Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....
Absolut! Högutbildade invandrare emigrerar till UK o Canada där de får arbeta med det de är utbildade till, vilket de inte får i Sverige, samhällsekonomiskt? Knappast.
Något OT
I övriga Europa så vill miljörörelserna gärna ha förbifarter för att få bättre miljö i stora tätorter, dessutom straffbeskattas inte dieselbilar.
Förbifart Stockholm är en piss i Mississippi, i sammanhanget. Dessutom behövs den för näringslivet. Att näringslivet frodas är till gagn för alla, särskilt vård skola och omsorg.
Det som skulle förändra denna infekterade fråga, vore att få ut varenda invandrare som kommer hit, har varit här under många år, i arbetslivet. Då skulle vi tala om skatteintäckter:-). Synd bara att det verkar vara så svårt i just Sverige?? Jag menar inte att vara sarkastisk, utan jag tycker det är så oerhört synd att det inte är så. Det är en fullständig katastrof, och en helt outnyttjad resurs i sammanhanget.
Absolut! Högutbildade invandrare emigrerar till UK o Canada där de får arbeta med det de är utbildade till, vilket de inte får i Sverige, samhällsekonomiskt? Knappast.
Något OT
I övriga Europa så vill miljörörelserna gärna ha förbifarter för att få bättre miljö i stora tätorter, dessutom straffbeskattas inte dieselbilar.