Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Hängningssimulator? :crazy:
Ja, man skulle få en känsla av hur det var att bli hängd på 1800 talet. Tänk fritt fall fast i kolsvart mörker.
Jag fick helt ärligt kämpa för att inte gråta redan innan den åkte ner. Först var det världens längsta lista på vad man inte fick ha för sjukdomar osv, exakt hur lång man skulle vara och exakt vad som krävdes för att kunna åka öhvt. Sedan satte man sig i en stenhård jäkla stol och fick hålla upp armarna så de kunde fälla ner säkerhetsbågen. Sedan släckte de ner (och det var rätt mörkt redan innan så det blev ju totalt kolsvart) och sedan släppte de bara ner den x m :arghh::eek::cry:

Då var kvällspasset över och containern lastad och på väg norrut mot svenstavik .Svängde av vid varje plats som det gick för att släppa förbi bilar men lika förbannat höll det på att smälla två gånger då den bakomvarande skulle köra förbi och inte såg att han längst bak i kön laddade för fullt och körde om hela skiten .Verkar som somliga hellre vill fira jul på bårhuset med en namnbricka fastknuten på stortån

Senast ändrad:
Haft en privatlektion ikväll. Och sen hittade jag två (!) till paket på höbalen. Dessa från en inackordering.

Min moster var ju här förra veckan och gav mig två och min kusin (som jag iofs. Redan öppnade)

Så här många paket så här långt före julafton (flera dagar!) var det många år sen jag fick!

Så känner mig överväldigad över allas givmildhet och jag som bara köpt till kusinbarnen. Jo mostrarna får varsitt ljus från rusta oxå (dvs bara en liten tanke och inga dyra presenter).
Sen tänkte jag ta några av hyasinterna från förra året och göra små julsamlingar. Dvs med mossa och lite annat. Inte LAV utan MOSSA! ;)

Då kom tanten hem .Får gå ner och umgås med Leo lite nu när han varit hos en hundkompis några dagar som han brukar varje vecka

Då var kvällspasset över och containern lastad och på väg norrut mot svenstavik .Svängde av vid varje plats som det gick för att släppa förbi bilar men lika förbannat höll det på att smälla två gånger då den bakomvarande skulle köra förbi och inte såg att han längst bak i kön laddade för fullt och körde om hela skiten .Verkar som somliga hellre vill fira jul på bårhuset med en namnbricka fastknuten på stortån
Folk har så förbannat bråttom speciellt denna tid på året :mad:!

Ja, man skulle få en känsla av hur det var att bli hängd på 1800 talet. Tänk fritt fall fast i kolsvart mörker.
Jag fick helt ärligt kämpa för att inte gråta redan innan den åkte ner. Först var det världens längsta lista på vad man inte fick ha för sjukdomar osv, exakt hur lång man skulle vara och exakt vad som krävdes för att kunna åka öhvt. Sedan satte man sig i en stenhård jäkla stol och fick hålla upp armarna så de kunde fälla ner säkerhetsbågen. Sedan släckte de ner (och det var rätt mörkt redan innan så det blev ju totalt kolsvart) och sedan släppte de bara ner den x m :arghh::eek::cry:
:nailbiting:

Formal dinner idag. Jag åt anka, hummer och en efterrätt med vit choklad.

Vi pratade också med en amerikansk familj där sonen bott i Sverige i två år. Han hade tydligen missionerat och vi tror att de var mormoner. Någon som vet om de sysslar med mission? Trevliga var de iaf :up:

jag tror min lilla hund just jagade ett rådjur ut ur trädgården eller så var rådjuret precis på andra sidan staketet.

Vaken :meh: så nu spammar jag Buke och funderar om jag vill baka mandelmusslor eftersom mitt konditori i Bollnäs inte säljer dem. En ren skandal! :arghh:

Vill inte ta det öppet men det var en jävligt låg sak att komma med precis innan jul. Sedan blir de förvånade när jag inte vill fira jul med dem.

Ringde min kusin och frågade vad i hela friden jag gjort hennes mor (seriöst, jag har knappt träffat henne senaste året, några gånger på stan bara och då har vi inte sagt så mycket). Sedan har kusin ringt moster, moster ringer mig när jag kör söderut i mörkret på hal väg där det mer eller mindre regnar älgar och renar och tycker att "Såå menade jag ju inte mailet" :meh: Det enda jag tänkte var varför i helvete skrev du som du gjorde då?! :grin:

Jag sa åt henne att jag tänkte sikta på att hålla mig vid liv, dvs fokusera på vägen och inte prata med henne.
kram

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
676
Svar
2 001
· Visningar
98 955
Senast: pepp
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
88 89 90
Svar
1 788
· Visningar
48 312
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
771
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Tips ang "spjälka" ben