Ju mer politik jag pratar med människor....

Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Jag menar att det är sandlådenivå att införa en friare invandring p.g.a att fler och fler röstar för en restriktivare invandring.

Ja, kanske om det påverkar realpolitiken i stor utsträckning. Däremot blir det uppenbart så att när SD orerar om att det finns en massinvandring som måste upphöra omedelbart,

än viktigare att visa var man själv står i frågan. Att man inte accepterar det förhållningssättet till människors värde, att man inte accepterar den snedvridna bilden av verkligheten och att man står upp för en helt annan politik, med helt andra värderingsgrunder. Det måste man tydliggöra bättre och bättre, ju mer idiotier som kommer från SD. Så på det planet är det förståeligt. Det blir allt viktigare, ju större andel som röstar på SD.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Mitt inlägg hade poängen, att det inte nödvändigtvis är så att migration kostar en massa pengar - det beror helt på hur vi lyckas.

Ska vi verkligen argumentera utifrån utopiska fantasier?
Svensk migrationspolitik har utifrån ett generellt perspektiv enbart visat på misslyckanden sedan början på 90-talet.

Det är att jämföra med cirkus SAAB, det är oförsvarsbart att driva ett företag som år efter år enbart har förlust att visa upp. Skillnaden mellan SAAB och migrationsresultatet är inte enbart påverkan på ekonomin utan även de mjuka faktorerna.



Ja, jag tror att SD vill att invandrare ska vara arbetslösa och kunna betraktas som ett problem. Det är existensberättigandet för SD. De förslag och den retorik man lägger fram är tydliga åt det hållet. Och nej, jag tror inte att man automatiskt vill något ont - i den lilla verklighetsfrånvända bubbla man befinner sig i. Däremot är det mycket lätt att utifrån, se det på det sättet - därför att det hela handlar om att värdera människor olika, försvåra för människor som kommer utifrån och betrakta människors rättigheter olika, beroende på etniskt ursprung.


Du tror - jag tror:
SD existerar pga ett stort missnöje bland invånare, både bland svenskar och dem med utländskt påbrå. Det gemensamma för den stora skara som sedan tidigt 2000-tal börjat ansluta sig till SD är att de på något sätt påverkats/märkt av hårdare tider.
Människor som tidigare hade en helt annan politisk inriktning och som tidigare tillhört en skara som hade en generös syn på flyktingmottagande/invandring.
Jag tror att majoriteten av SD-röstarna egentligen vill rösta på de traditionella partierna, blått/rött/grönt, utifrån de vanliga gamla hjärtefrågorna från den tiden då invandring inte var en fråga övht.

Skulle det finnas arbete/trygg anställning, bostäder och kvalitativ vård/omsorg/skola till den stora massan hade SD högst troligt fortfarande varit ett parti för unga, outbildade, bittra män med svåra hudfärgsproblem.


Men skam den som ger sig: Vilka förslag har SD berättat om/lagt fram som underlättar för flyktingar och invandrare att få arbete i Sverige under sin riksdagsperiod hittills?

Vilka förslag och åtgärder har övriga partier lagt fram? Med tanke på utvecklingen sedan början av 90-talet kan man knappast påstå att de inte haft tid att införa och utvärdera för att komma fram till flertal goda lösningar.
SD har inte varit med och påverkat i dessa frågor, ens som vågmästare, och kan knappast skyllas för det fantastiska resultat vi ser idag.

Det finns och har under några år funnits "intressanta" åtgärder men eftersom de ställs direkt mot andra grupper som också har ett mindre helvete, ex (svenska) ungdomars utanförsskap, så räknar jag dem inte som lösningar. Att en grupp ska räddas på bekostnad av en annan, nej - även om dessa åtgärder med facit på hand varit direkt verkningslösa.



Är det inte i verkligheten så att man i varje enskilt tillfälle man fått utrymme, valt att stigmatisera och skylla så gott som samtliga samhällsproblem på denna svaga grupp?

