Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hos oss dricks det julöl och de som vill snapsar till maten, men ingen dricker sig berusad för det. Så har det alltid varit även när jag var barn och varken jag eller nuvarande barn har tagit någon som helst skada av det.Har en diskussion med sambon om huruvida det ska finnas alkohol på julbordet eller inte. Jag känner nej inte en chans i h-vete när det är barn med, medan han tycker att det ska vara det och att man ju får dricka med måtta. Jag vet att han bara tar en max två snapsar till maten, men tveksamt om andra i sällskapet gör det. En snaps till maten när jag var liten blev ju liksom betydligt fler än en. Och jag ser ingen anledning till varför man ska dricka på julen. Speciellt inte när barnen är med.
Det är väl så sambon tänker också och det är väl egentligen inget fel i det. Tror dock inte mamma (som vi dessutom ska vara hos) blir jätteglad om vi tar med alkohol dit. Får väl höra med henne.Hos oss dricks det julöl och de som vill snapsar till maten, men ingen dricker sig berusad för det. Så har det alltid varit även när jag var barn och varken jag eller nuvarande barn har tagit någon som helst skada av det.
Det är väl så sambon tänker också och det är väl egentligen inget fel i det. Tror dock inte mamma (som vi dessutom ska vara hos) blir jätteglad om vi tar med alkohol dit. Får väl höra med henne.
Har en diskussion med sambon om huruvida det ska finnas alkohol på julbordet eller inte. Jag känner nej inte en chans i h-vete när det är barn med, medan han tycker att det ska vara det och att man ju får dricka med måtta. Jag vet att han bara tar en max två snapsar till maten, men tveksamt om andra i sällskapet gör det. En snaps till maten när jag var liten blev ju liksom betydligt fler än en. Och jag ser ingen anledning till varför man ska dricka på julen. Speciellt inte när barnen är med.
Lite glögg, en öl eller ett glas vin till maten räcker så bra enligt mig men en del kan ju inte sluta innan kåken är torrlagd eller dom svimmat i nåt hörn. Fylla och jul går inte ihop enligt mig och speciellt tragiskt är det ju att som vuxen sen minnas jularna som ursäkt för fyllekalas.Har en diskussion med sambon om huruvida det ska finnas alkohol på julbordet eller inte. Jag känner nej inte en chans i h-vete när det är barn med, medan han tycker att det ska vara det och att man ju får dricka med måtta. Jag vet att han bara tar en max två snapsar till maten, men tveksamt om andra i sällskapet gör det. En snaps till maten när jag var liten blev ju liksom betydligt fler än en. Och jag ser ingen anledning till varför man ska dricka på julen. Speciellt inte när barnen är med.
Vad man blir sugen på skräpmat. Vänta nu. Mina päron hakade på min vikt och jag vill tröstäta. Som vanligt då.