Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Behövde jag en chockrosa Marc Jacobs-väska? Jag tänkte såhär. Nu och någonsin borde Gud typ ingripa om hen finns. Men inget hände. Nu finns två alternativ:
1. Jag behövde verkligen en chockrosa MJ väska
2. Gud finns inte

Betalt räkningar. Startat en maskin tvätt som strax är klar. Beställt fyra par byxor.

Imorgon måste jag handla på Ica, handla i blomsterbutiken, skriva ut ett viktigt papper och posta brev.

Det fungerar tillräckligt bra än så länge. Ont ibland, framförallt av "fel" mat.
Vad är det du får för spännande?

Humira. Det är inte vansinnigt roligt att ge sig själv sprutor (injektionspenna) men det är såå värt det. Jag har aldrig mått bättre, jag kan ha slängar av IBS ibland men enligt min läkare är det inte ovanligt när Crohns hålls i schack. Enda gången jag har svåra magsmärtor är om jag får en "fis på tvären" och det ingår ju sas i IBS.

Det är som sagt en total skillnad från hur det var tidigare. Dessutom är det nya behandlingar i pipelinen, jag frågade faktiskt min läkare om det när jag hade telefontid för någon vecka sedan.

Humira. Det är inte vansinnigt roligt att ge sig själv sprutor (injektionspenna) men det är såå värt det. Jag har aldrig mått bättre, jag kan ha slängar av IBS ibland men enligt min läkare är det inte ovanligt när Crohns hålls i schack. Enda gången jag har svåra magsmärtor är om jag får en "fis på tvären" och det ingår ju sas i IBS.

Det är som sagt en total skillnad från hur det var tidigare. Dessutom är det nya behandlingar i pipelinen, jag frågade faktiskt min läkare om det när jag hade telefontid för någon vecka sedan.

Humira är :up::up::up:
Synd bara att inte alla landsting betalar kostnaden för sprutorna :(

Jag har övergått till remsima, fungerar lika bra som remicade men 2000 kr per dos istället för 5000 (får tre doser per gång).
Efter alla sprutor vid ivf'n börjar jag dock fundera på att fråga om Humira efter förlossningen.

Funderar på om IBS ingår här med, så stresskänslig min mage är tex. Känner att en sak mer eller mindre inte gör nån skillnad :p.

Jag har övergått till remsima, fungerar lika bra som remicade men 2000 kr per dos istället för 5000 (får tre doser per gång).
Efter alla sprutor vid ivf'n börjar jag dock fungera på att fråga om Humira efter förlossningen.

Funderar på om IBS ingår här med, så stresskänslig min mage är tex. Känner att en sak mer eller mindre inte gör nån skillnad :p.

Min mage reagerar mer eller mindre inte på stress längre. Iaf inte mer än vad den gör för en frisk person som är ordentligt nervös.

Humira ger en en enorm frihet, det är ju inga problem att ta den med sig (jag jobbar ju ofta hemifrån så behandling på lasarett fungerar inte). Jag har intyg på engelska ifall jag behöver flyga med pennorna.

Försöker bestämma mig för om det är skönt att vara hemma i Sverige igen eller inte. London har varit mer än fantastiskt! :love: Vi har varit på allt från mysiga pubar till Madame Tussouds och The Dungeons. Det var riktigt häftigt men jag hade lite svårt att klara av kombinationen trånga utrymmen, dålig luft, mörker och mängder med folk. Men det var väldigt intressant, dock hade jag gärna hoppat hängningssimulatorn slutet. Fy fan, aldrig varit så rädd i hela mitt liv!

5 julklappar kvar att slå in men jag orkade inte mer ikväll. Har ju gjort saffranstryffel och minttryffel och rocky road också. Jag skämmer bort mina kollegor :angel: men jag fick faktiskt bra julklapp i år; muffinsplåt i silicon, 6-pack minipajformar, en burk fin orange curd och 4 påsar saffran. Han känner mig den där kollegan ;) :up:

Försöker bestämma mig för om det är skönt att vara hemma i Sverige igen eller inte. London har varit mer än fantastiskt! :love: Vi har varit på allt från mysiga pubar till Madame Tussouds och The Dungeons. Det var riktigt häftigt men jag hade lite svårt att klara av kombinationen trånga utrymmen, dålig luft, mörker och mängder med folk. Men det var väldigt intressant, dock hade jag gärna hoppat hängningssimulatorn slutet. Fy fan, aldrig varit så rädd i hela mitt liv!
Hängningssimulator? :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
676
Svar
2 001
· Visningar
98 955
Senast: pepp
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
48 261
Senast: Hermelin
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
771
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka