Jultröjor

Nej aldrig i livet. Jag har ett enormt intresse för kläder och därmed en garderob (flera hela rum) som är hysterisk med många tusen plagg och sådär 500 skor/stövlar. Shoppar typ varje dag eftersom det är roligt bara.
Mitt liv däremot är baserat på arbetet där jag har trist klädkod. Min fritid ägnas numera åt att springa varje dag och sköta mina djur. Dessutom har jag numera villa vovve och en crosscountry volvo. Värsta familjeåket. Med det livet följer inte en så tjohejsan livsstil vilket jag haft förr ibland. Men mannen och jag har bestämt att vi klär upp oss till våra helgkvällar. Han är den klädgalnaste jag mött och det är så skönt att leva med någon som inte ens kommenterar min shopping.
Min fritid är alltså inte så glamorös med hästar svampar löpning eller inom odd fellow där vi har svarta kläder. Så antalet tillfällen att klä upp mig för uteliv är ca tre i månaden vilket är magert så storhelger etc jar blivit hett som tusan numera.. Julen är snart här och jag shoppar till allt firande för fullt. Det ska vara elegant och sitta bra typ. Hellre struntade jag i julen än att bära detta trams som visats i tråden.Jag har inte ens trott att nån köper det förut.
Jag vill hitta rätt plagg och tillbehör och har inte råd med plojgrejer. Fult och fjantigt bara.

Alltså, det ligger sällan för mig att bli lite stött, och trodde då aldrig att jag skulle bli det i en tråd som rör just jultröjor. Men på flera håll har det varit lite väl dömande med ordval som fult och fjantigt. Det ÄR ju meningen att ska vara just det, men jag förstår inte grejen med att påpeka det i negativa ordalag? Normalt sett är jag svart-och-svår klädmässigt, och tycker att det är jätteroligt att en gång om året frångå min vanliga stil till förmån för något fulsnyggt juligt. Sedan har jag kanske lite av en ohälsosam böjelse för julen också. Ska se om jag lyckas bifoga några bilder på mig i några jultröjor, inte helt säker mitt imgurmanövrerande ännu.

Qdqv3EQ.jpg

brmRscQ.jpg

FBcwdNN.jpg

Alltså, det ligger sällan för mig att bli lite stött, och trodde då aldrig att jag skulle bli det i en tråd som rör just jultröjor. Men på flera håll har det varit lite väl dömande med ordval som fult och fjantigt. Det ÄR ju meningen att ska vara just det, men jag förstår inte grejen med att påpeka det i negativa ordalag? Normalt sett är jag svart-och-svår klädmässigt, och tycker att det är jätteroligt att en gång om året frångå min vanliga stil till förmån för något fulsnyggt juligt. Sedan har jag kanske lite av en ohälsosam böjelse för julen också. Ska se om jag lyckas bifoga några bilder på mig i några jultröjor, inte helt säker mitt imgurmanövrerande ännu.

Qdqv3EQ.jpg

brmRscQ.jpg

FBcwdNN.jpg
Ot men vilket vackert hår du har :love:!

Jag har numera ingen jultröja själv - men jag gillar den typ av mestadels nordamerikanska jular de symboliserar. Det kanske inte är god smak -men det är julen vi pratar om. Tomtar. Glitter. Dagis-pyssel. Kulörta ljus. Mängder av mat...Julsånger (även om man själv firsr som i Fanny och Alexander så borde tiden november till januari vara hård för super-esteter)Vad gör det om folk lägger i en extra växel i firandet? Tröjorna är i regel varma, vänliga och färgglada. Och gör de någon glad eller lättar upp jobbet-julfester så är det väl bara att ge dem två tummar upp?

Jag älskar hela plojgrejen eftersom jag är väldigt anti att ta julen och andra högtider så jäkla seriöst. Hela grejen med att det ska vara så strikt med finkläder och fasta traditioner gör att det kryper i kroppen.
Här dricks julmusten så fort den dyker upp i butikerna, det pyntas friskt med julkule-Daleks och julflamingos och fultröjorna bärs glatt vid både julmiddagen och paketöppningen... om vi ens har sådant.

Jag älskar hela plojgrejen eftersom jag är väldigt anti att ta julen och andra högtider så jäkla seriöst. Hela grejen med att det ska vara så strikt med finkläder och fasta traditioner gör att det kryper i kroppen.
Här dricks julmusten så fort den dyker upp i butikerna, det pyntas friskt med julkule-Daleks och julflamingos och fultröjorna bärs glatt vid både julmiddagen och paketöppningen... om vi ens har sådant.

Gillade julkule-daleks! Dr Who julspecialen "A Christmas Carol" ingår numera julfilmskanon för min del :love:

Gillar jultröjor, men då är jag ju anglofil också. Har ingen, men i år så kanske det blir ett inköp (framförallt om nu shoppingområdet på Olympia kan ha någon med hästmotiv...)... ;)

Apropå London och jul så glömmer jag inte den julaftonskväll som spenderades på puben (Det är ju som en vanlig lördag). Plötsligt dyker det upp ett stort gäng grabbar i för små tomtedräkter, som snabbt sveper en pint och drar vidare. Helt normalt, eller nåt... :D

Qdqv3EQ.jpg

brmRscQ.jpg

FBcwdNN.jpg

Jag hade inte en aning om att det skulle vara "fult och fjantigt" för att citera dig. Jag trodde dessa tröjor var seriösa. Av vad jag förståt så är det något från USA och England. På filmer ser man partyn från julfester med ömsom mer uppklädda människor, jultröjor och festlig mat, så jag trodde man hade dessa tröjor för man tyckte de var fina :o Som nån typ av tradition som man ansåg vara lika mysig och fin som vi tycker om våra adventsljusstakar i fönstren.

Jag hade inte en aning om att det skulle vara "fult och fjantigt" för att citera dig. Jag trodde dessa tröjor var seriösa. Av vad jag förståt så är det något från USA och England. På filmer ser man partyn från julfester med ömsom mer uppklädda människor, jultröjor och festlig mat, så jag trodde man hade dessa tröjor för man tyckte de var fina :o Som nån typ av tradition som man ansåg vara lika mysig och fin som våra adventsljusstakar i fönstren.

Ugly christmas sweaters är ju en grej. Och jag är väl lite tudelad, på något vis tycker jag att det är mysigt och fint även om det är ganska anskrämligt ibland. Lite kitschigt liksom!

Jag gillar när folk gillar julen, så kör på. Däremot ogillar jag meningslös shopping.
Vi klär upp oss lite lagom till jul, så inga rentröjor här, jag tar nån lite snyggare klänning oftast.
Aalltås jag hatar klänningar. Finns inget oskönare än jävla strumpbyxor!

Ugly christmas sweaters är ju en grej. Och jag är väl lite tudelad, på något vis tycker jag att det är mysigt och fint även om det är ganska anskrämligt ibland. Lite kitschigt liksom!

Ja men precis, jag tror att det är få som ser en jultröja och tänker -gud vad klassiskt snygg den är. Jag tänker att en bra jultröja ska vara som all annan kitch, överdriven och humoristisk.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vad ska ni ha på er i jul? :) Jag har ingen julklänning/jultröja eller jul-något-alls faktiskt... men nu är tiden inne känner jag, jag...
Svar
10
· Visningar
1 046
Senast: Otherside
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 208
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 461
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 994

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Evolve
  • Födda 2022