Jakthundstråden

Sv: Jakthundstråden

Finns på t ex Djurmagazinet! Dom flesta djuraffärer brukar kunna ta hem om inte annat.

Animail.se kan du beställa från :)

Sv: Jakthundstråden

Smart med blodpulver, det ska jag nog också beställa hem! :)

Kul att det gick så bra på provet med Hatjo!
Vi får ta en hunddejt snart :)

Har kört en del med Ipod i lina som du tipsade om, och släpspåren har faktiskt gått riktigt bra (hoppas bara det håller i sig, pepparpeppar!). Sista gången vågade jag mig på att släppa honom från start, och han hade riktigt bra tempo både ut och in, plus att han fick leta lite efter kaninen eftersom jag "gömt" den i halvmeterhögt gräs. :up:

Vi har tjuvstartat vår jaktsäsong lite och varit med på ett par andjakter.
Ladda har skött sig över förväntan!
Fina grepp och inget tugg. Riktigt sugen när det skjutits och trillat fåglar ett tag (vi har bara apporterat efter jakten), men har lyckats sansa sig och bara pipit lite. Hon är inte så snabb i vattnet, men hon tuffar på stadigt och säkert och har (hittills) gått dit jag bett henne :D

11810000_1054041054620552_1276803814_n.jpg

11925816_884547031615834_104641730_n.jpg

Otis var med i söndags och trampade hare på unghundsproven, vi var med en kompis som startade sin tik.
Det var riktigt uselt med hare och vi trampade i 8 (!!) timmar över skaraslättens never ending fält..
Han uppförde sig väldigt väl :) Kompisen + hund också, som blev provbästa och enda godkända hund för dagen.

11371279_427062114147497_113189620_n.jpg

Otis har drivit älg 5-6 minuter, och igår drev han hare i ca 5 minuter. Det känns väldigt lovande hittills :D

Basset laddar för fullt nu, hans säsong drar ju igång 1 oktober. Dock hade han gärna sett att den började lite tidigare, han gör inget annat än letar rådjur när vi går i skogen :D

Stackars basset, det är inte lätt att vara den som säsongen börjar sist för :D

Vår börjar ju egentligen inte heller förrän 1 oktober, men vi har släppt på lite hare och älg :) Vi har väldigt lite rådjur här, så det har känts lugnt.

Stackars basset, det är inte lätt att vara den som säsongen börjar sist för :D

Vår börjar ju egentligen inte heller förrän 1 oktober, men vi har släppt på lite hare och älg :) Vi har väldigt lite rådjur här, så det har känts lugnt.
:mad: fusk! Jag vill också släppa! :arghh: Sen de där dumma älgjägarna som tror att älgarna ska springa bort om jag släppa innan älgjakten på stora markerna så jag får väl inte släppa innan de har jagat sina två dagar :meh: Men vi ligger lite efter med konditionsträningen iår, trasiga fötter på både matte och husse i kombination med två barn som har aktiviteter hela tiden blir inte bra. Men men det är som det är, lite kortare jaktdagar i början så brukar det lösa sig med tiden. :D

:mad: fusk! Jag vill också släppa! :arghh: Sen de där dumma älgjägarna som tror att älgarna ska springa bort om jag släppa innan älgjakten på stora markerna så jag får väl inte släppa innan de har jagat sina två dagar :meh: Men vi ligger lite efter med konditionsträningen iår, trasiga fötter på både matte och husse i kombination med två barn som har aktiviteter hela tiden blir inte bra. Men men det är som det är, lite kortare jaktdagar i början så brukar det lösa sig med tiden. :D

Du får komma hit och släppa :D Här är det större risk att de springer på lo än rå.......

Det där är så löjligt, som på vissa rådjursmarker. "Ni får inte släppa era wachtlar, för då kommer rådjuren skena när jag släpper min tax" :banghead:

Det brukar det :D Ladda är i bra kondis, Ipod är lite sämre. Otis är också i bra form, men lite gänglig ännu.
Vi har beställt hem en kickbike som vi ska köra med nu under hösten. Ska bli riktigt kul!

Du får komma hit och släppa :D Här är det större risk att de springer på lo än rå.......

Det där är så löjligt, som på vissa rådjursmarker. "Ni får inte släppa era wachtlar, för då kommer rådjuren skena när jag släpper min tax" :banghead:

Det brukar det :D Ladda är i bra kondis, Ipod är lite sämre. Otis är också i bra form, men lite gänglig ännu.
Vi har beställt hem en kickbike som vi ska köra med nu under hösten. Ska bli riktigt kul!

Kickbike är riktigt kul, har ingen egen men har provat med mallan. Basset tycker det är föga imponerande att cykla bara så att få han till att springa framför en kickbike känns som en utopi :devil::p

Visst är det löjligt det där med både att vänta på älgjakten start och Wachtlar på rådjur... ibland undrar man om en del ens tänker :banghead:

Hos oss är det nästan för mkt rådjur, så det är inte en chans att försöka släppa basset på räv/hare, det är alldeles för kul med rådjur!

Kickbike är riktigt kul, har ingen egen men har provat med mallan. Basset tycker det är föga imponerande att cykla bara så att få han till att springa framför en kickbike känns som en utopi :devil::p

Visst är det löjligt det där med både att vänta på älgjakten start och Wachtlar på rådjur... ibland undrar man om en del ens tänker :banghead:

Hos oss är det nästan för mkt rådjur, så det är inte en chans att försöka släppa basset på räv/hare, det är alldeles för kul med rådjur!

Det kan jag tänka mig! Har aldrig provat, men det ska bli riktigt spännande :D
Haha, lille basseten då :laugh:

Åh, vart bor ni? Vi kan komma och jaga rådjur hos er :D

Vi ska gå säsongens första fältprov på söndag, håll tummarna! Anmälda på 7 st totalt, hittills, vi får se lite hur det blir. Det enda som gäller är ett förstapris, vilket hon mycket väl kan få när allt stämmer. Men nu börjar jag nojja för att hon inte är rikitgt klar för elitklass om hon nu skulle råka ta sitt förstapris tidigt, löjligt :D

Småland (fast jag bor på västkusten också) ;) men rådjur och basset bor i Småland den mesta tiden. Bara att komma :)

T o m nära ju :D Småland/Halland/V Götalandsgränsen här ;) @squarepants bor inte heller så långt bort!
@Snurrfian bor ju desto längre bort och även @lady_vip om jag inte minns fel, men en jaktbukehelg skulle vara så jäkla skoj!

Snurrfian kan ju faktiskt skjuta med hagel på rådjur, så högviltet behöver du ju inte ha :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 511
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
872
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 615
Senast: Rugge
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 520
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka