Jakthundstråden

Du får stoppa i slugg... ;)
Fast det kanske räknas som klass 1?
Jag tror att det gör det, men jag har haft med det i fickan vid några tillfällen, vi fick veta att det kanske fanns ett påskjutet vildsvin på våran mark, så jag ville gärna ha någon möjlighet att avliva om huliganen skulle råka på just det...:nailbiting: Nu har han peppar peppar aldrig följt grisspår, mattes hund :love: :p men ibland har jag varit lite nervös över vad det är han kommer med... :crazy:

Jag tror att det gör det, men jag har haft med det i fickan vid några tillfällen, vi fick veta att det kanske fanns ett påskjutet vildsvin på våran mark, så jag ville gärna ha någon möjlighet att avliva om huliganen skulle råka på just det...:nailbiting: Nu har han peppar peppar aldrig följt grisspår, mattes hund :love: :p men ibland har jag varit lite nervös över vad det är han kommer med... :crazy:

Inte så kul att stå med bara vanliga tolvor när det kommer en gris i full kareta :p
Det tycker jag är lite tjusningen med wachtel, det kan lika gärna vara en gris som en hare liksom :D

Det suger :meh: här omkring är det flera eftersöksjägare som inte kunnat åka ut för de har inga vapen just pga väntetiderna på licenserna.

Ja, det suger riktigt mycket. Stackare!
Även om man är ute i god tid så spelar det ju ingen roll längre.

Vi ska till tyskland och jaga första veckan i november, så det börjar bli lite tight nu eftersom nya pipan och hagelbössan ska in i eu-vapenpasset innan dess också :banghead:

I agree :D

Ja, en del är helt klart märkliga...
Och långsamma!
Har väntat 6 veckor på min vapenlicens nu :(
Här konstaterade vapenhandlaren att de hade bevis för att de som frågade efter sin licens fick vänta ännu längre än de som bara väntade... Kompisen fick faktiskt sin på "bara" 6 veckor, men andra har väntat ännu längre...

Kan uppdatera lite om vår valp, vi stod i valet mellan en jaktlabrador eller en till schiller. Sen kom ju en kull det inte gick att säga nej till så blev en till schiller (planerar dock att antingen ha en häst eller en jaktlabrador sedan när skolan är färdig).

Trix är helt underbar och helt fruktansvärd, massakrera gärna saker, plockar gosedjur ur leksakslådan (som är stängd och bakom galler men han lyckas) men är väldigt smart och rolig att träna med. Har gått valpkurs och lär bli fler.
Har bara varit ute två gånger med flit (och en gång själv, efter det blev det inget mera löst). Har inte direkt varit något "wow" då men är ingenting vi begär nu direkt.
Söt som socker är han och otroligt social!
12011323_1168932046458364_3373084753998452616_n.jpg

Kan uppdatera lite om vår valp, vi stod i valet mellan en jaktlabrador eller en till schiller. Sen kom ju en kull det inte gick att säga nej till så blev en till schiller (planerar dock att antingen ha en häst eller en jaktlabrador sedan när skolan är färdig).

Trix är helt underbar och helt fruktansvärd, massakrera gärna saker, plockar gosedjur ur leksakslådan (som är stängd och bakom galler men han lyckas) men är väldigt smart och rolig att träna med. Har gått valpkurs och lär bli fler.
Har bara varit ute två gånger med flit (och en gång själv, efter det blev det inget mera löst). Har inte direkt varit något "wow" då men är ingenting vi begär nu direkt.
Söt som socker är han och otroligt social!
12011323_1168932046458364_3373084753998452616_n.jpg
Älskar schiller. Har ju en gammal tik som jag älskar. Hon släpps dock inte utan spårar i lina pga sin ålder och att hon är omplacerad och inte riktigt injagad med oss liksom. SKulle så gärna ha en till sen, men jag klarar inte av att jaga så mycket så det är om en kompis vill dela lite på hunden och sköta jagandet och meriterandet.

Vi var på andjakt i fredags igen :)
Den här gången utförde hon inga större stordåd, hon körde mycket efter eget huvud och lite efter mattes pipa, om vi säger så ;)
Hon störde inte någon eller så, men hon presterade heller inget större arbete. Hon hittade dock en and som sköts för minst två veckor sedan i en vassrugge, som inte var särskilt fräsch :yuck: Hon ville inte ta den, men jag förebrår henne inte.
Sedan simmade hon efter en scammad and i typ 5 minuter, hon knegade envist på även om den dök för henne hela tiden, och vägrade lyssna på mig när jag tyckte att hon kunde avbryta :banghead:

Jag har så jäkla svårt att bryta henne när hon är "inne i jobb" så, då har hon verkligen sjukt mycket kola i öronen. Om jag skickar ut henne på ett sök t ex har jag svårt att bryta henne om hon inte själv tycker att hon har sökt klart och att det inte finns något att hämta.
Gissar att vi behöver slipa lite mer på lydnaden, helt enkelt :p

Men hon tycker det är väldigt skoj, och blir sjukt taggad av hela andjakts-situationen :D Det blir nog ingen mer andjakt för oss i år, nu kör ju snart rådjurssäsongen igång :bump:
11378449_1698459930367987_1376828827_n.jpg

Är det någon här som gjort Jägareförbundets mentaltest?
Nix, men jag vet många som har. Det är väl lite annorlunda som jag förstår det, men det jag har hört är att det inte är helt tillförlitligt, men jag vet inte varför.

Btw, du ser INTE ut så! Du är mörkhårig!! :D

Nix, men jag vet många som har. Det är väl lite annorlunda som jag förstår det, men det jag har hört är att det inte är helt tillförlitligt, men jag vet inte varför.

Btw, du ser INTE ut så! Du är mörkhårig!! :D

Jag tycker det är skitsvårt att hitta momenten på nätet?

Haha, jag är mycket mörkare på vintern :D På bilden ovan ser jag nog lite ljusare ut än vad jag är kanske.. Och jag har precis skaffat glasögon igen, innan har jag inte haft det :p
928838_541960459285558_862795655_n.jpg

Man kan bli så besviken när man har en bild av hur en person ser ut, och så stämmer det inte alls :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 524
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
883
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 616
Senast: Rugge
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 523
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka