Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderade på att köpa en skinka och griljera men det verkade bökigt och krävde att jag köpte senap och ströbröd med.
Får se om jag ändrar mig sen.
Nu dricker jag kaffe och funderar på att ta en promenad i solen
Man måste inte griljera. Men blir godare bökigt är det inte. Ägg, senap ströbröd, sen klart

Har en diskussion med sambon om huruvida det ska finnas alkohol på julbordet eller inte. Jag känner nej inte en chans i h-vete när det är barn med, medan han tycker att det ska vara det och att man ju får dricka med måtta. Jag vet att han bara tar en max två snapsar till maten, men tveksamt om andra i sällskapet gör det. En snaps till maten när jag var liten blev ju liksom betydligt fler än en. Och jag ser ingen anledning till varför man ska dricka på julen. Speciellt inte när barnen är med.
Servera en snaps, ställ undan flaskan.

Dags att lasta av kärran igen, det här är sista lasset före jul och det blev ett blandlass med en packe skivor i botten. Butikschefen sa "se till bara att du har röjt och staplat innan februari för då börjar folk snickra på allvar och då kommer det hur mycket som helst". Jag får nog ny kåk mycket tidigare än jag beräknat med den här farten. :D

Glad för din skull!!

Skinkan i ugnen och nej jag köper inte färdigkokt. Föredrar rimmad så jag kan få den precis som jag själv vill ha den. Färdigkokt är enligt mig en seg och trist historia. Det är inte mer besvärligt att köpa den rimmade och ugnsbaka i några timmar för att sen griljera.
Kanske ska dra ihop en pepparkaksdeg medans jag väntar :D

Gällande alkohol, julbord och barn så anser jag att det är helt okej så länge folk kan hantera det.
Jag dricker alkohol när min dotter är närvarande. Jag blir inte packad när min dotter är närvarande.

Håller med! Och inte för att just jag måste dricka. Kan lätt vara utan.
Men jag har firat många jular med folk som druckit alkohol av ngt slag under uppväxten. Det har inte för den sakens skull varit fylleslag. Mina föräldrar har druckit nubbe, julöl, någon whiskey etc. Såg min pappa full första gången när jag var ca 30 år. Då var han fnissig och inte så mkt mer.

Så det handlar ju om att ha gränser och inte bara om VAD man dricker.

Snart ledig i fyra dagar! :banana:

Fått extrapengar då det blev några dagar på nya jobbet kombinerat med slutlön från förra jobbet, bla 5 semesterdagar i pengar. :laugh:

Borde spara undan i bufferten, men borde är sååå tråkigt. Får jag vara lite mer @tornblomma bara en liten, liten stund? :angel:

Har iaf bestämt att pengarna jag får när valacken är såld ska gå rakt in på kontot för utlandsresor. :sneaky:

Glad för din skull!!
Tack!
Jag är hellycklig över hur saker artar sig, kan ju bero på karma, är man inte ett rövhål, elak och avundsjuk så verkar det som att universum har sitt finger med i spelet och förhoppningsvis har jag flyttat ur kåken och in i containern till nästa vinter samt gjutit nytt golv i blivande verkstan och kan påbörja husbygget inom 3 år. Jag har en plan,,,,,, :)

Har iaf bestämt att pengarna jag får när valacken är såld ska gå rakt in på kontot för utlandsresor. :sneaky:
Nejnejnej, du ska skaffa ett par billiga projekthästar med lynnesfel istället, mycket roligare än utlandsresor. :angel:
Jag har aldrig varit utomlands, däremot har jag haft projekthästar,,,, :p

Nejnejnej, du ska skaffa ett par billiga projekthästar med lynnesfel istället, mycket roligare än utlandsresor. :angel:
Jag har aldrig varit utomlands, däremot har jag haft projekthästar,,,, :p

:rofl: Nä aldrig! Det är nog illa att jag skaffar nya unghästar på löpande band. Svor när Ricky föddes 2013 att det var sista unghästen nånsin. Sen blev det tre till. :crazy: :arghh:

Nu ska jag bara skaffa en till. :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
676
Svar
2 001
· Visningar
98 955
Senast: pepp
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
93 94 95
Svar
1 892
· Visningar
51 343
Senast: Enya
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
771
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • ChatGPT

Hund, Katt, Andra Djur