Jämställdhet, feminism och maskulinism

Tycker det är en felaktig analys. Normer är i grund och botten bra så länge man respekterar avvikelser som inte har en negativ påverkan på en själv eller andra. Att vi t.ex betalar med samma valuta (i detta fallet SEK) i nästan alla affärer och restauranger gör livet enklare. En bra norm alltså. Det är företeelserna som är norm som kan vara bra eller dåliga.

Analysen är inte felaktig, det är du som läser den fel alternativt jag som är otydlig.
Ordagrant står det ord för ord att normer inte är lika med eftersträvansvärt. Det betyder alltså att det fortfarande kan vara det, men inte att det är ett måste. Dvs norm är inte = per automatik något att eftersträva. Därav ordvalen "lika med".

Jag är liberal i abortfrågan utifrån ett internationellt perspektiv. Det är du som tror att världen är Sverige. Det är du som är "ensam" om dina åsikter i världen.

Nej. Jag har gott om internationella kontakter, och det är länge sedan jag ens kom i närheten av de unkna åsikter du framfört på detta forum. Så du är ganska ensam.

De flesta vill ha en värld som utvecklas till det bättre. Inte en återgång till gamla idiotier. Men visst finns det konservativa bakåtsträvare i alla länder.

Analysen är inte felaktig, det är du som läser den fel alternativt jag som är otydlig.
Ordagrant står det ord för ord att normer inte är lika med eftersträvansvärt. Det betyder alltså att det fortfarande kan vara det, men inte att det är ett måste. Dvs norm är inte = per automatik något att eftersträva. Därav ordvalen "lika med".

Okej, då förstår jag hur du menar. Jag tänkte mer på att normer behövs för att ha ett fungerande samhälle, på så vis är normer per automatik något att eftersträva. Men att enskilda/specifika normer inte per automatik är någonting att eftersträva.

Så bra, då kanske du inser att det inte har med ras utan kultur att göra varför det är en dålig ide att ersätta svensk befolkning.

Ersätta? Nej, jag förstår inte varför det är bättre att lösa bristen på folk med svenska bebisar än redan existerande människor som vill komma hit och bidra. Det verkar tämligen dumt att påstå att det är bättre.

Varför är en utvecklad svensk kultur på något sätt sämre än en konserverad?

Ungern är ett föregångsland som Sverige och andra länder i Europa tar efter allt mer.

Tjena mittbena. Föregångsland i extremt hat bland nationalister och misstro mot främlingar. Som Nazityskland var föregångsland för samma ondska.

Det är inte konstigt med dina åsikter om du anser att Ungern är ett föredöme. Det är väl tur att de flesta andra ser nyktert på omvärlden.

Tjena mittbena. Föregångsland i extremt hat bland nationalister och misstro mot främlingar. Som Nazityskland var föregångsland för samma ondska.

Det är inte konstigt med dina åsikter om du anser att Ungern är ett föredöme. Det är väl tur att de flesta andra ser nyktert på omvärlden.

Vad främlingsfientlig du är. Det är absolut inget fel på ungrare, tvärtom.

Liknande trådar

Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
51 722
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 389
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 463
Senast: _Taggis_
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 725
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama