom det spöregnar och hon går ute i en oskyddad hage utan täcke, och eftersom jag inte har körkort kan jag inte åka ut och ta in henne nu heller. Dessutom säkert slut på hö, hon får inte frukost förrän om sju timmar så hon står väl och fryser ihjäl. Förbannade jävla kukskaft till huvud man har.

För övrigt irriterad på att jag ens har hästen kvar, märker hur humöret bara dippat och gråtattackerna återkommit sedan jag hämtade henne i förrgår. Det gick ju bra så länge jag kunde dumpa henne på betet, men nu är hon hemma igen och jag orkar inte, men tja.

Senast ändrad:

KL

På att helikoptrar flyger runt över mitt hus just nu. Vad i helvete? Klockan halv tre på morgonen??

Och sü ska man ju verkligen inte känna när man har häst!
Hur blev det med funderingarna att ta bort henne?

Fanns det inte en tråd för ett tag sedan om dig och din häst?
Vad är det för typ av häst? Skulle hon kunna gå på lösdrift? Det blev lösningen för en vän som inte ville ta bort sin häst, inte kunde sälja (pga att hästen är väldigt osäker med nytt folk), men inte heller kunde ha hästen kvar - lösdrift året om på stora marker som en riktig vildhäst. :)
Annars, ta bort henne? (Jag ser hur hård den meningen låter, jag menar inte så.)

+ Got2Be

Jag har nog startat 2393119 trådar om min häst under åren på Buke.

Jag har väl haft någon plan om att leta en välutbildad läromästare på åtminstone MSV-nivå, och sedan bara ha min nuvarande kvar som sällskap. För det är det som är haken, jag känner inte att jag kan göra något med henne. Men hästsökandet har milt sagt inte gått alls, så jag verkar ändå vara fast här med den enda hästen som jag tydligen lär äga i hela mitt liv.

Lösdrift med täcke och fullservice hade för all del fungerat, men det finns ingen sådan i närheten (har inte sett någon i hela länet) för annat än unghästar, fölston och islandshästar.

Men jag vet inte, jag får väl leta efter någon självmordskandidat till medhjälpare som ändå tänkt hoppa framför ett tåg och kan tänka sig att dö på ett lite mer spektakulärt sätt...

Hon kan inte få gå med islandshästarna då? Det gör min väns häst - hästarna fattar ju inte den skillnaden :)

Är det helt otänkbart att ta bort henne?

Det låter ju verkligen inte kul att känna så (och jag har känt liknande men som tur var hittade jag ett toppenhem år ponnyn).

Nä, islandshästarna har ju sitt eget högt utvecklade superspråk och kan ju bara gå med andra islandshästar.
smirk.gif
Konstigt nog har min häst trots detta tidigare lyckats överleva och bli bästis med ledaren i en till typ 90% islandsfödd flock, men folk här är så konservativa, vet till och med människor som endast tillåter kallblod respektive araber i flocken eftersom andra hästar "beter sig annorlunda och rubbar harmonin"...

Det är ju mest det att jag är rädd för att bli helt hästlös i resten av livet, för det verkar ju inte finnas några andra hästar som passar mig.

Nä, islandshästarna har ju sitt eget högt utvecklade superspråk och kan ju bara gå med andra islandshästar.
smirk.gif
Konstigt nog har min häst trots detta tidigare lyckats överleva och bli bästis med ledaren i en till typ 90% islandsfödd flock, men folk här är så konservativa, vet till och med människor som endast tillåter kallblod respektive araber i flocken eftersom andra hästar "beter sig annorlunda och rubbar harmonin"...

Det är ju mest det att jag är rädd för att bli helt hästlös i resten av livet, för det verkar ju inte finnas några andra hästar som passar mig.

Intressant, min fd ponny verkar också ha lyckats missa att hon inte ska förstå isländska :D Fast jag fick ju också höra "HUR vågar du ha din ponny med TRAVARE?!?! De är ju så hetsiga! :meh:

Vad menar du med att det inte verkar finnas några andra hästar som passar dig? (Vad du än menar så tror jag inte på det O_o:))

På att jag stukade foten igår (den andra stukades för nån månad sen) på oktoberfesten.. :crazy: så jävla onödigt.

Det regnar in i köket. Jag sa till vaktmästaren första gången för ett år sedan.

Jag är irriterad på att det spöregnar och jag är fortfarande blöt sen jag cyklade till jobbet i morse. Jag är även irriterad på att utsidan av min ankel gör ont och jag kan inte gå normalt, vafaan är det om?!!!

KL

Irriterad på att mina benhinnor gör så satans ont.
Kan inte springa ju :mad:
Måste nog masa mig till vc tror jag.

*kl*

Ja nu är det mina fb-vänner igen alltså. En vill ha en demonstration för svenska folket, en annan svarar att ja vi är ju en utrotningshotad art.

Herregud. Jag blir mållös.

Jag blir så jävla trött. Men denna gång var det i alla fall fler än jag som reagerade.

kl

På att någon, trots att jag klickade, precis ringde TRE GÅNGER från vad som verkar vara Riksdagen. Klockan är nio. Jag SOV. Är nu för väckt för att somna om. Far så långt åt helvete att ni brinner och dör.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 936
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 971
Senast: Whoever
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 128
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama