Jaha vad gör vi del LXXIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyckades springa 5km med vännerna och sen ha middag ihop innan de åker bort över jul. Känner mig ensam och övergiven över jul men ska i alla fall på julaftons middag med en vän (bröd och ost typ) efter att hen var snäll nog att kunna få in mig i ett redan väldigt busy schema.

Forfarande lite nere, men bättre än igår då jag mest kände att det var bättre om någon avlivade mig :o:crazy:

Jag var på IKEA tidigare, så tänkte dricka en lite mariestads öl och ringa pappa :)

Var iväg till stallet en sväng idag också. Som jag önskar mig ett ridhus nu alltså, det hade varit guld värt att låta ponnyn få skritta ordentligt på fast underlag för att sen kunna springa av sig lite. Nu får vi nöja oss med lugn skritt på snö följt av fri gångart på lina, vilket idag betydde antingen skritt eller fritt flyg. Himla skönt att hon går fort från helstudsig till avslappnad igen!
Och eftersom det var så längesen ni fick se lintott så kommer här en bild från gårdagen:

25008380_527296500980772_6597010010776010752_n.jpg

Suck, kom just hem från att ha handlat. Köpte 5 kg potatis men hade lyckats glömma bort att jag redan köpt en påse. Så nu har jag 10 kg potatis på en person. Som dessutom inte äter potatis ofta. :banghead:

Happ. NU blev jag sugen att sy en klänning med jultyg :banghead: jag har typ 100 meter tyg, men inget i jultema... Frågan är, ska jag skita I min impuls eller åka 9 mil tor för att hoppas hitta :meh:

Tuppslakten klar.
Grannen var snäll och hjälpte (han höll, sambon bedövade, hon avblodade - teamwork!).
Mina hormoner klarar inte riktigt av sånt just nu, inte själva dödandet. Inte heller blodtrycket mådde bra efter ett tags stående visade det sig :o. Undrar hur det ska gå att jobba imorgon...:cautious:.

:banghead:
Hoppas innerligt att detta är sista dagen jag behöver vara ilsk på jobbet.

Vårt skyddsombud kallade ihop oss på eftermiddagsmöte. Hon sa att vår arbetsledare fått veta att vi gick runt och påstod att arbetsledaren avbröt oss när vi pratade. Hon ville att sådant skulle tas direkt med arbetsledaren. För hon själv hade inte alls den känslan (de är bästisar).

Det hela bottnar i det jag tog upp det med arbetsledaren efter utskällningen där hon avbröt mig för att skälla. Jag bad henne lyssna på sina arbetskamrater för att jag ser att hon avbryter även andra, inte bara mig.

Det har nu vridits till att hela personalen går runt och pratar bakom ryggen på varandra.

Jag räknar ner. 12 arbetsdagar kvar.

Klockan tre ringde han som skulle hämta containern och sa nu åker jag från Östersund det blir lite knivigt att vara vid kraftstationen till kl 6 så du får räkna med mellan 9-10 ikväll .Nu har jag släpat hem maskinen med ett 3,5 meter brett gaffelställ så man får hålla tungan rätt i munnen då vägen inte är överdrivet bred .Hade i princip bilkö ända från jobbet och hem .Det är full fart nu när alla ska till sälen och det blir nog inte lugnare då jag ska tillbaka ikväll

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
676
Svar
2 001
· Visningar
98 955
Senast: pepp
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 769
· Visningar
47 783
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
771
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka