Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Slösurfar innan Ernst börjar.
Är risig i magen, värre än vanligt. Vet ej om det är min allergimedicin eller något annat. Har ju IBS också.

buggery bugger fuck. Trodde att 'click of death' försvunnit. Visade sig att det var på en hdd, har två i ett kabinett. Och naturligtvis den på 2TB, inte den mindre på 1TB. :mad: Blir på dåligt humör. Jaja, imorgon travar jag iväg till Kjell och köper ett kabinett som jag kan stoppa in den fungerande hdd i. Dessutom hittar jag inte den andra click of death hdd. Tror inte jag slängde den. Eller, det har jag inget minne av. Tänkte se om jag kan öppna den och fixa. Inget att förlora liksom.

I morgon ska jag gå och jobba igen. Är nog lugnt på jobbet, de flesta hus är stängda över jul och nyår. Så mindre för oss att städa...

Sitter och deppar över att medryttarhästen dragit på sig både kotledsinflammation och ligamentskada i hoven eller vad det var. Glad att inte vara hästägare längre i alla fall!

Har klippt ut och sytt ihop en t-shirt åt min pappa som han ska få i julklapp, den är inte klar än. Har skurit ut ett tryck till den som jag har rensat också. Börjar bli dags att duscha och sova.

Jag har just träffat ett prakt svin. Svinet är gift med en kompis till mig. Hon har flytt hemmet och han vet inte var och skiter i det. Han sökte efter prostitution för kvällen och hade en vän till hjälp. Han ville att jag skulle hjälpa svinet att hitta ett "luder" för kvällen. Jag lämnade stian. Fan att mina vänner ska lida så.

Vad har kärringen gjort nu?

Vill inte ta det öppet men det var en jävligt låg sak att komma med precis innan jul. Sedan blir de förvånade när jag inte vill fira jul med dem.

Ringde min kusin och frågade vad i hela friden jag gjort hennes mor (seriöst, jag har knappt träffat henne senaste året, några gånger på stan bara och då har vi inte sagt så mycket). Sedan har kusin ringt moster, moster ringer mig när jag kör söderut i mörkret på hal väg där det mer eller mindre regnar älgar och renar och tycker att "Såå menade jag ju inte mailet" :meh: Det enda jag tänkte var varför i helvete skrev du som du gjorde då?! :grin:

Jag sa åt henne att jag tänkte sikta på att hålla mig vid liv, dvs fokusera på vägen och inte prata med henne.

Lyckades byta batterier i en site idag, min elev skulle till den andra och ta bilder så han sa ja till att byta batterierna där så jag kom tillbaka tidigt :D och fick tid till att ta en extra sömnlur på eftermiddagen. När jag vaknade hade eleven skickat ett oerhört ursäktande meddelande om att han misslyckats med att byta batteri i en station. Anledningen var att det låg en orm på lådan :D

Var tillräckligt pigg efteråt för att ta mig till min GP innan de stänger för jul och fick en steroid spray utskriven för allergin :banana: (känner mig stolt för igår var det något som kändes helt oöverkomligt).

Nu hoppas jag på att jag orkar gå igenom kommentarerna på ett av mina data kapitel eftersom jag ska träffa min co-handledare i morgon. Han har flyttat till USA, behöver egentligen inte handleda mig längre och har ett nytt jobb som tar mycket tid så är oerhört tacksam för minsta lilla tid han har att ge mig :)

Jag tycker att han hade helt klart giltigt förfall där :laugh:

Fyller på med medicin på sjukhuset. Idag för 5 år sen var första gången jag fick det och vilken vändning det var för mig. På över ett halvår hade jag inte kunnat äta en måltid utan smärta och julen för 5 år sen åt jag och var smärtfri.
Jäkligt tacksam åt forskning och djurförsök som gjort att de fått fram medicinen.

Vänta bara tills du får börja med the really good stuff ;) :heart Jag är mer eller mindre helt symptomfri på min nuvarande medicinering :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
676
Svar
2 001
· Visningar
98 955
Senast: pepp
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
88 89 90
Svar
1 784
· Visningar
48 064
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
771
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Dressyrsnack nummer 18