Eftersom du inte anser att denna svaga grupp kostar enormt kapital och påfrestningar pga effekten av segregationen så blir ditt resonemang självklart.
Tom FR har gått ut och påpekat att det finns flertal samhällsproblem som kan knytas till denna grupp så den diskussionen borde vi äntligen kunna lägga åt sidan.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

13,5 miljoner pratade jag inte om. 13.5 miljarder är en siffra som finns. De "seriösa" beräkningar du hänvisar till har vi diskuterat tidigare, inte särskilt seriösa, utan enbart partsinlagor med konstiga ej accepterade räknemodeller. Ungefär som överslagsberäkningen från migrationsinfo.se - där migrationen ger 2 kronor tillbaka för 1 satsad. Om man betraktar det som en enorm kostnadsapparat eller inte, är väl upp till betraktaren. Mitt inlägg hade poängen, att det inte nödvändigtvis är så att migration kostar en massa pengar - det beror helt på hur vi lyckas.

Ja, jag tror att SD vill att invandrare ska vara arbetslösa och kunna betraktas som ett problem. Det är existensberättigandet för SD. De förslag och den retorik man lägger fram är tydliga åt det hållet. Och nej, jag tror inte att man automatiskt vill något ont - i den lilla verklighetsfrånvända bubbla man befinner sig i. Däremot är det mycket lätt att utifrån, se det på det sättet - därför att det hela handlar om att värdera människor olika, försvåra för människor som kommer utifrån och betrakta människors rättigheter olika, beroende på etniskt ursprung.

Men skam den som ger sig: Vilka förslag har SD berättat om/lagt fram som underlättar för flyktingar och invandrare att få arbete i Sverige under sin riksdagsperiod hittills?

Är det inte i verkligheten så att man i varje enskilt tillfälle man fått utrymme, valt att stigmatisera och skylla så gott som samtliga samhällsproblem på denna svaga grupp?

Miljarder ja, jag skrev fel. Om vi diskuterat det tidigare är det konstigt att du missat att det inte är Sverigedemokraternas beräkningar utan olika professorers beräkningar som inte har något som helst samröre med Sverigedemokraterna. Samtliga har kommit fram till en nettoförlust på tiotals miljarder årligen, så 13,5 miljarder finns det ingen seriös beräkning som visar det är jag rätt övertygad om, tror istället att menar anslaget till migrationsverket vilket är på 13,5 miljarder men visa gärna att jag har fel om det är så.

Det handlar verkligen inte om att sätta ett lägre värde på människor som inte är etniskt svenska, jag vet inte var du får det ifrån men det är en missuppfattning. Vad för olika rättigheter bland olika etniska grupper förespråkar Sverigedemokraterna menar du?

Man skyller inte de samhällsproblem som politikerna har skapat på invandrare utan på politikerna som har skapat problemen. Att inte låtsas om vissa problem som finns bara för att det rör en svag grupp tycker jag snarare är att svika den svaga gruppen.

Förslag som SD har lagt för att underlätta för invandrare att få jobb är många, dels att minska invandringen så att hinner fixa jobb till de invandrarna som redan är här. Dels att ha en behovsanpassad arbetskraftsinvandring. Sen även att få slut på segregeringen den nuvarande politiken har skapat. Och en massa annat. Bara för man inte vill lösa något på samma sätt så betyder det inte att man inte vill lösa det alls eller hur?
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Varför ska vi vara så mycket sämre än USA och Kanada på att integrera och sysselsätta människor som för en tid sedan har sett dagens första ljus i Somalia?

Det är de frågorna vi ska arbeta aktivt med och se till att dessa grupper får bättre förutsättningar.

Det är inga utopiska fantasier - konkreta exempel finns.

Och nej, Bevara Sverige Svenskt betyder inte att man vill lösa problem på det sätt som bäst löser problemen utan att man vill applicera lösningen att stoppa invandringen oavsett vad problemet är.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Varför ska vi vara så mycket sämre än USA och Kanada på att integrera och sysselsätta människor som för en tid sedan har sett dagens första ljus i Somalia?

Det är de frågorna vi ska arbeta aktivt med och se till att dessa grupper får bättre förutsättningar.

Det är inga utopiska fantasier - konkreta exempel finns.

Och nej, Bevara Sverige Svenskt betyder inte att man vill lösa problem på det sätt som bäst löser problemen utan att man vill applicera lösningen att stoppa invandringen oavsett vad problemet är.


