Jämställdhet, feminism och maskulinism

Den som jobbar är beroende av den hemmavarande föräldern men på ett annat sätt.
Jag antar att du lider av just det beroendet.
Och då menar jag just lider.
Du argumenterar som de brukar göra som har börjat att ifrågasätta sin livssituation.

Det är inte nyttigt att sitta fast med en annan människa p.g.a. beroende.
Man skall välja att leva tillsammans varje dag därför att man vill göra det och trivs med det.
Inte för att man inte kan annat p.g.a. beroende.

Det ett nollsummespel och om det inte skulle vara det till en början så sänks ersättningen för vårdnadsbidrag och subventioner till barnomsorgen.
Nej det är inget nollsummespel.
Din matematiska förmåga är verkligen undermålig.
Vilket jag länge har misstänkt.

Det ger pengar till samhället att det finns barnomsorg så att föräldrar kan arbeta men det kostar bara pengar att betala vårdnadsbidrag.

Att ge människor ansvar för sin ekonomi är knappast att tvinga. Det är att ge frihet.
Men du argumenterar inte för eget ansvar utan du argumenterar för att samhället skall betala vad människor vill göra.

Det står alla fritt att välja själva hur de vill ha det så länge som de själva tar ansvaret för sin ekonomi genom att själva betala för de val som de gör.

Eller kort och gott:
Du gör som du vill om du har råd.
Om du inte har råd så är du inte fri.

Fel.
Den genererar inkomster som kan beskattas.

Ledsen, men du kan inte räkna. Barnomsorgen utgör en stor kostnad som dessutom inte bekostas av användarna. Det är därför Sverige är ett av ytterst få länder i världen med sitt system.

Gör ett studiebesök i England så får du se hur det borde fungera.

Nej du har fel., tack vare barnomsorgen går samhället med vinst eftersom folk jobbar och betalar skatt etc tack vare den,
Det är en VINST med barnomsorg.

Vinst i att erbjuda barnomsorg, men knappast vinst att ge gratis barnomsorg. Barnomsorg utgör en kostnad vilken givetvis måste betalas av användarna.

Självklart, vinnare är samhället. Användare är samhället. Betalare är samhället.

Vi vill ha en barnomsorg som skapar möjligheter för kvinnor, män och jämställdhet. Därför betalar vi för den.

Du får gärna hänvisa till forskning när du kommer med kontroversiella påståenden.

Liknande trådar

Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
51 722
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 389
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 463
Senast: _Taggis_
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 725
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25