Jultröjor

Har vi fått se bild på den? :D

Denna, fast röd :D
343c786f-d479-4c2d-b4bf-4dde139d7c74.jpg

Nope, vill inte ha!!

Däremot skulle jag kunna ge bort en eller ha den som @Lager hade sist i inlägget. Den ser mer ut som en Norsk Olle för vintern liksom. Men den skulle jag nog ha som varm tröja, inte som "jultröja".

Denna, fast röd :D
343c786f-d479-4c2d-b4bf-4dde139d7c74.jpg
I LOVE IT!! Var kan jag få tag på en sån??:love:
Jag har en svart t-tröja med tomtens renar på och rudolf med den röda mulen längst fram, vilket eg är rätt dumt eftersom jag är en frusen jäkel så jag springer typ aldrig runt i bara kortarmat om höst/vintern. Men annars har jag inte hittat nån jag gillar. Men iår ska det def inhandlas en :D

I LOVE IT!! Var kan jag få tag på en sån??:love:
Jag har en svart t-tröja med tomtens renar på och rudolf med den röda mulen längst fram, vilket eg är rätt dumt eftersom jag är en frusen jäkel så jag springer typ aldrig runt i bara kortarmat om höst/vintern. Men annars har jag inte hittat nån jag gillar. Men iår ska det def inhandlas en :D

Jag köpte den på ebay :D

Nej, inte alls min grej.

Men jag fattar iofs inte heller grejen med att vuxna människor tar på sig röda och/eller glittriga/paljettiga kläder på julafton som någon sorts speciell jul-outfit. (Jag kanske är Grinchen? :cautious:)

Jag fattade inte heller grejen med detta fram till förra året, då jag började på ett nytt jobb där Christmas Jumper Day togs på blodigt allvar och jag därmed var tvungen att gå och shoppa. Det slutade med en sådan här:

580ae9fcb66eb.jpg

Den kändes rätt stilren och därmed lite mer användbar än de där riktigt extrema. Och så är den otroligt mjuk och gosig, så jag använde den faktiskt flera gånger både före, under och efter jul! Ett oväntat bra köp, med andra ord. Längtar tills det är socialt accepterat att dra på sig den igen! :D

Egentligen "ska" man enligt många köpa en ny jultröja varje år, men där drar jag gränsen! Den här får hänga med mig tills den går sönder.

Aha, tröjan ska bäras en viss dag, alltså? Vilken dag då? Alltså, vilket datum?

På mitt jobb hade det verkligen aldrig gått att genomföra något sådant!

Hade jag haft ett jobb där detta krävdes, hade jag nog gjort mitt bästa för att jobba hemifrån den dagen.
Det brukar vara den andra/tredje fredagen i december tror jag, i år är det den 15 december säger Google. Det är faktiskt ett välgörenhetsprojekt i grund och botten, så det är inte riktigt så värdelöst som det låter! ;)

Du kan läsa mer här: https://en.wikipedia.org/wiki/Christmas_Jumper_Day

En av mina engelska vänner berättade förresten stolt att hon i år har handlat matchande pyjamasar till hela sin familj, som de kan ha på sig när det öppnar paket och grejer på juldagen. Det fick till och med mina kräkreflexer att gå igång lite. :wtf:

(och min sambo, som är skotte, sa naturligtvis att det är typiskt engelskt. Jag tror snarare att det är typiskt amerikanskt, jag. Det också!)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vad ska ni ha på er i jul? :) Jag har ingen julklänning/jultröja eller jul-något-alls faktiskt... men nu är tiden inne känner jag, jag...
Svar
10
· Visningar
1 046
Senast: Otherside
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 208
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 461
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 994

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Evolve
  • Födda 2022