Jämställdhet, feminism och maskulinism

Varför skulle jag vilja motbevisa dig? Du debatterar ju med någon okänd och citerar mina inlägg, mina inlägg och det jag vill framföra har du inte ens berört eller påpekat att du inte vill diskutera.

Jag skriver bildligt att kvadraten yta beräknas med höjden gånger längden och de besvarar de med att föreläsa om hur man räknar ut cirkelns area. Jag påpekar att det du skriver inte har med kvadrater och göra och du försöker bevisa att cirklar är bäst. Jag frågar om du verkligen menar att cirklar är bäst och du svarar återigen med att förklara vad en cirkel är..

Jag kan då bara dra slutsatsen att du är så inne på cirkeln och dess förträfflighet att du totalt dissar kvadrater. Vi kommer liksom ingenstans om vi inte båda diskuterar kvadrater och du bekräftar att du vet hur man räknar ut arean samt att kvadrater är lika mycket värda som cirklar när det gäller ekonomisk ersättning för vad de gör för samhället.
Jag förstår att du inte vill/kan så låt det vara vid det :D:D:D

Jag ser heller inga förslag från din sida, är du också konservativ?

Tjejerna klarar sig bättre i skolan, lämnar gymnasiet med bättre betyg.
Har alltså bättre möjligheter till en eftertraktad högre utbildning.
Arbetsmarknadens regler diskriminerar dem inte.
Inte heller lagstiftningen.
Så var ligger problemet?

Att beslutsfattarna fattar egna beslut gällande anställningar beror ju att de anser att ett alternativ är det bättre är en process man kan ändra genom att den gruppen som känner sig exkluderad använder de resurser man har. Kvinnor har ju överlag bättre betyg i skolan. övertyga dem då om att använda den resursen rätt istället för att slänga bort den på dåligt betalda arbeten.

Va!

Har du missat (ok, några av de har jag inte tjatat massor om):
* Individualiserad föräldraledighet
* Inrätta ny jämställdhetsmyndighet
* Skapa fler tjänster med hög lön i kvinnodominerade akademikeryrken
* Lönekartläggningar
* Positiv diskriminering för att utjämna obalanser inom yrkesområden.

Är det exempelvis orättvist att ett ekipage kommer sist och ett annat kommer först i en hästhoppningstävling. De tävlar ju på lika villkor?

Det var nog den konstigaste liknelsen jag har sett någonsin. Har du tävlat hoppning någon gång? Överhuvudtaget sett en hopptävling? Det handlar om tur. Du kan ha tränat som en dåre, hästen kan ha sitt livs dag, men så fäller någon upp ett paraply på läktaren och hästen får spunk, eller så har x antal ryttare varit i och petat på ett hinder före dig, och när du kommer har bommen då fått så många törnar att den faller nästan av sig själv. Din häst är varken i det mer eller mindre än någon annan, men tidigare ryttare hade tur och du hade otur.

Om du då vill dra liknelser med hästsporten, så är väl en bedömningssport som dressyr ett bättre exempel. Är det rättvist att Lisa får högre poäng än Emma för att domaren föredrar hästar med samma stam som Lisas häst råkar ha? Trots att Emma egentligen gör en bättre uppvisning? (Sånt händer tyvärr.) Eller ska Mattias få högre poäng än Lisa enbart för att han har snopp? (Händer förmodligen, och förhoppningsvis, mer sällan.)

Va!

Har du missat (ok, några av de har jag inte tjatat massor om):
* Individualiserad föräldraledighet
* Inrätta ny jämställdhetsmyndighet
* Skapa fler tjänster med hög lön i kvinnodominerade akademikeryrken
* Lönekartläggningar
* Positiv diskriminering för att utjämna obalanser inom yrkesområden.
Skapa fler tjänster? eftersom behovet inte finns idag, vad säger att behovet finns i morgon? eller ska vi skapa tjänster bara för tjänsternas skull? En synnerligen liberal syn på ekonomi.
Diskriminering är av ondo, eftersom man genom diskriminering utesluter andra. alltså inte i min agenda
"Individualiserad föräldraledighet" är det då föräldrarna själva bestämmer eller ska storebror bestämma?

Skapa fler tjänster? eftersom behovet inte finns idag, vad säger att behovet finns i morgon? eller ska vi skapa tjänster bara för tjänsternas skull? En synnerligen liberal syn på ekonomi.
Diskriminering är av ondo, eftersom man genom diskriminering utesluter andra. alltså inte i min agenda
"Individualiserad föräldraledighet" är det då föräldrarna själva bestämmer eller ska storebror bestämma?

Nu suckar jag på riktigt.

Individualiserad föräldraledighet innebär att varje förälder bestämmer över sina egna dagar, en individuell försäkring som förälder. Inget mer klapptjafs om att överlåta dagar mellan föräldrar för att bevara patriarkatet. Utan full frihet för varje förälder att själv förfoga över. "Storebror" bestämmer ingenting.

Om du inte ens vet vad förslagen innebär, varför då detta motstånd? Lite faktakoll först?

Diskrimineringen finns idag och är av ondo. Kvinnor diskrimineras allvarligt på arbetsmarknaden. För att utjämna det behövs positiv diskriminering, tills utjämning är uppnådd.

Oavsett om det finns på din agenda eller inte så är det högaktuellt och strukturellt förekommande i det samhälle du lever i. Alltså borde det vara på din agenda att arbeta emot det om du tycker att diskriminering är kasst. Men jag ser inte ett enda förslag.

Det var nog den konstigaste liknelsen jag har sett någonsin. Har du tävlat hoppning någon gång? Överhuvudtaget sett en hopptävling? Det handlar om tur. Du kan ha tränat som en dåre, hästen kan ha sitt livs dag, men så fäller någon upp ett paraply på läktaren och hästen får spunk, eller så har x antal ryttare varit i och petat på ett hinder före dig, och när du kommer har bommen då fått så många törnar att den faller nästan av sig själv. Din häst är varken i det mer eller mindre än någon annan, men tidigare ryttare hade tur och du hade otur.

Om du då vill dra liknelser med hästsporten, så är väl en bedömningssport som dressyr ett bättre exempel. Är det rättvist att Lisa får högre poäng än Emma för att domaren föredrar hästar med samma stam som Lisas häst råkar ha? Trots att Emma egentligen gör en bättre uppvisning? (Sånt händer tyvärr.) Eller ska Mattias få högre poäng än Lisa enbart för att han har snopp? (Händer förmodligen, och förhoppningsvis, mer sällan.)
Det finns en gammal sanning, den som kommer väl förberedd har nästan alltid mindre otur än den som inte kommer förberedd.

Men bra hästmaterial kommer du längre än med dåligt.
Med en bra ryttare likaså.

Och i en förhandling kommer den längre som förstår spelet än den som skänker bort sina fördelar med en gång,

Lika rättvist i båda fallen

Jag tror snarare att du inte vill förstå, hade du förstått hade ditt korthus rasat.
Återigen så kommer du med tyckande. Fakta verkar du vara allergisk emot
Så kom igen, var har jag skrivit att kvinnor ska ha mindre lön bara för att de är kvinnor?
Vadå inte fakta? Jag talar om vad jag tror, det är ren fakta att jag tror att ditt korthus rasar om du skulle förstå vad jag menar.och att du därför inte vill förstå.

Menar du att du har bättre fakta om vad jag tror än du själv har?

Nu suckar jag på riktigt.

Individualiserad föräldraledighet innebär att varje förälder bestämmer över sina egna dagar, en individuell försäkring som förälder. Inget mer klapptjafs om att överlåta dagar mellan föräldrar för att bevara patriarkatet. Utan full frihet för varje förälder att själv förfoga över. "Storebror" bestämmer ingenting.

Om du inte ens vet vad förslagen innebär, varför då detta motstånd? Lite faktakoll först?

Diskrimineringen finns idag och är av ondo. Kvinnor diskrimineras allvarligt på arbetsmarknaden. För att utjämna det behövs positiv diskriminering, tills utjämning är uppnådd.

Oavsett om det finns på din agenda eller inte så är det högaktuellt och strukturellt förekommande i det samhälle du lever i. Alltså borde det vara på din agenda att arbeta emot det om du tycker att diskriminering är kasst. Men jag ser inte ett enda förslag.
"Diskrimineringen finns idag och är av ondo":) Kunde inte inte sagt det bättre själv, instämmer till 100%

Men att ytterligare diskriminera är att som försöka bota en alkoholist med alkohol...

Det finns en gammal sanning, den som kommer väl förberedd har nästan alltid mindre otur än den som inte kommer förberedd.

Men bra hästmaterial kommer du längre än med dåligt.
Med en bra ryttare likaså.

Och i en förhandling kommer den längre som förstår spelet än den som skänker bort sina fördelar med en gång,

Lika rättvist i båda fallen

Men den som har stora strukturella nackdelar får skylla sig själv, för det tycker du minsann är rätt och riktigt? Att invandrare blir bortsorterade vid jobbansökningar är deras fel? De är födda annorstädes och får fanimej stå sitt kast, för du tänker inte ställa upp på att villkoren blir likvärdiga? Andra är födda kvinnor och får stå sitt kast, för du tänker inte ställa upp på att se till att villkoren blir likvärdiga?

Ja, du står väldigt långt ifrån det jag ser som ett idealsamhälle där alla ska få samma möjligheter att välja hur man vill leva sina liv. Du agerar som att den rätten framförallt tillhör svenska vita män, med den antifeminism du bedriver. Jag tycker den tillhör alla.

Vadå inte fakta? Jag talar om vad jag tror, det är ren fakta att jag tror att ditt korthus rasar om du skulle förstå vad jag menar.och att du därför inte vill förstå.

Menar du att du har bättre fakta om vad jag tror än du själv har?
Jag visste väl det, du anser att det du tror är fakta, det är ju vad jag hävdat att du gör hela tiden :D:D

"Diskrimineringen finns idag och är av ondo":) Kunde inte inte sagt det bättre själv, instämmer till 100%

Men att ytterligare diskriminera är att som försöka bota en alkoholist med alkohol...

Nej, som att bota en alkoholist med Antabus. Man motverkar diskrimineringen tills den inte längre finns och då avslutar man behandlingen. Tack för en ganska bra liknelse.

Nej, som att bota en alkoholist med Antabus. Man motverkar diskrimineringen tills den inte längre finns och då avslutar man behandlingen. Tack för en ganska bra liknelse.
disulfiram gör visserligen att alkoholintag inte funkar men risken är uppenbar att patienten istället då söker andar medel för självmedicinereng. Narkotika exempelvis. Så den viktigaste ingrediensen i att bekämpa alkoholism är viljan, viljan att sluta.

Och öppnar man dörren för positiv särbehandling så släpper man samtidigt och ovillkorligt in negativ särbehandling....

Liknande trådar

Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
51 722
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 389
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 463
Senast: _Taggis_
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 725
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama