Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mig själv typ. Jag äter ca 10 st om dagen, och om jag äter från och med nu och fram till min semester tar slut behöver jag 28x10= 280 st
Jag gjorde bara en sats och fick bara ihop ca 40 stycken. Stod dock att det skulle räcka till 70 st men det måste vara mycket små pepparkakor
En person som planerar att äta ca 280 st?
Ja, jag är hopplös
Ja, degen verkade ALDRIG ta slut....
Mig själv typ. Jag äter ca 10 st om dagen, och om jag äter från och med nu och fram till min semester tar slut behöver jag 28x10= 280 st
Jag gjorde bara en sats och fick bara ihop ca 40 stycken. Stod dock att det skulle räcka till 70 st men det måste vara mycket små pepparkakor
En person som planerar att äta ca 280 st?
Ja, jag är hopplös
Men åh, vilken kul bit av kulturhistoria ändå vad heter boken?Nu har jag kollat i min gamla kokbok från mamma och det är inte konstigt att jag tyckte det blev många pepparkakor som barn. Receptet på julpepparkakor skulle ge ca 300 pepparkakor och recept på luciapepparkakor 250 stycken.
Förövrigt rätt intressant finns 17 olika recept på pepparkakor i den boken allt från smörgås- pepparkakor till vardagspepparkakor. Gud nåde den som äter samma pepparkakor till lucia, jul och till vardags liksom.... förmodligen inte ok alls Finns också många recept från olika landsdelar som Ronneby, Skåne, Göteborg och sen även franska, tyska och engelska pepparkakor. Så om någon vill ha variation på pepparkaksdeg så hojta .
Men åh, vilken kul bit av kulturhistoria ändå vad heter boken?
Kanske värt att vänta till slutet. Historien sträcker sig ju över en viss tidBörjade titta på Love actually men alltså ska det föreställa en julfilm
Nej tacka vet jag dåliga Hallmark produktioner och Fanny och Alexander
Hade noll tålamod igår ska se om jag kollar vidareKanske värt att vänta till slutet. Historien sträcker sig ju över en viss tid
Vad serverar ni som inte har glöggkoppar glögg i? Tekoppar med fat? Större muggar? Små glas?
Vad serverar ni som inte har glöggkoppar glögg i? Tekoppar med fat? Större muggar? Små glas?
Jag använder gärna själv kaffekoppen till min vardagsservis (Uhtua från Arabia), den är ganska smal och hög jmf med andra kaffekoppar, men det bästa är att det är stengods som håller värmen lite längreVad serverar ni som inte har glöggkoppar glögg i? Tekoppar med fat? Större muggar? Små glas?
Jag gillar ju bäst glöggmuggar i glas men har jag inte glöggmuggar (tex innan jag packat upp jullådorna) så tar jag de minsta kaffemuggarna jag har, främst för att alla mina glas är högre/mindre diameter än dem och jag vill fiska russin och mandel med sked
Gamla kaffekoppar från Rörstrand, vad annars? Jag har alltså köpt kaffekoppar trots att jag inte kan dricka kaffe
Jag använder gärna själv kaffekoppen till min vardagsservis (Uhtua från Arabia), den är ganska smal och hög jmf med andra kaffekoppar, men det bästa är att det är stengods som håller värmen lite längre
Jag tänker att man gör som man vill i frågan, man gör det man själv tycker bäst om!Hmm. Jag har inga kaffekoppar och bara två muggar. Så velar mellan tekoppar (små med fat) eller mindre, rakt formade absintglas med liten fot. Tekopparna kommer vi ju dricka te ur också så glasen kanske är roligare även om glas med fot traditionellt inte är till glögg?