Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Var tvungen att ge mig ut i kaoset, fy tusan vad mycket folk det är överallt! Slängde mig ner i en stol med en ansiktsmask som får mig att se ut som en mumie och funderar på om mina nya glasögon är fina eller fula!

Det är verkligen skit att inte din chef kan inse allt det goda du verkar göra för det där företaget!..[/QUOTE
Nej det verkar inte så .Verkar inte spela någon roll om man sliter på som tusan så gör man inget ändå då jag inte kör maskin längre utan lite sporadiskt .Jobb som jag gör i spenaten syns inte lika som maskintimmar som att vägtrummorna är markerade och att M skyltarna inte ligger halvt omkull att entreprenörerna får sina vägtrummor och duk utkörd när dom är utan och att dom får sina stenar sprängde som sticker upp i vägbanan eller i diket där dom dikar ,Det enda som märks är när jag är uppe på fjället och spränger för snökanonledningar eller elledningar eller skidspår för då faktureras det

Trevlig lunch med kollegorna och gick sedan och köpte de sista julklapparna. Nu vilar jag upp mig i soffan och hoppas på att vara mer kry imorgon när jag flyger ner till Spanien.

Hemma från stan igen. Tack gode gud för det! Själv med 3 barn varav 2 med myror i byxorna i julhetsen O_o
Jag är en supermamma, alla kom med hem och med livet i behåll :D
Men julklapp till maken är fixad. Blev 7 olika glasflaskor öl som han kan roa sig med fram till ölprovningen jag bokat in honom på i mitten på februari :)
Tänkte smart och bokade 2 platser så hittar han någon som vill med så behöver han inte fundera på om personen hinner boka innan platserna tar slut :up:
Tänkte föreslå hans chef, är nämligen lagom till ny löneförhandling :idea: Då kan jag betala chefens provning med :laugh:

Strax dags för fredagsmys med barnen. Blir en film och lite gott att äta :)

Som hos så många andra så bakas det här med,idag blir det mandelmusslor,nöttoppar och biskvier då dom ska ha ca samma grader o en del ingredienser kan delas så man slipper stå där med gulor eller vitor .
Ska starks sätta på riset till maltan så är den klar ungerfär samtidigt.

Sitter på jobbet, är uttråkad, saknar M, funderar på att äta för att ha något att göra.
Ja, ungefär så ser livet ut just nu ;)

Åh, när jag kom ner till stallet hade den anställda som ryckte in och såg till att hästen blev skodd dessutom mockat, fixat vatten, höpåsar. ❤️
Så jag behövde bara göra en hink mat.
Så himla gulligt gjort och så mkt värt just idag!
Fick också en stor ask praliner av stallägaren. Det var bra och dåligt.. ;)

@Snurrfian Hur går det med maken?
Tack för omtanken! Efter nerläggningen har allt gått som på räls, så nu jobbar han heltid igen och har gått upp tio kilo, mesta dels muskler eftersom han tappade allt. Så nu verkar allt vara som det ska igen, nu är det bara att hoppas på lite ersättning från LÖF, vi har fått för alla våra utlägg åtminstone, men sen ska det bedömas för sveda och värk och ärrbildning så det kan ta lite tid...

Jag skulle göra kaffe men glömde tömma uppvärmingsvattnet ut koppen innan jag satte igång bryggningen :banghead: tur att jag är ledig nu!!

Fy, hur kan det gå ihop med en dräglig miljö för grisarna? :cry: Eller är det dyrt? Läste dobbis inlägg och kanske missuppfattat något?
Fast det är nog ett ganska högt kilo pris om man tittar, det brukar vara typ 150 gram, typ 66 kr kilot. Inte det dyraste men ändå. Jag köpte Ekologisk, svensk gris, den var betydligt dyrare men det känns bättre.

Ätit middag - Grillad kyckling och ris. Kycklingen var stark-kryddad, det gillar inte min mage...:turd:
Slösurfar nu innan det är dags för dumburken och kvällsfika
I morgon blir det bak, fixa granen och hämta Buffématen på Citygross

Äter chips och dricker vin.Har gett upp det här med att gå på diet. Åtminstone ett tag.
Min dietist sa att jag inte får äta så mkt i jul... Hen tror att jag gluffar i mig mat, hela dan... När det antagligen är någon/några mediciner som gör att jag har gått upp i vikt :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
679
Svar
2 001
· Visningar
98 955
Senast: pepp
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
96 97 98
Svar
1 957
· Visningar
53 158
Senast: Mia_R
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
771
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur