Du skulle själv adoptera dessa minst 40000* oönskade barn per år det var ju generöst!!!Eftersom det föds för få barn i väst så är varje barn mycket välkommet.
*siffra från ditt eget inlägg så om det stämmer vet jag inte
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du skulle själv adoptera dessa minst 40000* oönskade barn per år det var ju generöst!!!Eftersom det föds för få barn i väst så är varje barn mycket välkommet.
Tycker det är en felaktig analys. Normer är i grund och botten bra så länge man respekterar avvikelser som inte har en negativ påverkan på en själv eller andra. Att vi t.ex betalar med samma valuta (i detta fallet SEK) i nästan alla affärer och restauranger gör livet enklare. En bra norm alltså. Det är företeelserna som är norm som kan vara bra eller dåliga.
Du skulle själv adoptera dessa minst 40000* oönskade barn per år det var ju generöst!!!
*siffra från ditt eget inlägg så om det stämmer vet jag inte
Eftersom det föds för få barn i väst så är varje barn mycket välkommet.
Inga problem. Det finns betydligt fler unga som vill komma till Sverige och bidra än de 40.000 du låtsas sakna. Det är bara att öppna gränsen igen.
Jag är liberal i abortfrågan utifrån ett internationellt perspektiv. Det är du som tror att världen är Sverige. Det är du som är "ensam" om dina åsikter i världen.
Att ta hit folk från andra kulturer innebär problem så nej.
Analysen är inte felaktig, det är du som läser den fel alternativt jag som är otydlig.
Ordagrant står det ord för ord att normer inte är lika med eftersträvansvärt. Det betyder alltså att det fortfarande kan vara det, men inte att det är ett måste. Dvs norm är inte = per automatik något att eftersträva. Därav ordvalen "lika med".
Hej rasist!
Hej rasist! då du menar att du inte kan vara svart och en del av svensk kultur
Så fort man är här så är man del av svensk kultur, så det är inget hinder jag ställer upp.
Ungern verkar ha öppna gränser för nassar.Hej rasist!
Det är deras problem. Om de inte klarar av det ansvaret ska de inte ha sex.
Ungern verkar ha öppna gränser för nassar.
Så bra, då kanske du inser att det inte har med ras utan kultur att göra varför det är en dålig ide att ersätta svensk befolkning.
Jag antar att du räknar med att de män som oplanerat får barn ska tvingas till att ta hälften av ansvaret hela barnets liv också? Hur ska en sådan lagstiftning se ut?
Ungern är ett föregångsland som Sverige och andra länder i Europa tar efter allt mer.
Tjena mittbena. Föregångsland i extremt hat bland nationalister och misstro mot främlingar. Som Nazityskland var föregångsland för samma ondska.
Det är inte konstigt med dina åsikter om du anser att Ungern är ett föredöme. Det är väl tur att de flesta andra ser nyktert på omvärlden.
Eftersom det föds för få barn i väst så är varje barn mycket välkommet.
Ungern är ett föregångsland som Sverige och andra länder i Europa tar efter allt mer.