Jaguar Mail

Sv: Jaguar Mail

Jag funderar på om det kunde passa mitt Feliciano sto. Hon fölar sent och jag hoppas på att få veta lite om hur dräktigheten har varit innan dess.

Jag har bokat honom till mitt Maraton-Lansiärsto. Tror att han kan ge både storlek och förädla avkomman.

Men har han nåt bra i sin stam,nån som presterat bra?
eller har han blivit känd genom egna framgångar?

Fadern Hand in Glove xx har själv tävlat svår internationell hoppning och haft avkommor på åtminstone VM-nivå.

Morfar Laudanum xx har själv tävlat svår hoppning.

Behöver mormorsfar Almé någon presentation?

Sen kommer Gotthard som liksom de övriga hingstarna i stammen lämnat internationella hoppstjärnor.

Friesenkönig vet jag ingenting om

Men har han nåt bra i sin stam,nån som presterat bra?
eller har han blivit känd genom egna framgångar?
Ursäkta men :eek:

Fadern Hand in Glove xx har förutom sin tid på galoppbanan tävlat dressyr på St Georges nivå redan som åttaåring, innan han skolades om till internationell tävlingshäst i hoppning där han tävlade WC-hoppning.

Laudanum xx har förutom sin utmärkta härstamning, delvis samma linjer som Alligator Fontaine stammar ur, tävlat internationell hoppning och var te.x uttagen till att tävla för Frankrike i OS i Montreal. Han har varit en av de mest betydelsefulla avelshingstarna i modern tid i Frankrike. Sonsonen Equest Carnute tävlandes för Danmark kan ju knappast gått någon förbi.

Almé kan nog ingen förneka titeln som en av de allra största avelsmatadorerna vad gäller hoppning.

Jag funderar på om det kunde passa mitt Feliciano sto. Hon fölar sent och jag hoppas på att få veta lite om hur dräktigheten har varit innan dess.

Tror man skall vara medveten om att han nedärver lång bål samt korta framben,storlek och i viss mån gracilt benställ.Men till ston som inte nedärver detta är han säkert ett bra val.Skulle vara intressant att ta del av Flyinges avelsråd gällande JG!!Hur fungerar han på tai,ngn som vet?
Ser med spänning framemot hans prestationer i sporten.
/b

På vilka uppgifter baserar du detta uttalande?
Han har redan presterat i sporten!

Besök Flyinges hemsida!

Hans nedärvning har jag tagit del av i Frankrike,där finns även statistik på SF-hemsida.
Menar hans tävlande m P.Eriksson.

Man får väl mer ingående svar om man kontaktar Flyinges avelsrådgivning förmodar jag,det som finns på hemsidan är lite tunnt eller?

/b

Tack för den länken:bow: men jag vill även ta del av den statistiken som b referarade till:)

Efterlyser fortfarande en länk till statistiken som du hänvisade till:confused:

Inte i år, men nästa år kanske..
Min har dock Alme ganska nära så jag vet inte, kan inte så mkt. om avel heller iofs. vill bara ha en trevlig ridbar avkomma efter min stjärna.
Ett sto i samma stall är dock på station just nu, så förhoppningsvis så blir det en jaguar bäbis redan nästa år där.

Efterlyser fortfarande en länk till statistiken som du hänvisade till:confused:

lecheval.fr/actu_62JSFstlo3ans.htm
Play Again Dorchival e JM t ex.
selle.francais.fr/etalons/index

den lågställda fronten är värre hos syskonen och kommer förm. från Laudanum.

återkommer med förhoppnv m bedömn.protok.

/b

lecheval.fr/actu_62JSFstlo3ans.htm
Play Again Dorchival e JM t ex.
selle.francais.fr/etalons/index

den lågställda fronten är värre hos syskonen och kommer förm. från Laudanum.

återkommer med förhoppnv m bedömn.protok.

Det är mycket förvirrande information du kommer med du säger i ditt första inlägg i denna tråden att JM
Tror man skall vara medveten om att han nedärver lång bål samt korta framben,storlek och i viss mån gracilt benställ.
Sedan hänvisar du till statistik på SF-hemsida och länkar till en site till reglementet för att visa upp häst.

Sedan ber jag dig återigen om länken och den första av dessa två går till en visning med tillhörande resultat. Där den enda JM avkomman gick ut som etta i sin klass på 7.51 totalt jämför med 7.43 totalt för den andraplacerade.

Läser man sedan vad som sägs om avkomman så står det följande

Play Again Dorchival, en mycket trevlig fux av lättare slag (6.40). En son till JM och undan Gazelle du Perron - Tu Viens d'Orval. Han visar vackra (bra) gångarter (7.80) men fick fick speciellt mycket uppmärksamhet för sina höga poäng på 8.70 i hoppning.

Är det detta du har som referens till ditt första påstående?

Den andra länken går dessutom rakt ut i cyberspace:confused:

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har kvar min urgamla mailadress (hotmail 😄) sedan 20 år, och ibland känns mailnamnet utdaterat och barnslig. Men jag galet mycket...
Svar
7
· Visningar
420
Senast: Trott
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 027
Svar
223
· Visningar
9 342
Samhälle Jag gillar ju inte att prata i telefon så mailar till kundtjänst om nåt är fel etc. Det kan ju bli några mail fram och tillbaks då innan...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 759
Senast: Raderad medlem 142658
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård