Jultråden 2020

Vi brukar inte vattna granen som står ute ...? Den brukar vara fin ändå.

Så bra ☺️ är ju ändå skönt å slippa tänka på det ^^ 🎄nu vill jag ut på granjakt 😁 hur tidig får man vara med gran och ljus ute? Ska iaf sätta upp en slinga på trappan i helgen tänkte jag .

Sen vill jag gärna ha krans, lyktor, gran och en sån slinga som hänger ner med olika längder. 🤗🌟🌟✨

Idag ska jag se på lite pynt å handla julklappar. Är det någon som har bra tips på en fin dörrkrans, gärna med gran och med ljus i. Tänkte först köpa äkta men är kanske lättare att ha konstgjord som man kan ta fram i flera år? ☺️✨

Så bra ☺ är ju ändå skönt å slippa tänka på det ^^ 🎄nu vill jag ut på granjakt 😁 hur tidig får man vara med gran och ljus ute? Ska iaf sätta upp en slinga på trappan i helgen tänkte jag .

Sen vill jag gärna ha krans, lyktor, gran och en sån slinga som hänger ner med olika längder. 🤗🌟🌟✨

Idag ska jag se på lite pynt å handla julklappar. Är det någon som har bra tips på en fin dörrkrans, gärna med gran och med ljus i. Tänkte först köpa äkta men är kanske lättare att ha konstgjord som man kan ta fram i flera år? ☺✨

En sån krans vill jag också ha! Men jag hittar bara såna med batteri 😔

Funderade på om vi ska ha julgran ute i år, första jul i hus och vill go all in vid entreen och framsidan 😁😁😍. Men hur gör man med den, vattnet lär ju frysa om den står i en julgransfot tänker jag? Hoppas nån har en bra ide ^^

Står den ute så behövs inget vatten. Vi brukar ha en gran på gräsmattan och då gör vi ett hål som vi stoppar ner stammen i samt stöttar med rep (här blåser mycket). Men det finns nog många olika lösningar som funkar utomhus. :)

Neeej! Jag förstår inte logiken bakom att vänta med sådana saker, typ glögg till advent och jordgubbar till midsommar. Det gäller ju att njuta så länge som möjligt ju? :D Mvh, ska köpa första glöggen för i år idag. Och tänker dricka den med detsamma!

För min del beror det på att jag isåfall kommer dricka way too much och äta MASSA pepparkakor till det gillar inte min kropp 😅 Finns det hemma så dricks/äts det, så bättre att vänta med att köpa hem haha.

Jag gnällde lite på mannens strikta glögg-peppakakor-must-regler som gäller fram till 1 december. Idag kom han hem med två flaskor lagrad julmust. :D Heeheehee.

Jag känner mig för övrigt nöjd som redan har några inhandlade julklappar, har en plan för BÅDE farsdag och julklapp till mannen och även himlans bra klappar till barnet. :) Inte inhandlat, sprider ut livets utgifter lite.

I helgen ska vi städa trädgård och jag vill sätta upp en julslinga då med, vi har kolsvart är så den är välkommet tillskottsljus. :) Vi får snart också el i våra nya lampor i trädgård och på husfasader, det kommer bli jättefint och bidra massor till julstämningen tror jag! Speciellt om det blir snö, men det är ju ett stort OM nu för tiden.

Vi har fortfarande ingen officiell snöröjning av vägen (pappa får rycka ut med traktorn) så ju mindre snö desto bättre om man är praktiskt, men jag älskar snö och vill ha den ändå. :heart
Får jag bara tillräckligt för att provköra så är jag nöjd.Vill inte trampa runt i den vita skiten mer än nödvändigt.

Ni vet när man "bara" ska springa in i mataffären lite fort och stödhandla och BAM!! Kommer ut med både ekfatslagrad julmust, glögg och småpynt till pepparkakshuset :o Nästa spring-in var i en braåhaaffär som har bra pris på vovvarnas tuggben - BAM!!! Julkulor i form av domherrar och servetter med domherrar på :love: + jättenödvändiga julstrumpor till hela familjen...
Jag får sluta gå i affärer helt enkelt, jag kan bara inte låta bli julsaker :angel::banghead:

En sån krans vill jag också ha! Men jag hittar bara såna med batteri 😔

Ja, verkar svårt. Såg en på nån engelsk hemsida men den kunde inte beställas hit och var dyr 🙈 nu har jag köpt en ljusslinga från Jula som jag ska prova vira runt en krans jag har hemma. Får se hur d går 😅

Köpte denna också, har många fler fönster nu när vi flyttar till större och ville ha nått på köket. Tyckte den blev fin ^^

IMG_20201105_140816063.webp

Ja, verkar svårt. Såg en på nån engelsk hemsida men den kunde inte beställas hit och var dyr 🙈 nu har jag köpt en ljusslinga från Jula som jag ska prova vira runt en krans jag har hemma. Får se hur d går 😅

Köpte denna också, har många fler fönster nu när vi flyttar till större och ville ha nått på köket. Tyckte den blev fin ^^

Visa bifogad fil 59665

PS, den ska inte stå tänd, bara testade den lite idag 😁😁🌟🎄✨

Ni vet när man "bara" ska springa in i mataffären lite fort och stödhandla och BAM!! Kommer ut med både ekfatslagrad julmust, glögg och småpynt till pepparkakshuset :o Nästa spring-in var i en braåhaaffär som har bra pris på vovvarnas tuggben - BAM!!! Julkulor i form av domherrar och servetter med domherrar på :love: + jättenödvändiga julstrumpor till hela familjen...
Jag får sluta gå i affärer helt enkelt, jag kan bara inte låta bli julsaker :angel::banghead:
Åh jag gick och klämde och petade på grejer idag på lunchen, när jag för ovanlighetens skull var inne i stan. Huuu så fina saker det finns. Kände mig lite snål, och lite mer sugen på att gynna lokala affärer istället än de jag var inne i. Mmm men jag villhöver lite jultextilier.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 373
Senast: Sezziyanen
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 895
Senast: Derivata
·
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 110
Senast: Happimess
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka