Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Börjat dagen extra tidigt för att få så mycket som möjligt gjort. Kortare sväng ute och möte ovanligt mycket bilar. Alla påväg till släkt och vänner tro?
Mockat även lösdriften. Har en häst kvar att rida idag och ska förbereda några höpåsar till i morgon. Annars är jag nästan färdig :)
På dan nån gång kommer moster och kusinerna så gäller att vara snygg och färdig tills dess :D

God Jul alla ni :heart

Satt klockan på ringning och släpat mig upp. Benen ska vara i pottan 8-10 timmar. Om jag lägger in dem nu borde det vara lagom eller? :idea:

Så här blev min julstubbe :)
IMG_20171224_103416_589.jpg

Jag håller på att förbereda mig för att åka på jul-lunch och gick ut för att sätta på motorvärmaren på bilen. Då upptäckte jag att någon hängt en kasse med en amaryllis på dörren. Det var från jobbet. Jag hade inte fått något telefonsamtal om att den var på väg och hade heller inte hört att någon kom med den, fast jag har varit hemma hela tiden. Och det har varit minusgrader under natten.... Jag måste verkligen fixa en ringklocka så fort som möjligt, en sån som hörs inomhus. Det känns ju trist om amaryllisen vissnar nu.

Hittills har resan gått bra. Sen avgång, en dryg timme, från San Juan och dessutom kraftig turbulens vilket gav oss ont om tid i Philadelphia. Där hade vi dock tur och avgången till London gick från samma gate.

Här i London har allt rullat på och vårt plan beräknas avgå om ca en halvtimme. Vi har alltså hopp om att komma hem under dagen :D

Slängt in dem, nu är jag tyvärr vaken. :meh: Undrar om jag kan sova en stund till? Min fd(?) svägerska ringde just och ville att jag skulle komma till Roslagen och fira jul med broder och resten av hans familj, Mmm. Även om jag ville så inte ger jag mig ut och åker fem timmar med väntetid på ett antal timmar i Gävle och Tierp på julafton.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
682
Svar
2 001
· Visningar
98 957
Senast: pepp
·
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 082
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
7 045

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka