Jämställdhet, feminism och maskulinism

Vinst i att erbjuda barnomsorg, men knappast vinst att ge gratis barnomsorg. Barnomsorg utgör en kostnad vilken givetvis måste betalas av användarna.

Vårdbidraget är ju också en kostnad, som dessutom inte ger något tillbaka till samhället i form av skatteintäkter? Ska du vara konsekvent borde du ju inte förespråka vårdbidrag utan bara att alla som vill ha barnomsorg betalar hela kostnaden för den?

Nej du skriver att det blir samma utfall av vårdnadsbidrag som barnomsorg. Det vill jag ha källa på.

Det har jag inte sagt. Det jag har sagt är att du kan se till så att kostnaderna blir desamma.

Jag är inte så ivrig föredpråkare av vårdnadsbidrag. Jag tycker framförallt att dagis ska kosta föräldrarna rejält med pengar som det gör i övriga Europa med några enstaka undantag.

@Ploki, ditt drömland Ungern ligger i topp i sysselsättningsgap mellan män och kvinnor. Sverige ligger långt i botten med ett litet gap.

En suverän framgång för en modern familjepolitik som gynnar jämställdheten.

Det finns många fler mätetal som visar varför svensk familjepolitik fungerar väldigt väl för människors ekonomi, möjligheter och frihet. I jämförelse med många mer bakåtsträvande europeiska länder.

Notera att med frihet för människor inkluderar jag hela befolkningen, inte bara män.

Det har jag inte sagt. Det jag har sagt är att du kan se till så att kostnaderna blir desamma.

Jag är inte så ivrig föredpråkare av vårdnadsbidrag. Jag tycker framförallt att dagis ska kosta föräldrarna rejält med pengar som det gör i övriga Europa med några enstaka undantag.
Jo det har du sagt, jag ska leta upp det inlägget.

Med barnomsorg ger det mer skatteintäkter och högre löner eftersom fler jobbar vilket ger högre shopping.

Fast så kan du resonera om det mesta som exempelvis att höja lönerna eller anställa fler. Kostnaderna ska fortfarande kompenseras och det lär de knappast göra i barnomsorgen eller löner för den delen heller. Det är därför västvärldens ekonomier ser ut som de gör.

Det är bara du som inte förstår tankegången. Det ett nollsummespel och om det inte skulle vara det till en början så sänks ersättningen för vårdnadsbidrag och subventioner till barnomsorgen.
@Ploki

Detta är bara ett av alla inlägg.

I lördags var det ett nollsummespel.
Har du ändrat dig nu då?

Dvs det var ingen skillnad på att ge pengar som vårdnadsbidrag eller barnomsorg. Det var samma sak.

Jag ser till barnen och samhällets bästa.
Det kan jag inte i något av dina inlägg.
Du tjatar bara om att familjerna skall ha det bekvämt och då särskilt mannen som inte ens skall ta hand om sina barn utan bara ha dem.
Men det är klart kvinnan skall inte behöva bidra med något inkomstbringande arbete som kompensation.
Det är att minska familjens totala arbetsbörda du vill göra och det beror nog på att du och din partner är lata.
Vi andra både arbetar OCH tar hand och våra barn och vårt hem.

Barnet lever nog hellre än är dött.
Ett ofött barn har inget medvetande om vilket.
Döda människor har inte heller någon åsikt.

Liknande trådar

Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
51 722
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 389
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 463
Senast: _Taggis_
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 725
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25