Jämställdhet, feminism och maskulinism

Menar du att du har radikalt olika kvinnosyn än vad artikeln har? Konstigt då att du fullkomligt klänger på den.
Min kvinnosyn är den den alltid varit, Kvinna eller man är egalt, de ska behandlas lika.
Vad artikeln lyfter fram handlar ju inte om kvinnosyn, utan förmer om hur kvinnor agerar i vissa situationer jämfört med män. Och detta agerande har en signifikant påverkan på deras inkomster o pensioner.
Ingenting i artikeln uttrycker ngt förakt gentemot vare sig män eller kvinnor, den bara konstaterar de fakta de kommit fram till.

Min kvinnosyn är den den alltid varit, Kvinna eller man är egalt, de ska behandlas lika.
Vad artikeln lyfter fram handlar ju inte om kvinnosyn, utan förmer om hur kvinnor agerar i vissa situationer jämfört med män. Och detta agerande har en signifikant påverkan på deras inkomster o pensioner.
Ingenting i artikeln uttrycker ngt förakt gentemot vare sig män eller kvinnor, den bara konstaterar de fakta de kommit fram till.

Och vad jag belyste är att du tycks ta avstånd från artikeln när den kritiseras, Då är dit vurmande för den i andra inlägg obegripligt.

Och vad jag belyste är att du tycks ta avstånd från artikeln när den kritiseras, Då är dit vurmande för den i andra inlägg obegripligt.
Som vanligt tolkar du fel. Jag har knappast tagit avstånd från vad artikeln hävdar, nämligen att kvinnor oftare än män, är sämre förhandlare när de förhandlar i egen sak.

Vad som klart framkommit är att jag klart redovisar vad jag anser och tror samt att jag redovisar fakta med källa.
Du å andra sidan har klart redovisat att du anser att det du tror är fakta.
En klar diskrepans med andra ord.
Och du envisas med att missförstå och hävda att jag skrivit något jag inte alls skrivit. Jag tycker väl mest bara synd om dig för att du så tydligt visar brist på läsförståelse och en absolut ovilja att rätta din utan att med en dåres envishet hävda att jag skrivit och menat något jag förnekar.

Är du bara ute efter att gräla och hävda dig som en äkta mansgris eller?

Det finns en gammal sanning, den som kommer väl förberedd har nästan alltid mindre otur än den som inte kommer förberedd.

Men bra hästmaterial kommer du längre än med dåligt.
Med en bra ryttare likaså.

En riktigt bra ryttare kan ta en medioker häst längre än vad en usel ryttare på en bra häst kan. :meh:

Dessutom förstår jag inte ens jämförelsen? Ska man kunna köpa sig till bättre tjänster, eller vad menar du egentligen? För det är ju det du tror att man kan göra om man köper sig en riktigt bra häst trots att man rider som ett slaktat babianarsle själv. Hur skulle det kunna bli mer rättvist?

Och du envisas med att missförstå och hävda att jag skrivit något jag inte alls skrivit. Jag tycker väl mest bara synd om dig för att du så tydligt visar brist på läsförståelse och en absolut ovilja att rätta din utan att med en dåres envishet hävda att jag skrivit och menat något jag förnekar.

Är du bara ute efter att gräla och hävda dig som en äkta mansgris eller?
:D faan tittade du på dig själv i spegeln när du skulle beskriva mig? verkar nämligen så:D:D

En riktigt bra ryttare kan ta en medioker häst längre än vad en usel ryttare på en bra häst kan. :meh:

Dessutom förstår jag inte ens jämförelsen? Ska man kunna köpa sig till bättre tjänster, eller vad menar du egentligen? För det är ju det du tror att man kan göra om man köper sig en riktigt bra häst trots att man rider som ett slaktat babianarsle själv. Hur skulle det kunna bli mer rättvist?
vad jag menar är att en person som kan spelet kring en förhandling kommer att få ut mer med samma material än den som inte kan spelet.

Att sedan komma och gnälla på ett dåligt avtal efter förhandlingen är tunt, bättre är då att läsa på och förbereda sig inför nästa förhandling...

vad jag menar är att en person som kan spelet kring en förhandling kommer att få ut mer med samma material än den som inte kan spelet.

Att sedan komma och gnälla på ett dåligt avtal efter förhandlingen är tunt, bättre är då att läsa på och förbereda sig inför nästa förhandling...
Men varför tror du då att kvinnor är sämre på att förhandla? Hänger det ihop med hormoner...eller kan det kanske ha något att göra med hur man bemöter små flickor och pojkar annorlunda?

Men varför tror du då att kvinnor är sämre på att förhandla? Hänger det ihop med hormoner...eller kan det kanske ha något att göra med hur man bemöter små flickor och pojkar annorlunda?
Jag tror, att det ligger mycket i det som artikeln beskriver. Killar lär sig "gå på" mer än vad tjejer gör.
Det är utslagsgivande vid förhandlingar.

Naturligtvis beror det på hur man skolas in vid uppväxten.
Men eftersom det är kvinnor som är i majoritet som barnvårdare vid dagis och även i skolan som lärare så hänger det väl rätt mycket på det jobb dessa utför.
+ att jargongen i grabbgäng kanske är bättre lämpad för vuxenlivets konflikter.

Jag tar det som en komplimang från dig :heart, nu har jag en bekräftelse på min min närvaro i verkligheten. Finner du någon verklighetsfrånvarande så lär den personen definitivt leva här och nu.

:bow::bow::bow:
"Finner du någon verklighetsfrånvarande så lär den personen definitivt leva här och nu.
Författat av dig och skrivet på ditt tangentbord så jag ger dig naturligtvis rätt :banana:

Jag tror, att det ligger mycket i det som artikeln beskriver. Killar lär sig "gå på" mer än vad tjejer gör.

Men eftersom det är kvinnor som är i majoritet som barnvårdare vid dagis och även i skolan som lärare så hänger det väl rätt mycket på det jobb dessa utför.

Och har du några rankar kring hur vi kan fostra barnen mer jämställt?

Men då borde ju jag ha en bra chans, uppväxt med bröder, umgicks enbart med pojkar på dagis, "grabbgäng" på gymnasiet och hockey som största intresse efter hästar, med enbart manligt sällskap. Jag umgås i princip bara med män. Vad är skillnaden på att jag umgås med män, eller om du som man gör det?

Liknande trådar

Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
51 722
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 389
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 463
Senast: _Taggis_
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 725
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama