Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Uff, mår illa och har ont i magen. Har inte kunnat äta någonting på hela dagen, mandariner var ingen strålande idé :meh: Egentligen borde det städas och bakas (mandelmusslor! :d) men fasiken vet om det blir av ikväll. Bara jag får mandeln mald innan det blir försent kan bakningen ske inatt :D Allt hemma förutom revbenen som ska inhandlas imorgon, förhoppningsvis!

Fast det är nog ett ganska högt kilo pris om man tittar, det brukar vara typ 150 gram, typ 66 kr kilot. Inte det dyraste men ändå. Jag köpte Ekologisk, svensk gris, den var betydligt dyrare men det känns bättre.

Ok, jag har inte bra koll på köttpriserna längre. Tyckte bara det lät ruggigt (i dubbel bemärkelse) billigt.

Tummen upp för ekologiskt svenskt. :up:

Ok, jag har inte bra koll på köttpriserna längre. Tyckte bara det lät ruggigt (i dubbel bemärkelse) billigt.

Tummen upp för ekologiskt svenskt. :up:
affärerna har lockpriser på skinkan.

De sänker priset rejält i förhoppningen (förvissningen) att folk kommer in för skinkan och sedan handlar en massa annat.
Prissänkningen går ihop sig, och har inget att göra med det verkliga priset för köttet.

det är ungefär som när de tar 90 öre för färskpotatisen vid midsommar. Förlust på potatisen men de tar in det på annat.

Det blev inget av tygerna till en julklänning :rofl:
Det blev så här istället :)

25507678_10159692723090114_5652568707902551572_n.jpg

Landat i soffhörnet och här tänker jag sitta resten av kvällen. Titta på tv eller läsa eller surfa. Möjligen resa på mej när julmusten behöver fyllas på

Jag har ett lågt månde. Mina päron lämnar inte min vikt i fred. Vill bara här ifrån. Det är inte roligt att hela tiden få veta hur dåligt jag sköter mig.

Funderar på om det inte är tajm att skaffa hund eller liknande nu, grannarna har ju haft sina funderingar och härom kvällen hade jag stora tassavtryck i leran på infarten igen och dom var STORA och tillhörde inte hund,,,,,,,
Det finns ju varghybrider här i krokarna så jag ska nog gå och försöka fånga en sån, borde vara perfekt som gårds och vakthund eller kanske soffpotatis. :D

Det finns en kolsvart som är skitsnygg, korv borde väl funka och locka hem den med? Det funkade ju med morötter när det gällde älgen. :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
679
Svar
2 001
· Visningar
98 955
Senast: pepp
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
96 97 98
Svar
1 957
· Visningar
53 188
Senast: Mia_R
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
771
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka