Jultröjor

En av mina engelska vänner berättade förresten stolt att hon i år har handlat matchande pyjamasar till hela sin familj, som de kan ha på sig när det öppnar paket och grejer på juldagen. Det fick till och med mina kräkreflexer att gå igång lite. :wtf:

(och min sambo, som är skotte, sa naturligtvis att det är typiskt engelskt. Jag tror snarare att det är typiskt amerikanskt, jag. Det också!)

Jag hade lätt kunnat göra det.
Är inte så mycket för jul så ska jag fira kan jag göra det så töntigt som möjligt :p

Gode tid! Hur gamla är barnen?
De har en ettåring, men de hon hade shoppat till var sin man, svärmor och svägerska. Vuxna människor, med andra ord.

Jag hade lätt kunnat göra det.
Är inte så mycket för jul så ska jag fira kan jag göra det så töntigt som möjligt :p
Tänk att den inställningen har min pappa (som annars är en mycket stilren, grå "less is more"-typ) också! Mina föräldrars hem går från skandinaviskt inredningsmagasin till amerikansk julfilm på bara några timmar sådär framåt mitten av december :laugh:

Pyjamas vet jag inte om han skulle uppskatta, men jag skulle kanske köpa en jultröja till pappa i år... Den kunde matcha hans julslips, som sjunger Jingle Bells när man trycker på den :D

Lätt omskakad. Har folk inte fina kläder till julmiddagen nu för tiden?

Jag (lever annars i stickad tröja och jeans) har alltid klänning - är det min familj som är ovanligt formell just på julafton?

Skulle aldrig falla mig i att öppna julklappar i pyjamas... oavsett juldagsmorgon eller julafton.

Hur är kutymen på julbord på restaurang? Kommer det en hord människor med blinkande Rudolfar på magen behöver jag några extra snapsar för att rädda kvällen. :cool:

En av mina engelska vänner berättade förresten stolt att hon i år har handlat matchande pyjamasar till hela sin familj, som de kan ha på sig när det öppnar paket och grejer på juldagen. Det fick till och med mina kräkreflexer att gå igång lite. :wtf:

(och min sambo, som är skotte, sa naturligtvis att det är typiskt engelskt. Jag tror snarare att det är typiskt amerikanskt, jag. Det också!)
Håller med din sambo, tänker också att det är engelskt pga Bridget Jones :D var det inte den filmen som satte trenden?

Jag (lever annars i stickad tröja och jeans) har alltid klänning - är det min familj som är ovanligt formell just på julafton?

Skulle aldrig falla mig i att öppna julklappar i pyjamas... oavsett juldagsmorgon eller julafton.

Hur är kutymen på julbord på restaurang? Kommer det en hord människor med blinkande Rudolfar på magen behöver jag några extra snapsar för att rädda kvällen. :cool:
Jag har klänning och min töntiga jultröja!

Jaa...alltså, vi brukar nog vara lite finare klädd på julafton, och jag gillar det också, så jultröjan skulle nog få vara för någon annan dag i så fall :D

Har folk inte fina kläder till julmiddagen nu för tiden?
Folk gör nog lite som de känner för.

Min sambo är uppvuxen med att alltid tvingas på finkläder på jul så nu som vuxen vägrar han "finkläder". Själv skulle jag aldrig frivilligt gå i klänning på jul och kan inte riktigt se att det är nåt särskilt kontroversiellt.

Har faktiskt inte sett en enda Rudolf vid julbord :D

Däremot reagerade jag på det stora utbudet av jultröjor mm i affärer som hm och liknande nu. Har inget minne av att det varit så förr om åren.

Har sällan klänning på vintern, inte ens på julen. Men däremot finare byxor och oftast något rött.

Folk gör nog lite som de känner för.

Min sambo är uppvuxen med att alltid tvingas på finkläder på jul så nu som vuxen vägrar han "finkläder". Själv skulle jag aldrig frivilligt gå i klänning på jul och kan inte riktigt se att det är nåt särskilt kontroversiellt.

Jag gör mentalt ett visst hopp mellan finkläder (typ cocktaildress), respektive Rudolftröja. Men givetvis finns det mellanting, och givetvis gör folk som de vill i slutänden oavsett.

Jag gillar finkläderna. Jag får aldrig chans att ha dem annars. Inte ens på nyår klär folk upp sig i min bekantskapskrets. Så jag tänker suga ur julen all glans och spets som erbjuds.

Har faktiskt inte sett en enda Rudolf vid julbord :D

Däremot reagerade jag på det stora utbudet av jultröjor mm i affärer som hm och liknande nu. Har inget minne av att det varit så förr om åren.

Har sällan klänning på vintern, inte ens på julen. Men däremot finare byxor och oftast något rött.

Jag får en massa tröjförslag på Facebook som sagt - klickade in mig och tittade några gånger vilket nu följs av en ändlös rad annonser för jultröjor med hästar, the Grumpy Cat, Marx/Engels, och kattungar i julgransdesign. :cool:

DET hade jag också kunnat göra :p

Jag har ingen jultröja förutom en Snobben-pyjamaströja med långa ärmar som inte är direkt aktuell att använda då julafton inte börjar med övernattning. Skulle väldigt gärna ha en jultröja, är helt såld på konceptet.

Tack vare er har jag beställt en julklänning :p
1506054846729084908.jpg

Jag gör mentalt ett visst hopp mellan finkläder (typ cocktaildress), respektive Rudolftröja. Men givetvis finns det mellanting, och givetvis gör folk som de vill i slutänden oavsett.

Jag gillar finkläderna. Jag får aldrig chans att ha dem annars. Inte ens på nyår klär folk upp sig i min bekantskapskrets. Så jag tänker suga ur julen all glans och spets som erbjuds.
Vi är aldrig särskilt uppklädda på julafton. Dock kan det förekomma lite juligt tema kring färgval.

Julafton är en mysig familjekväll hos oss. Vi brukar dock inte ha pyjamas på oss ;)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vad ska ni ha på er i jul? :) Jag har ingen julklänning/jultröja eller jul-något-alls faktiskt... men nu är tiden inne känner jag, jag...
Svar
10
· Visningar
1 046
Senast: Otherside
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 208
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 461
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 994

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • "Rimligt" pris för en hobbyhäst
  • Sabotage?