Jultröjor

Ugly christmas sweaters är ju en grej. Och jag är väl lite tudelad, på något vis tycker jag att det är mysigt och fint även om det är ganska anskrämligt ibland. Lite kitschigt liksom!

Jag är lost :p
Är det bara i Sverige vi ser dem som en skämtgrej eller är de det i USA och England med :confused:

Jag som nästan bojkottar julen helt och hållet kännar att fula jultröjor är det enda jag faktiskt kan tänka mig att delta i själv - och ja det anses fult och SKA vara fult och kul även i UK. Ju mer extremt desto mer kudos. :D
Det är en av få gånger vi får lov att gå utanför ramarna på jobbet också, även om jag nog väljer bort att städa hotellrum i ylletröja.

Jag som nästan bojkottar julen helt och hållet kännar att fula jultröjor är det enda jag faktiskt kan tänka mig att delta i själv - och ja det anses fult och SKA vara fult och kul även i UK. Ju mer extremt desto mer kudos. :D
Det är en av få gånger vi får lov att gå utanför ramarna på jobbet också, även om jag nog väljer bort att städa hotellrum i ylletröja.

Såg ett gäng som hade fördrink innan ett "christmas party" och där (troligtvis) chefen var klädd typ så här...

2014-12-05-07dcphec2.jpeg

Fast har i USA ar nog de flesta som anvander jultrojor (mer an som larare i klassrummet, eller som en kul grej pa firmafesten) ganska seriosa nar de koper sina trojor. De tycker att de ar KUL ... men ocksa att de ar fina. Precis som att vissa tycker att trasiga jeans ar snyggt och andra forstar inte alls.

I dag sprang jag in pa Walmart for att kopa nagra ettiketter. Jag rusade forbi smyckesavdelningen, herravdelningen, pojkavdelningen, och skoavdelningen innan jag hittade mina ettiketter. Julskyltningen ar inte igang annu, vissa har dock smygstartat sa har en vecka fore Thanksgiving. :crazy:

Smyckesavdelningen. Det har var en tresidig monter. Det ar mest orhangen, men ocksa harprydnader, armband och halsband.
IMG_3228_zpslkt186i2.jpg

Herravdelningen
IMG_3235_zpscnhvypir.jpg

IMG_3234_zpsjwejitzb.jpg

Pojkavdelningen
IMG_3236_zpsuaunnvoo.jpg

Skoavdelningen
IMG_3237_zps6drc8yrw.jpg

Fast har i USA ar nog de flesta som anvander jultrojor (mer an som larare i klassrummet, eller som en kul grej pa firmafesten) ganska seriosa nar de koper sina trojor. De tycker att de ar KUL ... men ocksa att de ar fina. Precis som att vissa tycker att trasiga jeans ar snyggt och andra forstar inte alls.

I dag sprang jag in pa Walmart for att kopa nagra ettiketter. Jag rusade forbi smyckesavdelningen, herravdelningen, pojkavdelningen, och skoavdelningen innan jag hittade mina ettiketter. Julskyltningen ar inte igang annu, vissa har dock smygstartat sa har en vecka fore Thanksgiving. :crazy:

Smyckesavdelningen. Det har var en tresidig monter. Det ar mest orhangen, men ocksa harprydnader, armband och halsband.
IMG_3228_zpslkt186i2.jpg

Herravdelningen
IMG_3235_zpscnhvypir.jpg

IMG_3234_zpsjwejitzb.jpg

Pojkavdelningen
IMG_3236_zpsuaunnvoo.jpg

Skoavdelningen
IMG_3237_zps6drc8yrw.jpg

Jag gillade den med alpackan! :love:

Jag har ingen ännu men ska def köpa! Jag börjar redan fr ungefär Lucia att klä mig med jultema. Hittills innebärande div klädesplagg i rött/grönt/silver. Men självklart måste det även till en jultröja. På julafton är det däremot finkläder som gäller. Alltid med inslag av rött eller helrött (eller nej, inte alltid. Men oftast.). Kom förra året över den perfekta röda klänningen som jag bara toklängtar efter att få ha! Sen i mellandagarna är det div mysiga stickade tröjor som gäller och då kan jultröjan få hänga med då också. Åh vad jag längtar till julen!!

Qdqv3EQ.jpg

Den här tyckte jag om! :)

Ang strumpbyxor:
Vid behov använder jag tjocka. Nylon går sönder om det kommer hem till mig, i brist på korrekt skötsel kanske. De tjocka strumpbyxorna är ju flerfunktionella dessutom och fungerar även som extralager innanför ridbyxor/vandringsbyxor eller som pyjamasbyxor.

Ickejuligt exempel (inte jag, bild stulen från Butik Kubiks hemsida):

Det är därför man har strumpor och strumphållare :D

Alltså. Toabesök? Gör görs det med strumpebandshållare? Måste du lossa alla, eller finns det något smidigare lösning? När jag testat hela konceptet trosa-strumpebandshållare-strumpeband så tycker jag det blivit ett jäkla meckande.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vad ska ni ha på er i jul? :) Jag har ingen julklänning/jultröja eller jul-något-alls faktiskt... men nu är tiden inne känner jag, jag...
Svar
10
· Visningar
1 046
Senast: Otherside
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 208
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 461
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 994

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Sabotage?
  • Födda 2022