Jultröjor

Det är väl lite som med julgranar. Det är mysigt och tradition men det är nog få som skulle säga att en julgran är en snygg inredningsdetalj och välja att ha den framme året om. Skillnaden är väl att jultröjan med fördel bärs med lite humor.

Vi har inte julgran, vi hade en anskrämlig i plast uppe ibland när jag var liten. Men nu struntar jag i det för att det är så mycket bök i onödan och en gran får sätta livet till bara för att barra ned mitt vardagsrum i en vecka.

Däremot skulle jag jättegärna ha typ björkstammar inomhus. Muminhuset är min ideala byggnad. :D

Det är väl lite som med julgranar. Det är mysigt och tradition men det är nog få som skulle säga att en julgran är en snygg inredningsdetalj och välja att ha den framme året om. Skillnaden är väl att jultröjan med fördel bärs med lite humor.

Om jag förstått det rätt är tröjorna något man anammat från USA, UK och gjort en plojgrej av i sverige. Julgranar har väl mer en symbolisk grund? (Även om få av oss bryr oss om den numera) Sen att de inte är snygg inredning, vilket högtidspynt är det?

Butikerna vill sälja. Det är väl inte mer romantiskt än så. Börja shoppa tidigt, och shoppa specialgrejer som aldrig används resten av året. Shoppa dessutom gärna nytt inför varje högtid varje år.

Butikerna vill sälja. Det är väl inte mer romantiskt än så. Börja shoppa tidigt, och shoppa specialgrejer som aldrig används resten av året. Shoppa dessutom gärna nytt inför varje högtid varje år.
Det är väldigt onödigt om man redan har pynt hemma. Har nästan inte köpt något julpynt någonsin eftersom det är arvegods och sådant som är minst 30 år gammalt.
Endast någon julstjärna och slingor är det som inhandlats under senare år.

Qdqv3EQ.jpg

Den här tyckte jag om! :)

Ang strumpbyxor:
Vid behov använder jag tjocka. Nylon går sönder om det kommer hem till mig, i brist på korrekt skötsel kanske. De tjocka strumpbyxorna är ju flerfunktionella dessutom och fungerar även som extralager innanför ridbyxor/vandringsbyxor eller som pyjamasbyxor.

Ickejuligt exempel (inte jag, bild stulen från Butik Kubiks hemsida):

Tack, den är ju lite diskretare.

Och problemet där, tycker jag är att hitta några som är såpass "sömfria" så de inte syns när man har en figurnära klänning.

Min smak när det kommer till jul är väldigt bred. Jag gillar allt från det gammaldags och mysiga, till det kitschiga (skulle däremot i dagens läge inte pynta så, där lutar det mera åt det gammaldags).
Min sambo och jag skulle bra kunna klä oss i matchande jultröjor och ta julkort, ju "fånigare" desto bättre :D

Jag brukade köra det förr, men tycker att det är för många klänningar/kjolar som är för korta eller syns igenom lite på. Annars är det avgjort bekvämast, tycker jag.

Jo, det är sant, speciellt om kjolen/klänningen är av något ganska tunt och åtsittande tyg så kan det synas en kant. :down:

Appropa julgran ... Nar vi forst kom till Saudi Arabien tidigt 80-tal hade min Muslimske "driver" fran Eritrea en julgran som han lanade ut till oss. (da jag inte kunde kora sjalv hade jag en av firman anstalld chauffor)
Han forklarade hur vansinnigt fin han tyckte att den var (med blinkande lampor i alla farger) och hur han tog fram den till alla hogtider i familjen. Sedan fallde han praktiskt ihop den och stoppade in den i garderoben igen lagom att ta fram nasta gang.:D Da han inte behovde den till var forsta jul i landet dar julgranar var forbjudet, lanade han sa garna ut den till oss.:p

Jultröja, herre min skapare och inte en chans! Känns lika sannolikt att jag skulle köpa en tröja som levererar ett mattelärarskämt alltså :eek: (vilket i min värld är höjden av :wtf:)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vad ska ni ha på er i jul? :) Jag har ingen julklänning/jultröja eller jul-något-alls faktiskt... men nu är tiden inne känner jag, jag...
Svar
10
· Visningar
1 046
Senast: Otherside
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 208
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 461
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 994

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka