Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Gick ut till bilen för att snurra på P-skivan.
Tog mig knappt fram för det var bilar överallt som köade till platserna. I den här väldigt lilla kommunen.

Har en diskussion med sambon om huruvida det ska finnas alkohol på julbordet eller inte. Jag känner nej inte en chans i h-vete när det är barn med, medan han tycker att det ska vara det och att man ju får dricka med måtta. Jag vet att han bara tar en max två snapsar till maten, men tveksamt om andra i sällskapet gör det. En snaps till maten när jag var liten blev ju liksom betydligt fler än en. Och jag ser ingen anledning till varför man ska dricka på julen. Speciellt inte när barnen är med.

Har en diskussion med sambon om huruvida det ska finnas alkohol på julbordet eller inte. Jag känner nej inte en chans i h-vete när det är barn med, medan han tycker att det ska vara det och att man ju får dricka med måtta. Jag vet att han bara tar en max två snapsar till maten, men tveksamt om andra i sällskapet gör det. En snaps till maten när jag var liten blev ju liksom betydligt fler än en. Och jag ser ingen anledning till varför man ska dricka på julen. Speciellt inte när barnen är med.
Hos oss dricks det julöl och de som vill snapsar till maten, men ingen dricker sig berusad för det. Så har det alltid varit även när jag var barn och varken jag eller nuvarande barn har tagit någon som helst skada av det.

Hos oss dricks det julöl och de som vill snapsar till maten, men ingen dricker sig berusad för det. Så har det alltid varit även när jag var barn och varken jag eller nuvarande barn har tagit någon som helst skada av det.
Det är väl så sambon tänker också och det är väl egentligen inget fel i det. Tror dock inte mamma (som vi dessutom ska vara hos) blir jätteglad om vi tar med alkohol dit. Får väl höra med henne.

Det är väl så sambon tänker också och det är väl egentligen inget fel i det. Tror dock inte mamma (som vi dessutom ska vara hos) blir jätteglad om vi tar med alkohol dit. Får väl höra med henne.

Då borde ju sambon kunna köpa att finns det så mycket skit kring alkohol i er familj så avstår han också.
Sitta och snapsa själv kan ju inte vara så kul eller trevligt.

Dags att lasta av kärran igen, det här är sista lasset före jul och det blev ett blandlass med en packe skivor i botten. Butikschefen sa "se till bara att du har röjt och staplat innan februari för då börjar folk snickra på allvar och då kommer det hur mycket som helst". Jag får nog ny kåk mycket tidigare än jag beräknat med den här farten. :D

Börjat städa lite
Kanske skulle gå till affären
Glömde ju köpa ett diskställ på mejk igår men fan åka in där nu

Alltså, om personen bara tar 2 snapsar till middagen och faktiskt håller sig till det så ser jag inte problemet?
Min make är en ölälskare och tar gärna en öl om dagen på sommaren och det känns helt okej. För han tar bara 1 för att han gillar öl och vill dricka det han gillar. Är inte värre än att jag dricker ett glas läsk om dagen om jag gillar det.
Min man kommer säkerligen ta 1-2 snapsar och en öl till julmaten. Dessförinnan så kommer han fråga mig om det är okej eftersom det likställer att jag avstår alkohol och kör hem oss. Men det är okej eftersom jag inte dricker. Han kunde ju dock bara tagit för givet att det är okej men han frågar alltid innan han dricker något alkoholhaltigt om det är okej med mig :)

Lite glögg, en öl eller ett glas vin till maten räcker så bra enligt mig men en del kan ju inte sluta innan kåken är torrlagd eller dom svimmat i nåt hörn. Fylla och jul går inte ihop enligt mig och speciellt tragiskt är det ju att som vuxen sen minnas jularna som ursäkt för fyllekalas.

@Mirre Hos oss har vi någon snapps, nån öl och på kvällen brukar det bli en irish coffe för några. Dock så är det ingen under alla mina år som blivit berusad, men vi har heller inte haft någon i vår närhet som haft problem med alkohol på något sätt.

Jag dricker inte alkohol själv men sambon gör och vi frågor om vi ska ha med oss något alkoholhaltig innan vi åker. Om det är ok eller inte. Ingen i vårt sällskap skulle misstycka om det var helt alkoholfritt heller.
Så långe det är någon enstaka snaps, öl mm tycker jag det är ok.

Håller på att städa ur och vaxa firmabilen och snart helg. Bossen har ringt mina kollegor och önskat dom god jul . Har inte hört av honom på hela veckan så risken är väl liten att han hör av sig

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
676
Svar
2 001
· Visningar
98 955
Senast: pepp
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
91 92 93
Svar
1 859
· Visningar
50 088
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
771
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30