... och idag släppte vi lite på grannmarken
I första såten gick jag med Ipod som var lite seg i början och fjantade runt med ett hardrev en stund, innan han tog sitt förnuft till fånga
Efter det drev han ko+kalv ca 1,5km med fin återgång.
I andra såten gick jag med Ladda, och det var väldigt trögt i början. Dåligt med spår, och första delen av såten gick som i en ravin där det var väldigt smalt och hon gick mig mest i fötterna. Sista delen av såten öppnade det upp och hon gjorde några fina sökrundor om 200-250m. När vi bara hade ett par hundra meter kvar av såten hade hon upptag på vad som troligtvis var rådjur, men släppte efter 30 sek. Jag såg ut typ såhär:
när hon kom tillbaka och frågade vad tusan hon höll på med, och då stack hon tillbaka där hon släppt och sedan arbetade hon på fint i ca 10 min.
Hon har varit extremt såttrogen innan och brutit vid minsta väg, men nu drev hon över en större grusväg, arbetade riktigt bra och envist i tappterna och var tyst när hon inte var på löpan. En såt som började med ganska stor frustration från min sida avslutades på ett mycket bra sätt
Vi var bara några stycken idag, jag + två passkyttar, och några minuter innan hon hade upptag började en av passkyttarna röra sig mot bilen - så klart gick drevet precis förbi hans pass. Stolpe ut!