Ju mer politik jag pratar med människor....

Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Men var skall vi göra av alla? Hur ska vi kunna hjälpa dem, inte bara med bostad då utan allt annat? Integrationen tror jag aldrig vi kommer lyckas bättre med, inte bara beroende på att det planeras dåligt utan för att invandrarna i många fall väljer (naturligt) att bo nära varandra.

Nej, med den inställningen kommer ju ingenting någonsin bli bättre. Och vad ska vi göra av alla? Hjälpa dem att komplettera sina utbildningar. Skaffa sig utbildning. Arbete. Stimulera dem att flytta till "mindre belastade kommuner". På vissa orter river man hyreslägenheter och i andra är det stor brist på dem. Anonymisera arbetsansökningar så att det blir svårare för arbetsgivare att diskriminera. Få ut dem i praktik så att de får möta samhället och lära sig språket (det lär man sig inte i ett klassrum även om det också behövs). Ta vara på drömmar och företagsidéer och stötta nyföretagande. Det finns väl hur mycket som helst vi kan göra för att förbättra läget.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Javisst, allt det där hade ju varit toppen om det funkat. Allt det där hade även varit toppen om våra ungdomar/hemlösa/missbrukare/ensamstående fattiga föräldrar fått hjälp med. I första hand.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Inte i första hand utan också.

I första hand. Vi har mängder, tusentals människor och barn som far oerhört illa varje dag, det dras in resurser för att hjälpa dem att överleva och få en dräglig tillvaro för att pengarna är slut, jag ser det varje dag.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Ja jag är otrevlig mot rasister o nationalister.

Det känns som folk har en trång syn på nationalism här, eller bara är allmänt otrevliga mot meningsmotståndare. Själv anser jag mig vara liberalnationalist, det skulle jag nästan klassa majoriteten av Kanadas eller USAs invånare som.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

I första hand. Vi har mängder, tusentals människor och barn som far oerhört illa varje dag, det dras in resurser för att hjälpa dem att överleva och få en dräglig tillvaro för att pengarna är slut, jag ser det varje dag.

Definiera gärna överleva. Riskerar dom att svälta ihjäl eller dö i krig?

Ni får ursäkta mig men jag är så förbannat trött på att höra att alla brister i samhället beror på att resurserna går till invandrare.

Min svärfar dog nu för två veckor sedan. Alldeles för tidigt och alldeles i onödan. Efter en stor men lyckad operation behövde han tillbringa en tid på ett korttidsboende för att återhämta sig innan han kunde flytta hem eftersom hans fru arbetar heltid och inte kan ha full koll på honom.

Han var pigg när han lämnade sjukhuset men hade ingen riktigt aptit, troligtvis efter att ha vant sig vid att få näringen genom dropp en tid efter operationen.

På korttidsboendet började han efterhand bli allt tröttare och svagare men hans anhöriga fick höra att tillståndet kunde gå lite upp och ner efter en så stor operation. En dag kom ett syskonbarn och hälsade på honom och blev helt förskräckt över hans tillstånd, han var då inte ens kontaktbar och syskonbarnet som själv är läkare krävde en akut ambulanstransport till sjukhuset.

Det visade sig att svärfar låg där och höll på att dö av svält. Ingen i personalen har förknippat hans försämrade tillstånd med att dom tagit ut mattallrikarna orörda dag ut och dag in. Ingen näringtillförsel av något slag har satts in.

Svärfar klarade livhanken där och då - blev direkt piggare när han fick i sig näring för det var bara det som saknades. Flyttades sen till ett likadant korttidsboende. Exakt samma ansvarsområde och samma antal personal per vårdplats men en gigantisk skillnad på rutiner. Där hade dom stenkoll!

Tyvärr var hans kropp så nedsatt efter händelsen så han drog på sig en infektion som kroppen inte var stark nog att klara av.

Nu till saken: När jag berättar att svärfar dog till följd av missvård så kommer genast snacket om "brist på resurser" och "här lägger vi miljarder på invandring men låter våra gamla som byggt upp vårt land, ligga och dö av vanvård"..

Vadå resurser? Vad är det för "resurser" som saknas när utbildad personal inte tänker på att man behöver näring för att överleva? Det vet väl en femåring? Och hur ofta är det sånt här som leder till alla dessa feta rubriker i slaskpressen? Och som det sen i sin tur hänvisas till i invandringsfrågor
...

Hur ofta är brist på resurser egentligen brist på rutiner? :grin:
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Så du menar att svenskars brottsbenägenhet sjunker för varje invandrare vi tar in? Eftersom vi med svensk bakgrund (svenskfödda föräldrar) begår en minoritet av alla brott idag har alltså invandringen mer än halverat vår brottslighet?
Nej, givetvis inte. Men poängen är ju att med pengar över blir det mer pengar över till polis och rättsväsenden. Men även till massor med förebyggande åtgärder.

Det ska finnas ungdomsgårdar med ordentliga fritidsledare, det ska finnas bra stöd i skolan för de som har svårigheter, det ska finnas rätt sorts hjälp att få.
Tyvärr finns inte det idag.

Jag säger inte att jag håller med om att vi ska skära ner på invandringen, jag säger att jag förstår varifrån tänket kommer. Och det är ju det hela tråden handlar om. Det är inte en debatt om invandringens vara eller icke-vara, det är en tråd om att många runt omkring mig faller mer och mer för SD's retorik och idéer. Visst är de ett missnöjesparti, och folk är missnöjda eftersom de inte tycker att de lever i en tillräckligt bra värld längre.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

I första hand. Vi har mängder, tusentals människor och barn som far oerhört illa varje dag, det dras in resurser för att hjälpa dem att överleva och få en dräglig tillvaro för att pengarna är slut, jag ser det varje dag.

Stanna nu upp och fundera över om människor i krigshärjade länder ändå inte har det liiiiite jobbigare. Hur illa far inte barnen som svälter? Som ser sina nära och kära lemlästas och mördas? Som själva blir misshandlade, våldtagna, tvångsrekryterade till barnsoldater osv.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

I första hand. Vi har mängder, tusentals människor och barn som far oerhört illa varje dag, det dras in resurser för att hjälpa dem att överleva och få en dräglig tillvaro för att pengarna är slut, jag ser det varje dag.

Fast de flesta i Sverige har ett drägligt liv. Betydligt drägligare än folk i många andra länder.

Vad syftar DU på när du säger dräglig tillvaro? De allra flesta i Sverige som har tillgång till bostad har som sagt ett hyfsat bra liv. Kanske inte ett roligt liv, men definitivt 'drägligt'!
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

*KL*

Det är en surrealistisk tillvaro vi lever i när landets bäste komiker är bättre på att räkna än landets tredje största parti. :grin:

Magnus Betnérs serie i 5 delar om SD är visserligen färgad av hans egna åsikter men ingen kan förneka att det finns en hel del tänkvärda siffror och beräkningar:

http://www.magnusbetner.com/2010/06/sverigedemokraterna-del-5/
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Fast de flesta i Sverige har ett drägligt liv. Betydligt drägligare än folk i många andra länder.

Vad syftar DU på när du säger dräglig tillvaro? De allra flesta i Sverige som har tillgång till bostad har som sagt ett hyfsat bra liv. Kanske inte ett roligt liv, men definitivt 'drägligt'!

Nej, alla har inte en bostad och ett, enligt mina referensramar, ett drägligt liv. Långt ifrån. Jag träffar en liten del av dessa människor varje dag.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Stanna nu upp och fundera över om människor i krigshärjade länder ändå inte har det liiiiite jobbigare. Hur illa far inte barnen som svälter? Som ser sina nära och kära lemlästas och mördas? Som själva blir misshandlade, våldtagna, tvångsrekryterade till barnsoldater osv.

Vi HAR barn som svälter, vi har barn som både blir och ser sina föräldrar bli misshandlade (både psykiskt o fysiskt)/våldtagna. Vi har barn o människor i Sverige som lever i ren missär. Det trodde jag alla visste..
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Nej, alla har inte en bostad och ett, enligt mina referensramar, ett drägligt liv. Långt ifrån. Jag träffar en liten del av dessa människor varje dag.

Men om du tänker skylla det på invandringen så känns det som om du missar ett eller ett par logiska steg.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Definiera gärna överleva. Riskerar dom att svälta ihjäl eller dö i krig?
Hur ofta är brist på resurser egentligen brist på rutiner? :grin:

Inte att dö i krig, men likväl att både dö och att leva i misär och misshandlas både fysiskt o psykiskt.
Där handlar det inte om brist på rutiner utan brist på resurser. Och som sagt, jag ser det varje dag och arbetar mitt i det.
 

Liknande trådar

Äldre "Nu pratar SD om judar igen Liljestrand påminner om den växande antisemitismen och frågar om Jomshof anser att det är ett problem att...
Svar
7
· Visningar
1 142
Senast: Sleepy
·
Äldre Behöver nyanserande motargument i debatten. Jag har bekanta som tycker att mycket av det SD förespråkar är bra, så bra att jag bekymrar...
13 14 15
Svar
284
· Visningar
16 020
Senast: aprilmaj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp