Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag verkar köra hårt på att sova bra varannan natt. Vet inte alls varför jag gick upp halv sju när klockan är ställd på lite över åtta.

Haft märkliga drömmar i natt. Jag cyklade överallt (bara det är märkligt eftersom jag aldrig cyklar annars). Sen bodde ja antingen i Norrtälje eller Lidingö, det var lite oklart.
Helt plötsligt bodde jag åter igen i stan och vaknade av att låssmedjen (????) höll på. Han såg skum ut och så sen visade det sig att han gjorde inbrott.

Tillbaka på landet på Lidingö (?) och där hade jag problem i ridhuset därför att det var så många lyktstolpar överallt utplacerade.
An nån anledning ringer någon (?) jag själv??? Till låssmedjen och så blir det inbrott i ridhuset och alla lycktatolpar är väck. Bara det att underlaget oxå är borta och det nu ser ut som en stor tom bassäng.

Haft märkliga drömmar i natt. Jag cyklade överallt (bara det är märkligt eftersom jag aldrig cyklar annars). Sen bodde ja antingen i Norrtälje eller Lidingö, det var lite oklart.
Helt plötsligt bodde jag åter igen i stan och vaknade av att låssmedjen (????) höll på. Han såg skum ut och så sen visade det sig att han gjorde inbrott.

Tillbaka på landet på Lidingö (?) och där hade jag problem i ridhuset därför att det var så många lyktstolpar överallt utplacerade.
An nån anledning ringer någon (?) jag själv??? Till låssmedjen och så blir det inbrott i ridhuset och alla lycktatolpar är väck. Bara det att underlaget oxå är borta och det nu ser ut som en stor tom bassäng.
:crazy::rofl::cool:

Sitter och äter mandariner som inköpts för julen, min mage tål inte mer än en mandarin per dag ungefär och nu har jag käkat tre :meh:

Helt logisk dröm :D

Undrar hur drömmar kan bli så skruvade :confused:

Idag kommer svärföräldrarna och jag är sjukt opepp. Har en del kvar att göra innan julafton och imorgon ska vi bort, på kvällen iofs.
Igår fick vi städat hela lägenheten ordentligt samt putsat fönster, älskar när det är nystädat! Sambon tog badrummen, våttorkning och fönsterna, jag dammsög och städade köket. Hemskt vad små barn kan smutsa ner på luckorna... Allt som allt tog det ca 2 timmar att städa vår fyra :up:

Vad är det med instagram? Jag får upp grejer som är utlagda för en vecka sen? :cautious: okej jag har inte gillat allt men måste man det för att slippa se bilderna eller?
I övrigt är det kaos som vanligt, jag hann åtminstone baka två sorters kakor igår och knäck och kola. Jag måste ha egen gjord kola för att kunna göra rockey road eftersom det är mjölk i Dumle.

Blir tokig! För ett bra tag sen var det en svensk ryttare som tog sig an att omskola en travare, tror det sändes i åtta delar. Jag såg de första två men hittar inte resten. Googlar mig blå men inte fasen har jag hittat det för det. Så störigt :mad:

Kaos. Fyra butikspersonal sjuka! Löning och två dagar innan jul... just sayin. Så nu blir det så att säga jobba av :rofl: man lär ju känna att man lever ikväll.
Den personal de lyckats skrapa fram är två extra varav den ena typ nästan helt oerfaren. Den andra är min kompis som om jag känner hen rätt varit ute och klubbat hela natten. Kämpa Törnis :laugh:

Butikschefen sitter hemma med sjukt barn och typ ”ring om det är ngt”. Jag fällde några mindre väl valda ord till hen. Det är alltid lätt att sitta och ”peppa” från soffhörnet liksom.

Sitter och äter mandariner som inköpts för julen, min mage tål inte mer än en mandarin per dag ungefär och nu har jag käkat tre :meh:

:rofl: Är det inte så med all mat för julen? Jag har svårt för kokt ägg. Stekt går bra men likförbannat varenda jul så drar jag i mig ägg så det står härliga till vilket innebär magknip och gaser :o Inte trevligt vare sig för mig eller omgivningen.

Men det är ju gott...

:rofl: Är det inte så med all mat för julen? Jag har svårt för kokt ägg. Stekt går bra men likförbannat varenda jul så drar jag i mig ägg så det står härliga till vilket innebär magknip och gaser :o Inte trevligt vare sig för mig eller omgivningen.

Men det är ju gott...

Jo, det är ungefär så det är med mig och citrusfrukter. Ont i magen som fasiken eftersom jag inte tål det sura och mucho gaser :nailbiting:

Barnens första jullovsdag idag. Fick sovmorgon :D
Maken jobbar sin sista dag innan han är ledig i 10 dagar och hemma med oss och ska mysa hela juletiden :love: :bump:

Saffransbiscottina jag bakade igår blev så jäkla goda :eek: :d
Hade en annan saffran och andra nötter så det gjorde väl sitt men dom här är banne mig farliga på riktigt att ha hemma :p
Funderar på att gå över med ett gäng till grannarna så kan dom äta upp dom åt mig :angel:
Dessvärre är en diabetiker så där är det väl dumt att bjuda men det finns 2-3 andra grannar vi pratar lite med så kan ju underhålla grannsämjan lite innan vi drar igång uterenoveringarna igen :idea: :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
676
Svar
2 001
· Visningar
98 955
Senast: pepp
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
89 90 91
Svar
1 804
· Visningar
48 887
Senast: MJLee
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
771
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Vegansk efterrätt?
  • Autistisk bror

Hund, Katt, Andra Djur