Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, man skulle få en känsla av hur det var att bli hängd på 1800 talet. Tänk fritt fall fast i kolsvart mörker.
Jag fick helt ärligt kämpa för att inte gråta redan innan den åkte ner. Först var det världens längsta lista på vad man inte fick ha för sjukdomar osv, exakt hur lång man skulle vara och exakt vad som krävdes för att kunna åka öhvt. Sedan satte man sig i en stenhård jäkla stol och fick hålla upp armarna så de kunde fälla ner säkerhetsbågen. Sedan släckte de ner (och det var rätt mörkt redan innan så det blev ju totalt kolsvart) och sedan släppte de bara ner den x m :arghh::eek::cry:
Vi som tyckte den var det bästa av hela alltet. Hela stället var fantastiskt men den sista åkturen var bäst. Fast vi fattade inte förarens efteråt att det skulle simulera en hängning för det känns så där.

:rofl: Nä aldrig! Det är nog illa att jag skaffar nya unghästar på löpande band. Svor när Ricky föddes 2013 att det var sista unghästen nånsin. Sen blev det tre till. :crazy: :arghh:

Nu ska jag bara skaffa en till. :angel:
Ska du sälja valacken och den lilla? För visst ville du bara ha två så du kunde stå inackorderad? :)

Hade tänkt att löshoppa idag eftersom det är fredag och det var flera veckor sen sist. Men så liten uppsättning idag med bara mina hästar.
Så tänkte att det tar för långt tid för mig att ta fram att och ta bort allt själv. Så har endast longerat idag. Ska även longera en annans häst och rida min fröken senare idag.

Ska ännu senare ikväll hämta min mamma från tåget som i telefon sa att hon var så stressad. Och när jag frågade vad hon hade gjort så hade hon sovit i 2,5 timmar mitt på dagen och drack nu kaffe. Låter ju inte så där värst stressigt tycker jag :rofl:

Hämtat mamma i stan och handlat de sista julklapparna, jag tror att jag är klar? O_o :D Nu bakar mamma pepparkakor med barnen, dvs barnen bakar och mamma kommenterar. Och maken äter pepparkaks deg. Sen ska jag laga mat och baka lite till, biskvier här också men jag tar latvägen och gör dem i långpanna. :p Sen tror jag även att jag ska göra kokostosca, i morgon blir det saffranssockerkaka och chokladrutor. Städningen är under kontroll och även matlagningen. O_o

:rofl: Nä aldrig! Det är nog illa att jag skaffar nya unghästar på löpande band. Svor när Ricky föddes 2013 att det var sista unghästen nånsin. Sen blev det tre till. :crazy: :arghh:

Nu ska jag bara skaffa en till. :angel:
Du vet om att man kan få dom gratis också? :p

"Snäll varmblodsmärr bortskänkes till livslångt hem, lugn och fin (anfaller bara ett par gånger om dan när det inte passar henne) och är sutten på (i några sekunder men ambulansen kom fort och ryttaren beräknas gå själv om nåt halvår). Okomplicerad vid hantering (bara man inte ställer det minsta krav), äter allt och älskar barn."

:angel: :D

Då var kvällspasset över och containern lastad och på väg norrut mot svenstavik .Svängde av vid varje plats som det gick för att släppa förbi bilar men lika förbannat höll det på att smälla två gånger då den bakomvarande skulle köra förbi och inte såg att han längst bak i kön laddade för fullt och körde om hela skiten .Verkar som somliga hellre vill fira jul på bårhuset med en namnbricka fastknuten på stortån
Igår kväll när jag åkte till stan för att handla julmaten körde det om en pundarsläde, ett framljus, inga bakljus, inte avgassystem och avskyltad. Ett genuint volvo-vrak som jag sett förut några gånger och jag frågar mig, vad är det för problem med att direkt ta bilen med bärgare till skroten och lyfta den över staketet med gripen så den är okörbar sen? :confused:
Ja visst ja, det här är ju lilla landet mellanmjölk och nån kan ju bli kränkt. :grin:

Då var man ledig i fyra dagar .Ska bli skönt att vila lite från jobbet då det varit mycket att göra nu .Får fan ta med bossen en dag så han ser hur mycket jobb jag har .Blev nöjd med Navaran sedan jag vaxat den men helvete med stenskott det kom fram som jag inte sett förut .Dom blev förra året då dom kört på någon skitbeläggning av småsten och när det saltades lossnade skiten och när man blev omkörd eller mötte någon lät det i bilen som någon kastat en näve med grus på bilen och bilarna blev kolsvarta av klistret och det fanns knappast något medel som tog det förutom diesel och några starka avfettningsmedel. så dom åkte och sopade innan helgerna innan turisterna skulle komma Det trista min bil som jag köpte förra året är åxo full med stenskott efter förra vintern

Du vet om att man kan få dom gratis också? :p

"Snäll varmblodsmärr bortskänkes till livslångt hem, lugn och fin (anfaller bara ett par gånger om dan när det inte passar henne) och är sutten på (i några sekunder men ambulansen kom fort och ryttaren beräknas gå själv om nåt halvår). Okomplicerad vid hantering (bara man inte ställer det minsta krav), äter allt och älskar barn."

:angel: :D

:rofl:

Kruxet är att de inte är gratis att fodra, försäkra och sko. :meh:

Igår kväll när jag åkte till stan för att handla julmaten körde det om en pundarsläde, ett framljus, inga bakljus, inte avgassystem och avskyltad. Ett genuint volvo-vrak som jag sett förut några gånger och jag frågar mig, vad är det för problem med att direkt ta bilen med bärgare till skroten och lyfta den över staketet med gripen så den är okörbar sen? :confused:
Ja visst ja, det här är ju lilla landet mellanmjölk och nån kan ju bli kränkt. :grin:
Det blir så när det knappt finns en polis efter vägarna men nu börjar det bli en massa här uppe och dom har tagit många .En del har inte skrapat rutan och en massa andra saker .Men dom här veckorna så ökar befolkningen i kommunen från drygt 5000 till runt 100 000 inte konstigt vägarna är igen korkade

:rofl:

Kruxet är att de inte är gratis att fodra, försäkra och sko. :meh:
Men tänk vad du sparar på att inte behöva ta dig till ett gym när du brottas med dom för att ta på grimma och täcken, jaga dom i hagen när dom inte vill som du vill, svinga järnspett och slägga när dom ramponerat staketet mm. Då nämnde jag inte mockning, skottkärrekörning, vattensläpning och utfodring som bygger massa muskler också, samt att du inte behöver kasta ut en massa pengar på smink och lerinpackning eftersom det ingår i konceptet när man fastnar med stövlarna och hästen fortsätter att gå så man står på huvudet i gyttjan. :up:
:p

Fick sluta tidigare idag så nu sitter jag på bussen hem. Jobbar i mellandagarna.
Som jag trodde så var det lugnt på jobbet. Ena huset var låst. Det andra en toalett och lite sopor att städa.
Ska plocka ner granen från vinden och sätta ihop den. Om den får vara ifred för mina katter...
Plockar ner granen i morgon. Blev en tur till Gränby och Willys. Hämta paket på Ica. Nu snart blir det middag.
Sedan ska jag baka lite

Det blir så när det knappt finns en polis efter vägarna men nu börjar det bli en massa här uppe och dom har tagit många .En del har inte skrapat rutan och en massa andra saker .Men dom här veckorna så ökar befolkningen i kommunen från drygt 5000 till runt 100 000 inte konstigt vägarna är igen korkade
Här är det samma idioter som far runt, man känner så väl igen dom men ändå händer inte ett skit. Jag tror polisen skiter i det också ända tills dom kört ihjäl nån stackare, jag har iallafall fått det intrycket.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
676
Svar
2 001
· Visningar
98 955
Senast: pepp
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
93 94 95
Svar
1 897
· Visningar
51 501
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
771
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka