Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
God Jul från mig och Nikita!

38978325342_1f4a2cf466_m.jpg

Fina Nikita :love: som ser ut att ha lite planer på att ha ihjäl matte efter den där fotosessionen :rofl:

Missia verkar ha förlåtit mig för badet iaf, hon har kurrat på mig nästan hela natten :love:

Har duschat och packat. Gett fiskarna och snäckorna sin gottis
Sitter nu i bilen söderut till syrran. Är inte så mycket trafik alls.
Har ingen dator med mig så jag får nöja mig med surfen på mobilen tills i morgon kväll då vi är hemma igen

Jag är så hopplös. Jag har varit väl medveten om att jag ska fira jul med pappas partners respektive familjer, och att vi ska åka över en timme för att stanna där, och kommer åka hem sent. Haft ångest över att jag oftast får problem med lite social fobi, och att min fatigue inte är att leka men nu.Försökt förlika mig med tanken, och förbereda. Men likväl sitter jag här, inte klar i tid, haft sån ångest och grinat så jag spytt. Det gör att jag blir långsammare och långsammare, och ju senare jag och pappa blir så riskerar det att bli bråk mellan pappa och hans tant. För att inte tala om all skit jag kommer få ta. Skulle jag ställa in skulle det få ännu värre följder. Och kruxet är liksom att julen är årets bästa tid i mina ögon, men nu är allt bara en mess :cry:

Jag är så hopplös. Jag har varit väl medveten om att jag ska fira jul med pappas partners respektive familjer, och att vi ska åka över en timme för att stanna där, och kommer åka hem sent. Haft ångest över att jag oftast får problem med lite social fobi, och att min fatigue inte är att leka men nu.Försökt förlika mig med tanken, och förbereda. Men likväl sitter jag här, inte klar i tid, haft sån ångest och grinat så jag spytt. Det gör att jag blir långsammare och långsammare, och ju senare jag och pappa blir så riskerar det att bli bråk mellan pappa och hans tant. För att inte tala om all skit jag kommer få ta. Skulle jag ställa in skulle det få ännu värre följder. Och kruxet är liksom att julen är årets bästa tid i mina ögon, men nu är allt bara en mess :cry:

I ditt fall (om det känns ok för dig och du vill vara själv hemma) hade jag sagt att jag just spytt och att du är rädd för att det är vinterkräksjuka. Normalt tycker jag att man ska tala sanning men i vissa lägen kan vita lögner vara befogade. Du har en skyldighet och det är att se till att du mår så bra du kan.

*stor kram* :heart

Edit: Du är inte hopplös.

Edit 2: Du kan fira jul med oss här :D

Senast ändrad:
I ditt fall (om det känns ok för dig och du vill vara själv hemma) hade jag sagt att jag just spytt och att du är rädd för att det är vinterkräksjuka. Normalt tycker jag att man ska tala sanning men i vissa lägen kan vita lögner vara befogade. Du har en skyldighet och det är att se till att du mår så bra du kan.

*stor kram* :heart

Edit: Du är inte hopplös.

Edit 2: Du kan fira jul med oss här :D

Det hade känts ok för mig att vara hemma själv, saken är pappa. Han vill inte åka dit själv, eftersom att hans tants exman är där. Jag vill inte skapa en spricka i hans relation på grund av det här (som det skulle bli). Tack för kramen :heart

Det hade känts ok för mig att vara hemma själv, saken är pappa. Han vill inte åka dit själv, eftersom att hans tants exman är där. Jag vill inte skapa en spricka i hans relation på grund av det här (som det skulle bli). Tack för kramen :heart

Varsågod :)

Jag förstår dig fullt ut men samtidigt, du ska inte behöva ta ansvar för andras relationer. Plus att du behöver verkligen ta hand om dig själv med tanke på ditt mående.

Jag äter jul-lunch på en herrgård. Tydligen är jag den enda som är här på egen hand då jag fått en bordsplacering utan annat folk. Det är lite svårt att konversera med folket vid bordet bredvid då de är i grupp.

Vaknade för typ 30 min sedan. Vet dock inte jag jag drömde om det ringde på dörren eller om det faktiskt ringde på dörren..

Varsågod :)

Jag förstår dig fullt ut men samtidigt, du ska inte behöva ta ansvar för andras relationer. Plus att du behöver verkligen ta hand om dig själv med tanke på ditt mående.

Haha, man kanske ska säga kram tillbaka, jag är så ovan vid sånt ;) men kram!

Nej, det vet jag, men det var varit väldigt skevt och orimligt där (hon har lämnat pappa pga. mig en gång, på riktigt. Hon har inte trott på att jag har varit deprimerad på riktigt tex.)

Kram! :heart Du kan inte uppfinna en plötslig migrän eller annat? Om julen inte är rolig så mister den all sin betydelse och blir bara ångest och dåligt mående. Förstår att du inte kan hoppa av nu, men tja, vricka en fot :grin: Eller få 39 graders feber...

PS. @athena_arabians förslag är perfekt. Beskriv i detalj hur det rinner ur båda änderna så tigger de dig nog om att inte komma :D

Kram! :heart Du kan inte uppfinna en plötslig migrän eller annat? Om julen inte är rolig så mister den all sin betydelse och blir bara ångest och dåligt mående. Förstår att du inte kan hoppa av nu, men tja, vricka en fot :grin: Eller få 39 graders feber...

Jag har ju MS, så jag kan ju få ett skov. Och har redan giltiga skäl med att kroppen blir problematisk vid stress ;) hoppades lite på att något barn skulle vara sjuk, för jag är infektionskänslig pga. medicin. Men icke. Men tuffar på nu, det får ta den tiden det tar. Och pappa verkar lite mer okej med det efter att han märkte hur under isen jag är.

Fråga dem om du kan sätta dig med dem :up:
Det är långbord så jag skulle kunna flytta stolen närmare men känner mig inte bekväm med att hoppa in där och börja prata. Jag har växlat några ord med den äldre damen och så har vi sagt God jul till varann. Men jag är inget socialt geni. Det hade varit enklare om någon annan också hade kommit själv och vi blivit placerade vid samma bord.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
682
Svar
2 001
· Visningar
98 957
Senast: pepp
·
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
1 165
Senast: Lilla
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
7 058

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka