Just nu är jag irriterad på... Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Just nu är jag irriterad på... Del 3

Om han har ett kontrakt där det står övertidsskyldighet, ja då får man jobba så. Ett tag. Beroende på bransch.
Om man har särskilda skäl kan man vägra. Prata med facket, de kan hjälpa!

kl
Bra start på dagen: Vaknar med huvudvärk, med sjuk klåda på ögonlock och hals till en lägenhet som stinker kattsand. Vi köpte fel sort och fick en parfymerad. Den stinker fan som den äckliga halvan av en soptipp :mad:

kl

Irriterad på att den nyöppnade ridsportaffären ( :banana: ) inte har fungerade kortterminaler och att den närmsta bankomaten inte funkar heller!!
Och att folk måste gå upp i arslet på en och sparka en på fötterna..

Irriterad på att jag inte har något att göra och inte kommer på vad jag skulle kunna göra. Plus att af inte mejlar tillbaka hur svårt kan det vara?

kl

irriterad på att jag lyckats få någon form av yrsel-attack. Natten till idag var väldigt obehaglig, kunde inte ligga på sidan för då snurrade allt. Lyckades ändå somna någon timme och var bättre sen, men det har varit lite svajigt resten av dagen. :crazy: Väldigt bra kombination med sömnbrist med!

(och det hjälpte inte att man var inställd på att gå tidigare från jobbet idag och blev insatt i ett extra pass och drog över tiden med en halvtimme.)

Men det låter ju jätteotäckt!:eek:

kl

Just nu är jag irriterad på att jag svettas! Är vad vid det svenska klimatet!

knapp

Irriterad på Tele2 som kräver telefonnummer för köp av telefon/abonnemang. Hade jag en telefon så skulle jag väl inte köpa en ny heller :banghead:

Skit med yrsel! Mår du bättre idag?
Vaknade själv helt utan balanssinne denna ljuvliga morgon, precis vad jag behövde:crazy:
Är inne i en riktigt dålig period, har lyckats med det mesta på ett par veckor, ångestattack, migrän och nu yrsel. Känns som att jag inte riktigt förtjänat detta:(
Behövde jag nämna att jag känner mig lite irriterad på det hela?

KL

Västtrafik. Hallå eller?
Ska in till stan på jobb nu på förmiddagen. Perfekt, jag tar tåget! Det stannar ju typ 500 meter från vår ytterdörr. Brukar gå ganska ofta.
Kikar in på Västtrafiks hemsida för att kolla tiderna. Och där står det att det inte går ett enda tåg, på hela dagen O_o
Gör några andra sökningar till andra orter och hållplatser längre bort och vips! Det går minst ett tåg i timmen. Som stannar på stationen jag ville till från början.
Så tågen går, jag både hör och ser ett stanna nere på stationen just nu, men enligt västtrafiks egna reseplanerare på deras egna hemsida går det inte ett enda tåg på hela dagen.

Gah. Nu ska jag bara luska ut hur fasen jag ska kunna få tag i biljett. Det kostar en halv förmögenhet att sms-biljett, kontant nästan lika mycket, finns ingenstans här att fylla på kortet och autoladda via hemsidan tar visst en vecka..
Heja Västtrafik! :meh:

Ingen mer yrsel, däremot har jag nog lyckats få feber då jag känt mig krasslig hela dagen. Gissade på "kristallsjukan", eller förkylning som hade satt sig på balansnerven, verkar som det var det sistnämnda.

Men fy vad obehagligt det var :S

Hoppas det går över för dig med lika snabbt!

kl

Varföööööörrrrr kan folk inte läsa vad man skriver i en annons? Har ingen gått grundskolan eller? Sluta slösa min tid med idiotiska frågor och ännu mer idiotiska antaganden, jäkla untermenschen.

kl

Är jävligt irriterad på att någon snott tusen spänn av mig!
Fan att folk aldrig kan hålla sina fingrar i styr!
Vem fan gav människan rätt till mina pengar?!

*KL*

Irriterad på att det var så jävla svårt att ta bort ex:et som vän på facebook. Han betedde sig som ett svin, jag vill inte vara tillsammans med honom så varför känns det då som att det var ett jävla misstag att ta bort honom som vän. Fan, vad trött jag blir.

Irriterad på att jag inte vann Best Sleeve på mässan idag! BWUHU!
Min kära tatuerare vann förstås med en annan sleeve, men ÄNDÅ! :p

Ja det gäller att va övertydlig. Helst skriva samma sak två ggr på olika sett så kanske polletten trillar.

Kl. Börjar bli lite irriterad av att behöva slänga ut den ena sorken efter den andra. Katten är förmodligen mer irriterad när jag snor bytena hela tiden.

Kl

Less och irriterad på allt och alla idag.
En sådan dag när man helst bara vill vara ifred, under en filt i soffan framför en film, ätandes på choklad. (Hej PMS) men nej.
Är det kväll snart?

kl

Okej.
Jag fattar att det är stort för folk som tycker om barn att få sitt första barn.
Jag fattar att det måste vara jobbigt att samma barn föddes ett par veckor för tidigt (även om det nu inte verkar vara någon fara).
Verkligen.
Men.

MAN MÅSTE TA MIG FAN INTE LÄGGA UPP TJUGOTRE (jag har räknat) NÄRMAST IDENTISKA BILDER PÅ UNGEN I SEPARATA INLÄGG I LOGGEN PÅ FACEBOOK, ALLT INOM LOPPET AV ETT HALVT DYGN. MAN MÅSTE VERKLIGEN INTE DET.
Mvh är nu gladeligen en FB-vän mindre.

Babyboom på fb ;)

Nej men jag håller med faktiskt, vissa överdriver verkligen och spammar med bilder.
Men jag tycker inte man bör lägga upp bilder på barnen på nätet öhvt.

Irriterad på min sambo som bara sover :meh:
Har man sovit till 12 kan man ju faktiskt hålla sig vaken sedan.
Tog med I och gick och handlade, när vi kom hem sov han igen.
Vi var inte ens borta en timme.
Yay liksom... Bara för att man är lite seg eller småtrött så måste man inte lägga sig jämt. Man kan försöka göra nåt och piggna till, är ju inte som att det inte finns nåt att göra :banghead:

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 936
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 971
Senast: Whoever
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 128
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama