Om de nu adopteras bort så är ju det ett ickeproblem.
Tror du att det är billigare än en abort?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om de nu adopteras bort så är ju det ett ickeproblem.
Att ta hit folk från andra kulturer innebär problem så nej.
Tror du att Det t är billigare än en abort?
Använd kondom.Då det döds för få barn så är det en tillgång.
Använd kondom.
Du skulle själv adoptera dessa minst 40000* oönskade barn per år det var ju generöst!!!
*siffra från ditt eget inlägg så om det stämmer vet jag inte
Varför är en utvecklad svensk kultur på något sätt sämre än en konserverad?
Mångfald kan ha sina fördelar men det är väl inte särskilt svårt att se hur det "på något sätt" kan vara sämre än en "konserverad" svensk kultur? T.ex så är det inte en vild gissning att denna siffran hade varit lägre: "Drygt 10 procent av Stockholms 15-åriga flickor kontrolleras hårt av sina föräldrar. De måste vara oskuld när de gifter sig, får inte umgås med pojkar utanför familjen eller delta i all skolundervisning. Det visar en rapport från Stockholms stad."
Som Pingstvännner, Jehovas, Mormoner och Plymoth...
Självklart är den typen av hederskultur du beskriver fruktansvärd. Jag kan inte abstrahera fram ett enda exempel på en positiv hederskultur, då de alltid bygger på att kvinnor behöver beskydd av män, och för att vara förtjänta av beskyddet måste kvinnorna anpassa sig till det givna regelverket, vilket innebär att en assymetri mellan kvinnor och mäns manöverutrymme skapas. Det här är naturligtvis skåpmat för dig!! tänker dock att det kan vara lite soft med grundpostulat ibland typ. Nåväl.Mångfald kan ha sina fördelar men det är väl inte särskilt svårt att se hur det "på något sätt" kan vara sämre än en "konserverad" svensk kultur? T.ex så är det inte en vild gissning att denna siffran hade varit lägre: "Drygt 10 procent av Stockholms 15-åriga flickor kontrolleras hårt av sina föräldrar. De måste vara oskuld när de gifter sig, får inte umgås med pojkar utanför familjen eller delta i all skolundervisning. Det visar en rapport från Stockholms stad."
Mångfald kan ha sina fördelar men det är väl inte särskilt svårt att se hur det "på något sätt" kan vara sämre än en "konserverad" svensk kultur? T.ex så är det inte en vild gissning att denna siffran hade varit lägre: "Drygt 10 procent av Stockholms 15-åriga flickor kontrolleras hårt av sina föräldrar. De måste vara oskuld när de gifter sig, får inte umgås med pojkar utanför familjen eller delta i all skolundervisning. Det visar en rapport från Stockholms stad."
Bäst att undvika elefanten i rummet av ideologiska skäl antar jag.
När det handlar om löneskillnader mellan kvinnor och män så beror enligt dig de lägre lönerna på kvinnors och mäns olika livsval. Andra skillnader mellan män och kvinnor beror på manligt förtryck.
Du verkar ha svårt att bestämma dig.
Den här djupa problematiken ändrar dock inte faktumet att människor som flyr gör det för att deras liv är hotade. Utan det får man inte asyl i Sverige. Den delen av människovärdet borde faktiskt vara okränkbart, även om världen generellt sett inte fungerar så idag. Allt annat är bara helt oöverstigligt vidrigt.
Att Sverige inte tummar på kvinnans rätt till abort är något jag ser som extremt viktigt.
Kvinnor som inte arbetar har inget att vara sjukskrivna ifrån.Faktum är att kvinnor var betydligt mindre sjukskrivna när de tog all föräldrarledighet. Så du får tänka om.
Jag har märkt att du gillar ordet manisk.då de har någon manisk önskan
De lata.Vilka kvinnor är det som vill vara hemmafruar?
Jag känner tyvärr flera men de är definitivt inte mina vänner.Jag känner inga.
Som de män som hellre arbetar då?Det är bara feminister som ser det som en uppoffring att vara med sina barn.
Om nu männen hade ansett det så fantastiskt att få spendera tid med sina barn så hade kämpat som idioter för det och inte arbetat i stället.Om nu feministerna hade uppskattat tiden med sina barn hade de inte kämpat som idioter för att få slippa dem.