Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....
Statistik är grundat på utfrågningar eftersom man i Sverige röstar anonymt därför behöver det inte alls visa hur det eg är eftersom många inte vågar säga att de röstar på sd vilket man kan se en tydlig orsak till i denna tråden.
Jag undrar vilka uttagskriterierna är, jag känner många människor och ingen har blivit tillfrågad.
Jag anser att den är väldigt selekterad och jag vill se statistik som inte endast visar på att det är män och deras utbildning för det var ju faktiskt över 40% kvinnor som röstade på sd.
Jag tycker att staplarna (det är flera) ger en klar bild på de punkter de handlar om. Visst kan man ha fler urvalskriterier, men du ifrågasatte exempelvis att män var överrepresenterade bland SD:s väljare, och just den stapeln visar tydligt att du har fel.
Och nej, mitt inlägg var inte menat som ett personangrepp. Jag har läst flera av dina svar, och när man som du argumenterar mot statistik med att "men de jag känner som röstar på SD tillhör inte de grupperna", då har man inte förstått vad statistik handlar om. Faktiskt.
Statistik är grundat på utfrågningar eftersom man i Sverige röstar anonymt därför behöver det inte alls visa hur det eg är eftersom många inte vågar säga att de röstar på sd vilket man kan se en tydlig orsak till i denna tråden.
Jag undrar vilka uttagskriterierna är, jag känner många människor och ingen har blivit tillfrågad.
Jag anser att den är väldigt selekterad och jag vill se statistik som inte endast visar på att det är män och deras utbildning för det var ju faktiskt över 40% kvinnor som röstade på sd.