1990 -> 2012 = +20 år.
Efter fem års nedåtgående spiral och konstant uppvisande av undermåliga resultat borde man stannat upp och börjat ställa krav på vändande trend.
Är det nu så att våra politiker/beslutsfattare/ansvariga, bevisligen, inte klarar av detta projekt så bör vi - vadå? - låta projektet fortgå?

Jag anser att vi i frågan ska agera som om det handlar om vilket företag som helst.
Staten/regeringen/riksdagen har under många års tid, bevisligen, ansett annorlunda men vad ska man förvänta sig? Att staten inte ska driva företag är en ganska erkänd ståndpunkt i näringslivet.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Fast migration är inte en strikt ekonomisk fråga, oavsett om det genererar intäkter eller skapar kostnader. Precis som många andra samhällsfrågor. Det verkar ju knäppt att ha en arbetslöshetsersättning eller sjukersättning, när den bara skapar kostnader för samhället.

Att "stoppa" projektet skapar enorma kostnader, både ekonomiskt och mänskligt, som vi absolut inte vill vara med om. Dvs vi förutom BSS-anhängarna.

"Projektet" skapar enorma värden och förutsättningar för medmänniskor att klara livhanken, slippa förtryck och bidra till samhället de lever i. Det sistnämnda måste vi bli mycket bättre på, med positiva åtgärder och attityder. Precis tvärtemot vad SD vill uppnå.

En svensk åldrad, pensionär är inte mer medmänniska än den sjubarnsmor från Somalia som du nämnde tidigare. Det är mitt ställningstagande.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Nej, precis, så bedrivs ju inte 95% av statens övriga verksamhet så varför skulle migrationen vara ett undantag?

Jag tycker att ditt resonemang är helt fel - ända in i grunden.

Sedan kan man diskutera HUR allt ska bli bättre. Men inte med grundinställningen att lösningen måste vara att isolera Sverige.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Varför ska vi vara så mycket sämre än USA och Kanada på att integrera och sysselsätta människor som för en tid sedan har sett dagens första ljus i Somalia?

Det är de frågorna vi ska arbeta aktivt med och se till att dessa grupper får bättre förutsättningar.

Det är inga utopiska fantasier - konkreta exempel finns.

Och nej, Bevara Sverige Svenskt betyder inte att man vill lösa problem på det sätt som bäst löser problemen utan att man vill applicera lösningen att stoppa invandringen oavsett vad problemet är.

Fråga inte mig, det är inte jag som har skapat dagens politik. Jag välkomnar en begränsad och liberalnationalistisk integrationspolitik byggd på gemenskap som USA har. Det är du som inte vill ha den politiken.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

De 22 miljonerna illegala invandrarna i USA är ju ett resultat av den politiken. Så vill inte jag ha det.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Fast migration är inte en strikt ekonomisk fråga, oavsett om det genererar intäkter eller skapar kostnader. Precis som många andra samhällsfrågor. Det verkar ju knäppt att ha en arbetslöshetsersättning eller sjukersättning, när den bara skapar kostnader för samhället.

En kostnad som balanseras med skatt
Kostnaden för migrationen (tidigare även sjukförsäkringen) har tippat över och då borde man, precis som med sjukförsäkringen eller förskjuten pensionsålder, göra något åt det.


Att "stoppa" projektet skapar enorma kostnader, både ekonomiskt och mänskligt,

Möjligen enbart det fetstilta men att det skulle skapa enorma kostnader - aldrig.


"Projektet" skapar enorma värden och förutsättningar för medmänniskor att klara livhanken, slippa förtryck och bidra till samhället de lever i. Det sistnämnda måste vi bli mycket bättre på, med positiva åtgärder och attityder. Precis tvärtemot vad SD vill uppnå.

Detta är de mjuka argument jag tidigare nämnde som gärna tas till som sista halmstrået.
De biter inte på dem som prioriterar stark välfärd och en stark offentlig sektor som präglas av utveckling, inte nedskärning.


En svensk åldrad, pensionär är inte mer medmänniska än den sjubarnsmor från Somalia som du nämnde tidigare. Det är mitt ställningstagande.

Vi vet att alla inte håller med dig på den punkten.
Vi vet även att många har svårt att acceptera att en invandrad sjubarnsmamma från Somalia får fördelar som svenskar är exkluderade. Det är som gjort för att skapa en kokande gryta när så många har svårt med både jobb/bostad/ekonomi.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

De 22 miljonerna illegala invandrarna i USA är ju ett resultat av den politiken. Så vill inte jag ha det.

Nu var det ju inte illegala invandrare vi pratade om utan integrationen, dessutom är din siffra kraftigt överdriven och det rör sig troligen om mindre än hälften av det du påstår. Eftersom du hoppar över en massa och byter fokus hela tiden så tycker jag vi backar lite så jag frågar:

Håller du nu med om att alla seriösa beräkningar som finns på invandringens ekonomiska effekter visar en nettoförlust på tiotals miljarder årligen? Om inte: Vilka motsägande beräkningar finns?
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

En svensk åldrad, pensionär är inte mer medmänniska än den sjubarnsmor från Somalia som du nämnde tidigare. Det är mitt ställningstagande.

Däri ligger väl pudelns kärna. Varför ska en svensk åldrad pensionär som tjänat sitt land under hela sin livstid. Betalat massor av skatt ha det sämre i slutskedet av sitt liv, än en invandrad sjubarnsmor som inte bidragit med en enda krona till (den nedmonterade) välfärd vi åtnjuter?
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

De 22 miljonerna illegala invandrarna i USA är ju ett resultat av den politiken. Så vill inte jag ha det.

11 miljoner. Men de lär få citizen status inom något år.
Dessutom, märk väl förutsätts den som invandrar till USA ta ansvar för sitt uppehälle, invandrar du illegalt så åtnjuter du inga förmåner. Du får skapa ditt eget liv efter eget skön. Inget ekonomiskt bistånd från staten där inte.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Dagens säckgris:

En SD-politiker, Erik Almqvist, har fått sina garderobsspöken utdragna i medialjuset:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15775061.ab

Erik får gå, blir Kent Ekeroth näste man? Förvåningen blir inte enorm om det kommer fler som följer pga att ha fått sina byxor neddragna av media.
Frågan är hur detta kommer påverka SDs växande popularitet?


En annan politiker fick möta "en annan typ av verklighet":
http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/m-politiker-utsatt-for-stenkastning(3518685).gm



Det verkar som en liten skar kommunpolitiker går från att under de senaste åren lite försiktigt knorra till att dra i nödbromsen:
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/smalandsnytt/kommuner-vagrar-ta-emot-fler-flyktingar

Det jag lite stilla undrar är om Kronobergs län kommer stå allena i detta beslut eller om de kommer få sällskap - Södertälje skrek efter hjälp i september, hänger de på?
http://www.youtube.com/watch?v=-0Smj31Kkwk
 
Senast ändrad:
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Däri ligger väl pudelns kärna. Varför ska en svensk åldrad pensionär som tjänat sitt land under hela sin livstid. Betalat massor av skatt ha det sämre i slutskedet av sitt liv, än en invandrad sjubarnsmor som inte bidragit med en enda krona till (den nedmonterade) välfärd vi åtnjuter?

En invandrar sjubarnsmamma från Somalia ska inte jämföras med en ålderspensionär. Hon bör jämföras med en sjubarnsmamma som är född i Sverige och som faller under vad SD populärt brukar kalla "etnisk svenska" (exempelvis dagmamman jag hade som liten, hon har 8 barn). Jag är rätt säker på att en sjubarnsmamma från Somalia inte har det bättre än den "svenska" motsvarigheten. En pensionär får av naturliga skäl inget barnbidrag, FP eller flerbarnstillägg.

Tror du att en invandrad pensionär från Somalia har det bättre än den medelsvenska pensionären?
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Frågan är hur detta kommer påverka SDs växande popularitet?
Jag tror att denna utrensning bara kommer att påverka partiet positivt.

Såhär blir det när man inte klarar av att hålla den redan befintliga befolkningen glad. Då ställs man inför sådant här som traditionell politiker. Jag tror nog att alla andra partier undrar vad som hände och vad som gick fel. Tyvärr visar de inte det utåt, utan istället blir de 3-åringar som gör tvärtom och är stolta över att de liksom trotsat och gjort det enklare och bättre för invandrare. Det tycker jag är jättefel!!

Jag vill ha politiker som ser till Sveriges ekonomis bästa. Jag vill ha politiker som ser till mitt bästa som medborgare i detta landet. Jag vill däremot inte ha politiker som trilskas och bråkar på varandra på en sandlådenivå och tar beslut för att hämnas på medborgare som tycker olika än de själva, eller på andra politiska partier.

Ärligt talat, vad hände med de viktiga frågorna? Varför får invandringen ens ta upp så stort utrymme? Gör människor glada istället!!

I Göteborg dras vi nu med en våg av rån mot barn och ungdomar. Vuxna människor som rånar barn och ungdomar. Ta tag i det problemet! Vi har också en gravt ökad grad av överfallsvåldtäkter. Ta tag i det problemet! Det är ju där det gror. När män med utländsk härkomst våldtar svenska kvinnor blir aggressionen bara ännu större och SD får ännu fler väljare.

Jag startade denna tråden för att jag ser ett ökat SD-stöd, inte bara bland arga unga män, utan bland högutbildade akademiker i 50-årsåldern. Men även många av mina medelklasskompisar som aldrig tänkt tanken tidigare, eftersom de levt skyddade och enkla liv, börjar sympatisera med SD eftersom de tycker att Sverige måste kunna ta hand om de som redan bor här innan vi tar in fler.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Jag tror att denna utrensning bara kommer att påverka partiet positivt.

Jag tror iaf inte att effekten blir negativ.

Jag vill ha politiker som ser till Sveriges ekonomis bästa.

Jag med - av den enkla anledningen att det är för många som upplevt och uppskattat det gamla välfärdssamhället (där man kunde skryta om låg arbetslöshet, bäst skola, bäst sjukvård osv) = det psykosociala samhällsklimatet kan omöjligt bli gynnsamt/hälsosamt som det är idag.


Jag startade denna tråden för att jag ser ett ökat SD-stöd, inte bara bland arga unga män, utan bland högutbildade akademiker i 50-årsåldern. Men även många av mina medelklasskompisar som aldrig tänkt tanken tidigare, eftersom de levt skyddade och enkla liv, börjar sympatisera med SD eftersom de tycker att Sverige måste kunna ta hand om de som redan bor här innan vi tar in fler.

Jag delar din upplevelse.
Något jag spekulerar i är gymnasievalet 2010:
http://www2.ungdomsstyrelsen.se:8080/skolval2010/resultat.jsp
- där det gick rätt bra för SD.
Jag tror inte att det är en slump, ungdomar är idag en extremt utsatt och grupp och jag undrar om det inte kan vara så att det är från skolval 2010 SD kommer få den rejäla röstkvoten?


Antar att ingen missat Anna Berglund? Anna Berglund har genom sin röst gjort sig till taleskvinna för en mycket stor andel av våra ungdomar när hon uppgivet sätter fingret på hur bostad- och arbetsmarknad ser ut för de yngre och oetablerade.
Anna är 26 år, vilket jag inte direkt räknar som någon ungdom, men jag tänker på hur mitt eget liv såg ut när jag var 26 och konstaterar att nog haltar det, rejält.
Samtidigt vet jag att Anna trots alla HAR en bostad, om än tillfällig, och hon HAR jobb, om än tillfälligt/osäkert/otryggt.

http://debatt.svt.se/2012/10/27/baste-herr-reinfeldt-ett-oppet-brev-till-statsministern/

200 000 billiga lägenheter saknas, i runda slängar.
Att fokusera på att lösa denna heffaklump till problem borde kännas primärt, men istället:

http://www.dn.se/ekonomi/unga-kommer-inte-ha-rad


Btw, en intressant notis:
Anna nämner att hon nekas operation pga att den numer måste finansieras privat - ytterligare en fråga jag önskar hamnar under lupp.
Jag har erfarit att det som tidigare var skattefinansierade standardingrepp i flera landsting numer, som gubben i lådan, finansieras privat.
Nu finns det stora skillnader mellan landsting men i mitt eget har man bla dragit in på Hallux Valgus, karpaltunneloperationer och liknande besvär i händer/armbåge.
Ett vanligt problem.
Kostnad: 10 000kr och uppåt.
Försäkringskassan hänvisar till arbetsgivarens rehabansvar.
Smidig och enkel lösning när man slarvat bort pengar ur skattkistan, trist bara att det får tråkiga konsekvenser för många parter.

Att sedan bla sterilisering kan kosta flera tusen kronor i vissa landsting är förvisso tråkigt men har inte direkt med livskvalitén att göra som ovanstående exempel.
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

. Någonstans läste jag att de somalier som kommer till Sverige har ett medel IQ på 80, medan de som kommer till England har ett medel IQ på 95. Det är stor skillnad. Man behöver ett IQ på över 80 för att klara av att organisera någonting som är större än 10 kvm. Alltså, se sammanhang, göra analyser etc.

Det du har hört kommer troligen från en glödande het och kontroversiell studie som du kan läsa om här:

http://en.wikipedia.org/wiki/Nations_and_intelligence#.22IQ_and_Global_Inequality.22

http://sv.wikipedia.org/wiki/Intelligenskvot



Och det är klart att det sticker i ögonen på människor när det blir orättvisa. Det är klart att svenskar reagerar när pensionärerna i detta landet har det knapert. Många som arbetat hela livet har inte ens 10.000:- att leva på varje månad, medan många flyktingar bor i lägenheter som är så dyra att inga svenskar har råd att bo där. Där bor de tack vare att systemet är så fel så det tillåter privata fastighetsägare att ta ut sådana summor som vi skattebetalare får pröjsa.

Det finns många människor som har gjort extremt bra affärer på flyktingar, tex fastighetsägare, tandläkare. Men som Sverige ser ut just nu, är det en ren förlustaffär för staten.


Att Bert Karlsson köpt en gigantisk fastighet för att inhysa flyktingar borde nog ha fått även de mest naiva att höra polletten slå i botten.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=5339372
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/varmlandsnytt/bert-koper-wermlandia


Ursprungligen var fastighetsägarna tvungna att ta ut rejält höjda hyror pga att lägenheterna utsattes för onaturligt slitage.
Att detta fick ringar på vattnet och lockat till sig affärsmän som ser möjligheten att tjäna bra med pengar är inte konstigt.
Migrationsverket har inget val eftersom de inte har rätt att reglera fastighetsägarnas prissättning, de får sonika betala och se glada ut.

Nu har jag läst i flera lokala tidningar att både kommuner och migrationsverket börjat köpa egna fastigheter för att krympa kostnaden.
Utifrån ett ekonomiskt perspektiv är givetvis detta rätt beslut MEN hur reagerar människor som själva inte har råd med egen bostad eller som gärna skulle vilja byta lägenheten mot villa?

http://hn.se/nyheter/falkenberg/1.1767265-kommunen-vill-kopa-villor-till-flyktingfamiljer
 
Sv: Ju mer politik jag pratar med människor....

Däri ligger väl pudelns kärna. Varför ska en svensk åldrad pensionär som tjänat sitt land under hela sin livstid. Betalat massor av skatt ha det sämre i slutskedet av sitt liv, än en invandrad sjubarnsmor som inte bidragit med en enda krona till (den nedmonterade) välfärd vi åtnjuter?

Tycker extremt illa om den här typen av jämförelser. Inte minst med tanke på att det i landet dräller av kvinnliga pensionärer som varit hemmafruar i princip hela sitt liv och därmed inte tillfört dom "massorna" av skatt som du nämner. Dom har däremot kostat landet en och annan krona under sin livstid, (vilket inte den invandrade sjubarnsmodern gjort).

Inte ska väl landet bygga på att man personligen ska få det man själv har betalat in i skatt? I så fall kommer min man få det väldigt bra på ålderns höst och då hoppas jag han delar med sig för jag går definitivt minus. Jag kanske bör utvisas då? :eek:
 

Liknande trådar

Äldre "Nu pratar SD om judar igen Liljestrand påminner om den växande antisemitismen och frågar om Jomshof anser att det är ett problem att...
Svar
7
· Visningar
1 142
Senast: Sleepy
·
Äldre Behöver nyanserande motargument i debatten. Jag har bekanta som tycker att mycket av det SD förespråkar är bra, så bra att jag bekymrar...
13 14 15
Svar
284
· Visningar
16 021
Senast: aprilmaj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp